Gå til innhold

Hvorfor "snille" gutter ikke får damer

Anbefalte innlegg

Skrevet
Se filmer hvor det er sterke menn (snakker ikke actionfilmer, men menn med ”kontroll”. Tom Cruise, James Bond i forskjellige varianter, Robert DeNiro, Sean Connery osv. er eksempler på alfahanner (som oftest). Prøv å plukk opp ting fra disse. Og da snakker jeg ikke om nøyaktig hva de sier og gjør, men hva dette impliserer ovenfor omverdenen. Så har du ihvertfall noen pekere. Det er en grunn til at disse alltid stikker av med damene.

Kan anbefale å se denne filmen, to gode "rollemodeller" i denne. Action, men allikevel..

Videoannonse
Annonse
Gjest Nedfall
Skrevet
Det stemmer nok, men ting blir fyktelig kunstig hvis man skal analysere alt hele tiden. Når man kjenner alle mekanismer bak noe så blir det plutselig så meningsløst.

Og fortsatt lurer man på hvorfor mange, selv i moderne tid, hardnakket tror på usynlige og allmektige guder, som av en eller annen grunn har en mening med livet deres..

Gjest Nedfall
Skrevet
Jepp, det er et veldig godt spm. Når de aller aller fleste kvinner kan oppnå å få oppmerksomhet og interesse fra alt fra noen til mange til en hel skokk med menn, som regel uten at de behøver å gjøre noe som helst annet enn å møte opp, da fremstår det iallefall for meg som mann helt ubegripelig at de skal kunne plages med dårlig selvtillit (overfor menn).

Skal gi deg ett svar: Religion.

..rester av det henger igjen i samfunnet, og dermed bevisstheten til folk enda.

Skrevet

Problemet er at de aller fleste hankjønn ikke vet hva det vil si å være den mest

attraktive utgaven av seg selv. Menn som vet hvem de er og hva de vil, kommer alltid

til å tiltrekke kvinner, og ikke bare kvinner, men kvinner som de faktisk vil ha.

Alle kvinner, på sin side, ønsker seg det samme: en mann som er sterk og sårbar

samtidig, i den forstand at han gjør noe med de utfordigene livet stiller overfor

både han selv og de han er glad i med henblikk på en best mulig tilværelse for

samtlige.

Kvinner liker "ulver" fordi de utstråler maskulin energi - styrke, vilje, mot og

utadventhet.

Kvinner sier de vil ha snille menn, eller "lam" for å fortsette på en i seg selv

irriterende metaforbruk, og med det mener de menn som våger å være sårbare, og som

er omtenksomme.

De aller fleste er enten ulv eller lam, og i stilt overfor de to, velger majoriteten

av yngre kvinner ulv fordi de har egenskaper som appellerer til dem umiddelbart.

Men. Det er et betydelig men.

Ulver flest makter ikke å være sårbare på en sterk måte, og lam er viser ikke

mannlig styrke tydelig nok utad.

Hvis du kan kombinere begge sider, og ikke bare kombinere men VÆRE, da er du mann,

og som mann får du alltid en kvinne som du vil ha - så kan de kvinner som fortsatt

mener at det ikke finnes potensielle partnere og kjærester, kall det hva du vil,

være så frustrerte de bare vil.

Skrevet

Hvis menn må spille for å få en dame er de lite interessante..

Refererer til TS sitt spill for å få dame... hehe! Må du spille/ skape deg et annet image enn det du har, har du dårlig selvtillit, noe som i seg selv er lite sjarmerende.

Gjest Tigress
Skrevet
Hvis menn må spille for å få en dame er de lite interessante..

Refererer til TS sitt spill for å få dame... hehe! Må du spille/ skape deg et annet image enn det du har, har du dårlig selvtillit, noe som i seg selv er lite sjarmerende.

Du har eit poeng, men eg trur at det er mogleg å spille litt for så byggje opp sjølvbiletet. Det er ikkje berre sinnet som påverkar kroppen, ein kan snu det rundt også. Dette må då vere sjølvutvekling, og eg kan ikkje sjå anna enn at det må vere bra? Eg likar folk som tør sjå på seg sjølv og ta fatt på ei endring, det gjer kred!

