lille katt Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Min lille prinsesse er selvfølgelig verdens vakreste . Men dessverre er hun helt grusom på håret for tiden . Alt håret er like langt, luggen begynner å henge ned i øynene og tjafsene over ørene ser skikkelig syttitalls ut. Det er nok håret over ørene som ser verst ut... Ellers har hun veldig tynt babyhår. Er så usikker på om jeg skal prøve å klippe henne, eller om det er lurt å "holde ut" noen centimeter til? Og hvis jeg skal klippe, er det da lurest å klippe håret ved ørene, eller å klippe håret i nakken sånn at det blir mer som en "bob"? Og hvordan klipper man en sprellete ettåring? Takknemlig hvis noen har erfaringer å dele! 1
Gjest ¤bella¤ Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Jeg ville absolutt dratt til frisøren. Så kan du underholde henne, mens frisøren klipper
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Jeg ville absolutt dratt til frisøren. Så kan du underholde henne, mens frisøren klipper Signerer denne. Keg klipte mine barn selv, men de hadde ikke så mye hår..
liv Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Klipte Marken hos Nikita og da betalte vi 100 kr. Verd det!
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Hvis du skal klippe selv ville jeg klippet kort lugg (rett og slett fordi unger blir plaget av hår som faller ned i øynene), og nakken, for å få litt fylde på håret (altså at håret på toppen får vokse ut. For å bruke et teit eksempel så har Suri til Tom og Katie en søt frisyre som er grei å holde selv. Det spørs selvfølgelig hvor aktiv ungen er, men for min del har det fungert at snuppa har fått holde på med mobilen min mens jeg har klipt (evt. annet barnet er facinert av). Nå som hun er snart to liker hun ikke at jeg driver lenge med håret hennes, så det er så vidt jeg får klipt luggen. Heldigvis klipte jeg henne kort forrige gang jeg "fikk lov" å ta litt mer, så det er en stund til det blir "krise", og da blir det nok frisør.
Gjest VB Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Hold håret hennes kortere som liten, da får hun tjukkere hår.|
koldbruna Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har klippet Julie fra hun var baby. Hun har nå langt hår,klipper pannehåret rett av. Men i mai skal hun til frisøren for første gang.Det blir spennende.
Susan Sto Helit Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Jeg klipper min ettåring selv. Men det har ikke vært så mye å klippe ennå. Han har blitt klippet ved ørene to ganger, og i nakken en gang. Det går ganske greit, og han sitter overraskende stille. Klipper håret på samme måte som jeg klipper neglene. Han vet hva jeg gjør, og holder på med noe annet mens jeg gjør det.
Furstina Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 Jag klipper mina barn själv. Sonen har jag rakat med rakapparat med distans på. Jag har både rakat honom kort (5 mm) och bara trimmat det kort i nacken. På toppen har jag någa gånger klippt till luggen och toppat det längre håret på huvudet. Det har väl inte blivit lika perfekt som det hade hos en frisör men det duger. Det är bara första veckan som det kanske ser nyklippt ut. När han blivit äldre har han fått titta på dator eller TV samtidigt som jag rakar eller klipper, ibland har han fått sitta på en stol i hallen och tittat i spegeln. Dottern som är 15 månader har jag också klippt lite men ytterst marginellt. Jag har tagit några långa bitar av luggen. Det andra har fått växa och eftersom det är lockigt bak så ser det inte så långt ut, bara ruffsigt när hon vaknat. 100 kr hos frisör är det kanske värt när de är 2 år men jag tror det kostar mer här och när jag enkelt kan ordna det hemma utan tidsbokning så föredrar jag det.
Gjest med saks... Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har klippet mine jenter selv så lenge de har tynt hår. Det vil si at jeg fortsatt klipper toåringen, mens fireåringen som har så tykt hår at det må klippes i flere omganger sender jeg til frisøren. En grei frisyre for de helt små er lugg som klippes rett, og så rett over i nakken/ i skulderhøyde, altså en bob-variant. Luggen må klippes ganske ofte, mens det andre kan klippes skjeldnere. Bare pass på de første gangene du klipper at ikke alt for mye blir lugg. Luggen bør liksom ikke starte på toppen av hodet, men bare være det forreste håret. For å få små barn til å sitte stille anbefaler jeg rosiner. Sett barnet i en høystol/tripp trapp-stol ved bordet, og spre en boks med rosiner utover bordet. Da har du noen minutter å klippe på....
Grooo Skrevet 4. februar 2008 #11 Skrevet 4. februar 2008 For å få små barn til å sitte stille anbefaler jeg rosiner. Sett barnet i en høystol/tripp trapp-stol ved bordet, og spre en boks med rosiner utover bordet. Da har du noen minutter å klippe på.... Hehe, mulig det funker med noen men langt i fra med alle. Her har vi stusset bittelitt med saks når hun er suuuupertrøtt, får se på noe veldig gøy på tv, har en morsom voksen foran seg og en ny/fin/rar ting i hånda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå