Gå til innhold

Kirkehefte + hefte tilbords....HJELP!!

Fremhevede innlegg

Gjest Princess
Skrevet

Har noen spørsmål:

* Når skal man lage dette såkalte kirkeheftet? Lager man det selv eller får man hjelp fra f.eks kirken (utrolig teit sprørsmål, sikkert - men jeg har ikke peiling :oops: ) Jeg har jo sett at noen har bilde av kirken på forsiden.... Hvor mange sanger er det vanlig å ha? Hva MÅ man ha med?

* Vi skal ha et hefte som skal ligge under tallerkenen på bordet - vi skal ikke ha en eneste sang, derfor er ikke dette et sanghefte....men jeg tenkte å trykke opp bordkart (synes det er en grei måte å presentere alle gjestene på) ellers skal vi ha både menykart og barmenyen. Forslag til andre ting man kan ha i et sånt hefte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kan du se bilder av våre kirkeprogram:

http://www.geocities.com/kristinkol/bryllu...irkeprogram.htm

Av salmer valgte vi:

-Alltid freidig

-Gud sigen vårt dyre fedreland

-Kjærlighet fra Gud

Grunnen til at vi valgte disse salmene er at de er enkle og synge, flotte salmer og de fleste kjenner til dem.

Det er vanlig med 3 salmer om man ikke har solosang, hvis man har solosang holder det med 2 salmer.

Vi laget kirkeprogrammet selv, men man kan sikkert får en grafiker til å utforme det og trykke det for dere også.

For øvrig synes jeg dere må ha med salmeteksten, dato for vielsen, brudeparet navn, kirkens navn (og kanskje et bilde av kirken) og presten + organistens navn. Mange har også med selve gangen i vielsen, men dette droppet vi for enkelhetens skyld.

Sangheftet vårt bestod av:

-forside med bilde av oss + navn og dato

-velkommen-sang

-sang til mannen min fra meg

-sang til brudeparet fra min mor

-velbekomme-sang

Mer følte vi ikke at vi trengte å ha med.

Skrevet
Har noen spørsmål:

* kirkeheftet

* hefte under tallerkenen på bordet

Gi meg din mailadresse på pm, så skal du få de to dokumentene jeg har laget - helt selv og ganske så billig!

Skrevet

Gi meg din mailadresse på pm, så skal du få de to dokumentene jeg har laget - helt selv og ganske så billig!

Hei du !

Kan du sende til meg også ?

Sliter med samme problemet.......

:(

Skrevet

Det problemet har jeg også kommet opp i nå.

Kan jeg også få det tilsendt? Vær så snill - Du er en knupp!

Skrevet

Om noen vil ha noe av meg, må jeg ha deres mailadresse. Det må sendes til meg på pm!

Skrevet

Her er en link til noen programmer jeg synes er pene:

http://www.brollopstorget.se/Vigseln/exemp...gselprogram.php

Jeg har fått det ærefulle oppdraget å lage trykksakene til datteren min og kjæresten. Har du tilgang på pc og fargeprinter er det en smal sak å gjøre dette selv, og utrolig gøy!

Vi har funnet et tema som skal gå igjen på alt, invitasjoner, kirkeprogram, sanghefte/festprogram, bordkort og det hele. Vil du ha noen ideer, så ta kontakt.

Skrevet

Kirken lager ikke kirkeprogram for deg, men de har salmene du evt velger på data slik at du kan få tekstene derfra.

Vi blir litt sent ute med valg av salmer og samtale med presten og har valgt å ikke lage kirkeprogram men får kirketjeneren til å legge frem salmebøker til det antall gjester vi vorventer.

Gjest Princess
Skrevet

Går det an å droppe kirkeprogrammet også, ja..?? .hmmm....

En salmebok er vel greit det også - det skal jo ikke være noe annet enn salmesang i vår vielse uansett. Kanskje det bare er tull å bruke energi på kirkeprogram da :roll:

Skrevet

En salmebok er vel greit det også - det skal jo ikke være noe annet enn salmesang i vår vielse uansett. Kanskje det bare er tull å bruke energi på kirkeprogram da :roll:

Jeg ville absolutt ikke droppet kirkeprogrammene. De er ikke vanskelig å lage og er ingen stor utgift. Ville stusset veldig om jeg kom i en vielse og måtte brude salmeboken, det synes jeg personlig ikke noe om. Kirkeprogrammet er et kjemepfint minne for gjestene i ettertid og jeg synes absolutt at man bør ha det. Dette er nok en av de minste utgiftene man kan ha, for de kan lages veldig billig...

Skrevet

Jeg tar ikke vare på slike program jeg - så lite sentimental er jeg. Vårt program ville inneholdt våre navn, navnet på presten og organisten, teksten til to eller tre salmer og sikkert navnet på inn/ utgangsmarsjer - ser ikke helt den store memorabiliteten i dette jeg altså, men det er min personlige mening.

Skrevet

Vi skal heller ikke ha kirkeprogram. Ikke tradisjon i vår krets. Salmebøkene holder mer enn nok.

De får jo sanghefte under middagen med navn og dato som de "sentimentale" kan ta vare på... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...