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Kent_*
Skrevet

Når man har sosialangst som stammer fra 2 årsalderen, hjelper ingen av disse tipsene. Jeg er slik, og har ikke nubbesjans å bli en alfahann eller noe sånt. Jeg har selvtillit og alt det, men pga av en traumatisk hendelse da jeg var 2, så har jeg sosialangst innprintet i min personlighet. Har lest at når man blir slik i så ung alder, må det behandles i ung alder for at det ikke skal på virke din videre utvikling.

det nytter ikke å fikse det i voksen alder når det skjedde så tidlig og ikke ble fikset der og da, så jeg må leve med det resten av livet mitt. Ble mobbet på skolen også, så for meg er det alltid en kamp å få meg selv til å tro at noen som helst liker meg.

Uansett hvor mye folk sier til meg at utseende er bra, utstråling er der osv, så er det uvirkelig for meg å tro at en jente liker meg annet enn som venn, for det er alt jeg har erfart. Og når du de få gangene har latt deg selv bli forelsket og bare fått tilbake at du passer best som venn, da skal det mye til å snu skuta.

Er 28 år og evig single, så vant til det at tanken på at slik forblir det er der.

Ikke gi opp, du finner noen, sier mange til meg. Slik snakk gjør det bare værre, for ingen kan vite noe slikt. Bare trøsteord, og det forteller meg at vedkommede egentlig ikke tror på det selv.

Og siden det er en evig kamp hver gang, som tapper meg for energi, så begynner jeg å bli lei hele greia. synes snart ikke det er verdt strevet.

Så nei mister som startet tråden. Du har ingen anelse hvordan det er å ikke få seg kjæreste

Gjest Purple Haze
Skrevet (endret)

At snille gutter ikke får damer, er en sannhet med modifikasjoner. Jeg tror at bad boys lettere drar damer, men det er ikke dermed sagt at det blir et forhold ut av det. De kan sjekke på byen, ha ONS og herje så mye de orker. Det betyr ikke at de er lykkelige eller er i gode, etablerte forhold.

De snille, mer tilbakeholdne gutta er de som vinner i lengden, tror jeg. Veldig mange jenter blir sjarmert av de som er litt sjenerte og forsiktige. Når man er ung kan det bare være litt vanskelig å ta det første steget for å bli kjent.

Og det handler kanskje litt om hvor man leter etter en partner også. Hvis man er litt forsiktig og sjenert, er ikke byen det beste stedet å lete. Bedre å bli kjent gjennom venner, hobbyer eller kanskje internett... Da kan man bli kjent på en annen måte, enn å henge ved en bardisk.

Endret av Trampe
Gjest Gjest
Skrevet

Menn greier av en eller annen grunn ikke å se forskjell på sex og kjærlighet.

Bad boys får seg lettere one night stands, ja. Men veien derfra til kjæreste er LANG. De færreste jenter ønsker en bad boy som kjæreste, og enda færre holder ut i forhold med en bad boy. Slike gutter er nemlig ofte forvokste smågutter som tenker med p*kken. De færreste kvinner gidder å bruke tid på bad boys når de er ute etter seriøse forhold.

Så at menn misunner disse bad boyene, tyder vel bare på at de fleste menn er ute etter sex og ikke noe mer. For det er jo det bad boyene får. Sex, og ikke noe mer...

Når det kommer til seriøse, langvarige forhold, er det vanlige, snille, modne menn som foretrekkes. (Med mindre vi snakker om pubertetsunger da)

Bad boyene hadde sitt høydepunkt i tenårene som regel. På den tiden ville "alle" jentene ha dem. Men så fort man tipper 18/19/20 år, begynner de fleste jenter å forstå at denne type menn er udugelige til noe annet enn sex. :)

Så slutt å vær så bittre, dere snille menn! Ting har (i hvertfall for jentenes del) forandret seg siden ungdomsskolen vet dere. ;) Jo eldre man blir, desto mindre spennende virker bad boyene. For det er så ufattelig lette å gjennomskue. De kvinnene som går etter bad boys, er de kvinnene som ønsker uforpliktende sex. Kjærlighetsforhold vokser sjelden frem i slike omgivelser.

Skrevet

Hei

Veldig spennende tema dette og jeg er nok litt mer av den snille gutten..jeg har datet en jente i noen måneder og hun ble syk så jeg stilte opp 100 % for henne og var der, gjorde hele tiden ting for henne for jeg vilel hjelpe henne til å bli frisk...og nå vil hun at vi bare skal være venner. Tror nok jeg rett og slett har vært for snill og hun har mistet interessen for meg. Hun sier at hun ikke vil miste meg i livet sitt og trenger meg som en venn. Men, dette er vanskelig for meg siden jeg er forelsket i denne jenta.

Så spørsmålet mitt er om jeg kan klare å få henne interessert i meg igjen. Hvordan skal jeg oppføre meg for at hun vil ha meg som noe mer enn en venn?

Gjest Purple Haze
Skrevet
Hei

Veldig spennende tema dette og jeg er nok litt mer av den snille gutten..jeg har datet en jente i noen måneder og hun ble syk så jeg stilte opp 100 % for henne og var der, gjorde hele tiden ting for henne for jeg vilel hjelpe henne til å bli frisk...og nå vil hun at vi bare skal være venner. Tror nok jeg rett og slett har vært for snill og hun har mistet interessen for meg. Hun sier at hun ikke vil miste meg i livet sitt og trenger meg som en venn. Men, dette er vanskelig for meg siden jeg er forelsket i denne jenta.

Så spørsmålet mitt er om jeg kan klare å få henne interessert i meg igjen. Hvordan skal jeg oppføre meg for at hun vil ha meg som noe mer enn en venn?

Det er dessverre ingen oppskrift på hvordan man skal oppføre seg for å bli oppfattet som kjærestemateriale. Vi kan alle bare være oss selv, å late som man er noe annet, går ikke i lengden.

Hvis man blir forelsket i noen, handler det om kjemi mellom to mennesker. Et ønske om å være sammen med denne personen på et intimt plan. Dele alt på godt og vondt.

En mann kan være verdens beste venn for meg, men hvis jeg ikke har annet enn vennskapelige følelser for han, spiller det ingen rolle om han oppfører seg sånn eller slik.

Og et godt vennskap skal man ikke kimse av. Er det et genuint vennskap, vil det bestå i årevis, kanskje til og med livet ut. Kjærester kommer og går.

Jeg skjønner at det er vondt å være forelsket i noen man ikke får, men sånn er livet noen ganger. Da var det nok ikke henne du skulle ha.

Skrevet
Det er dessverre ingen oppskrift på hvordan man skal oppføre seg for å bli oppfattet som kjærestemateriale. Vi kan alle bare være oss selv, å late som man er noe annet, går ikke i lengden.

Hvis man blir forelsket i noen, handler det om kjemi mellom to mennesker. Et ønske om å være sammen med denne personen på et intimt plan. Dele alt på godt og vondt.

En mann kan være verdens beste venn for meg, men hvis jeg ikke har annet enn vennskapelige følelser for han, spiller det ingen rolle om han oppfører seg sånn eller slik.

Og et godt vennskap skal man ikke kimse av. Er det et genuint vennskap, vil det bestå i årevis, kanskje til og med livet ut. Kjærester kommer og går.

Jeg skjønner at det er vondt å være forelsket i noen man ikke får, men sånn er livet noen ganger. Da var det nok ikke henne du skulle ha.

Ja, er enig i det du skriver. Men, når vi treffes så oppfører hun seg ikke som en venn ovenfor meg selv om hun sier at det er det hun ønsker at vi skal være.. Merker at det sitter igjen noen følelser for meg..

Skrevet

Kvinnene her er sinnsyke. De er påstår at badboys for mange one night stands, og de "snille" guttene får forhold.

Det er jo bare piss, for å få forhold så må man også klare å få til one night stands!

De menneskene som ikke klarer å få seg et ligg på fylla vil aldri klare å få seg dame heller.

At en jente velger seg en kjæreste så er det et minimum at det finnes ihvertfall finnes en kvinne på jorda som ville hatt seg med typen hennes. Om ikke så eier hun jo deg.

• 5 uker senere...
Skrevet

Gadd ikke lese hele innlegget siden det var så langt,men han har rett i flere ting..

Jeg lar meg lett sjarmere av gutter som er helt avslappet å som jeg kan sitte å bare snakke tull og ha det gøy,istedenfor despe gutter som er så alvorlig å prøver seg på meg med engang.

En annen ting som er også utrolig viktig som ble sagt er å ha god tone med venninen!

Det er mye viktigere enn gutter tror!

Er han veldig hyggelig og grei mot venninen min så er det MYE større sjanse for at jeg begynner å like han!

Men en ting som IKKE stemmer er at jenter ser ned på gutter som vil spandere drikke på oss...Det er bare tull!!

Men er absolutt ikke nødvendig å spandere på jenter nei,for liker vi deg så liker vi deg uansett som du kjøper drikke til oss eller ikke :)

Skrevet

Det som er gøy med de som er bad boys er jo at de er så syyykt flink til å sjarmere!

De vet akkurat hva de skal si å gjøre for å få en jente til sengs..

Vi vet jo at de er sånne mot alle jenter,men er likevel gøy da!

Så lenge begge vet at det bare er ett "spill" så er det jo greit!

Da blir begge fornøyd..

Gjest Gjest_mann28_*
Skrevet
Kvinnene her er sinnsyke. De er påstår at badboys for mange one night stands, og de "snille" guttene får forhold.

Det er jo bare piss, for å få forhold så må man også klare å få til one night stands!

De menneskene som ikke klarer å få seg et ligg på fylla vil aldri klare å få seg dame heller.

At en jente velger seg en kjæreste så er det et minimum at det finnes ihvertfall finnes en kvinne på jorda som ville hatt seg med typen hennes. Om ikke så eier hun jo deg.

Noen som har forlest seg på sjekkelitteratur her tror jeg. Jeg har aldri hatt noen ONS i fylla, og likevel har jeg vært sammen med den heiteste dame nord for Dovra i snart ett år. Har derimot hatt sex flere ganger i edru tilstand, men det teller tydeligvis ikke siden man må være dritings, alfahann og alt det pisset der for å passe inn i Waco's syn på menn. Ikke er jeg badboy, ikke føler jeg meg spesielt selvsikker eller.

Så Waco bør legge fra seg sine malingsspann med sort og hvitt, og prøve å se litt lengre enn sin egen nesetipp og kølle. Makan til stigmatisering.

Skrevet

Hallo!

Her var det mye generalisering gitt!

For eksempel;

Jeg har ALDRI fått meg et ligg i fylla, men har vært sammen med mange damer for det! Gift er jeg også! Lykkelig gift til og med! Så det ER mulig om noen skulle tro noe annet :-)

Det er utvilsomt mye riktig i det Mats skriver, men det er i tillegg altfor lite nyansert.

Mennesker er altfor mye individualister til at man kan nedtegne et fast reaksjonsmønster som gjelder alle!

Dersom det var slik så er jo alle gutter som får seg dame automatisk en sånn "alfahan", og det er selvsagt ikke tilfelle. Om man ikke tillegger begrepet en god del flere egenskaper da selvsagt.

Min erfaring; snille gutter får like ofte damer som det de såkalte "alfahannene" gjør.

Det hele har med mellommenneskelig kjemi å gjøre, og for den finnes der ingen kjent formel.

Mitt råd; lær deg å være deg selv, og stup ut i havet av potensielle partnere!

Den du leter etter finnes der ute!

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Smurfen_*
Skrevet

Er det noe damer hater så er det mannfolk som klager over at dem ikke har dame. Den klaginga skyver bare damer enda mere bort. Ihvertfall meg. To bekjente av meg er begge er single. Noe som ikke rart er,for dem innbiller seg at drømmedama skal hoppe frem fra dataskjermen.Og dama dem drømmer om er av typen Pamela Anderson. De sikter altfor høyt på damefronten. Skal man møte damer må man gå utenfor husets fire vegger og være sosial. Nytter ikke sitte inne å sture i veggen og sutre.

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Det er jo ikke noe logikk i at en mann er "slem" eller "bad" om han "prøver" seg ved å være kompis! Det er akkurat det som funker på meg ihvertfall - at han er avslappa og er oppriktig interessert i meg og behandler meg som at han vil bli min venn. På den måten kan det oppstå en kjemi og man finner raskt ut om man vil gå videre.

Om derimot en mann tydelig sjekker meg opp, overøser meg med komplimenter, gaver osv og som TS skriver - kjøper drinker osv så blir jeg IKKE sjarmert. Det virker falskt og jeg kan lett få litt panikk og det hele får motsatt effekt.

Så, jeg vet ikke helt om jeg er enig eller uenig i det TS skriver,delvis enig på noen punkter, men jeg også har lett for å falle litt for han som blir litt i bakgrunnen for de frempå gutta, han som er litt sjenert og søt i kroken. MEN, om han ikke klarer å prate med meg og tilnærme meg som en kompis - som skrevet lenger opp, ja da er det jo ganske vanskleig å komme noen vei. Sånn er det jo bare, men vil jo langt i fra at han skal oppføre seg som en dust, eller en selvsikker faen som tror han kan få alle damene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...