Gjest Gasse Skrevet 7. februar 2008 #81 Skrevet 7. februar 2008 Er det ikke ganske vanlig å søke en partner som er omtrent likeverdig med deg selv? Tror det med å finne seg en kone som bare ser snill og søt ut, og ikke har så mange venner eller interesser og gjerne er hjemme sammen med barna på fulltid, er litt "ut". Har man anledning, velger man nok full pakke. Men de aller fleste må velge mellom forskjellige kvaliteter. I villastrøkene på Oslo vest er f. eks. hjemmeværende koner svært vanlig. De fyller tiden med barn, interiør, familieliv og sosialt nettverk. Deres ofte lange utdannelser er mer statussymbol enn samfunnsnytte. Se på Stein Erik Hagen... Beklager, jeg følger ikke med på kjendisers giftemål.
Paradokset Skrevet 7. februar 2008 #82 Skrevet 7. februar 2008 Beklager, jeg følger ikke med på kjendisers giftemål. Hehe. ok. I dette tilfellet er det vel like mye en næringslivsnyhet som et kjendisbryllyp. Han er gift med Mille-Marie Treschow.
Gjest Tigress Skrevet 7. februar 2008 #83 Skrevet 7. februar 2008 Her har det komme ein del interessante svar. Eg har lyst til å kommentere svara til Paradokset og Gasse. Eg trur Gasse har mykje rett i at dei menn som har mulegheita, dei trur eg vil velje damer som kan støtte dei i tjukt og tynt, utan å tenkje så mykje på kva dei driv med. Eg trur også Paradokset har rett i at det er "på veg ut", men det trur eg er mest av di a) det ikkje er så mange menn som vil seie det rett ut, det er ikkje politisk korrekt å ønske seg ein kjerring som er heime, og b) det ikkje er så mange par som har råd til at ein av partane ikkje arbeidar. Samstundes passar dette bra med god sjølvkjensle ikkje er av dei mest attraktive sidene ved ei kvinne. Eg er frista til å lure på om det då berre er dei sterkaste mennane som likar at kvinna har god sjølvkjensle? Er det også dei minst trygge damene som ikkje vil ha alfaer? Eg tillet meg på peike på at eg her stillar spørsmål, eg har ikkje trukke slutningar. Enda.
Gjest *YUP* Skrevet 7. februar 2008 #84 Skrevet 7. februar 2008 a) det ikkje er så mange menn som vil seie det rett ut, det er ikkje politisk korrekt å ønske seg ein kjerring som er heime, og b) det ikkje er så mange par som har råd til at ein av partane ikkje arbeidar. Samstundes passar dette bra med god sjølvkjensle ikkje er av dei mest attraktive sidene ved ei kvinne. Eg er frista til å lure på om det då berre er dei sterkaste mennane som likar at kvinna har god sjølvkjensle? Er det også dei minst trygge damene som ikkje vil ha alfaer? Hiver meg inn. tråden ble mer spennende etterhvert. kommentar til a): tror det er noe sant i det, men jeg tror det avhenger av hvilken generasjon man kommer fra. Min generasjon (født i 77) tenker lite på å ha en hjemmeverende kjæreste, men bare noen år tidligere er det mer vanlig. Jeg ville blitt stresset om jeg måtte tenke på kona hjemme mens jeg er er på jobbfester, jobbreiser og tøffe jobb perioder med masse overtid. Da ville jeg hatt masse dårlig samvittighet. b): stemmer nok for de fleste desverre. Dette med selvtillit hos jenter tror jeg har en fallgrop. Jeg føler meg skyldig at det ikke er noe jeg så etter når jeg ble sammen med frua. Men heldigvis har hun det. For jeg tror mange forhold sliter hvis en av partene ikke har eller har mistet selvtilliten. På sikt vil dette nemlig tære på en etter forelskabrillene forsvinner. Den med dårlig selvtillit mister lysten, mister driv, mister ambisjoner, mister til slutt muligens seg selv. Når dette skjer kan ikke den andre gjøre så fryktelig mye. For har man problemer med seg selv er det kun du selv som kan gjøre noe.. Slik er jo livets harde realitet. Derfor, alfahanner, tøffler, snille gutter eller whatever som går etter jenter uten selvtillit, skyter seg selv i beinet. For en eller annen gang i fremtiden vil de støte på problemer. Mao, for langsiktige forhold tror jeg det er et krav at begge har selvtillit.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #85 Skrevet 7. februar 2008 Hiver meg inn. tråden ble mer spennende etterhvert. kommentar til a): tror det er noe sant i det, men jeg tror det avhenger av hvilken generasjon man kommer fra. Min generasjon (født i 77) tenker lite på å ha en hjemmeverende kjæreste, men bare noen år tidligere er det mer vanlig. Jeg ville blitt stresset om jeg måtte tenke på kona hjemme mens jeg er er på jobbfester, jobbreiser og tøffe jobb perioder med masse overtid. Da ville jeg hatt masse dårlig samvittighet. b): stemmer nok for de fleste desverre. Dette med selvtillit hos jenter tror jeg har en fallgrop. Jeg føler meg skyldig at det ikke er noe jeg så etter når jeg ble sammen med frua. Men heldigvis har hun det. For jeg tror mange forhold sliter hvis en av partene ikke har eller har mistet selvtilliten. På sikt vil dette nemlig tære på en etter forelskabrillene forsvinner. Den med dårlig selvtillit mister lysten, mister driv, mister ambisjoner, mister til slutt muligens seg selv. Når dette skjer kan ikke den andre gjøre så fryktelig mye. For har man problemer med seg selv er det kun du selv som kan gjøre noe.. Slik er jo livets harde realitet. Derfor, alfahanner, tøffler, snille gutter eller whatever som går etter jenter uten selvtillit, skyter seg selv i beinet. For en eller annen gang i fremtiden vil de støte på problemer. Mao, for langsiktige forhold tror jeg det er et krav at begge har selvtillit. Helt enig i dette! Jeg har merket meg at PUA folk som har holdt på en stund er veldig opptatt av å finne kvinner med god selvtillitt. Ikke dominante alphakvinner, men god selvfølelse og følelse av å mestre og være kompetente, fornøyd med seg selv etc. Grunnen de gir er at etter massevis av erfaring med damer er det klokkeklart for dem a dårlig selvtillitt er lik masse trøbbel for dem selv fordi damene da lett blir needy, har mere emosjonelle svingninger, er verre å krangle med, lettere er utro osv osv osv. Så av hensyn til dem selv er de relativt enige om at damer med selvtillitt er svært attraktivt om ikke annet som et fornuftsmessig kriterium. PUAene bruker faktisk en god del tid på nettet til å diskutere hvordan man luker ut de med dårlig selvtillitt. Leste en gang en PUA-guide til hvordan gjette selvillitsnivåe til damer på Myspace. De så på typer bilder (om det var et bilde som kunne tenkes å være tatt for å dekke over komplekser), om kroppsholdning og øyne, om hva de skrev og om hva slags subkultur de evenuelt hørte hjemme under. Det de kalte for EMO-chicks mente de var garantert å være emosjonelt needy opposisjonelle damer.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #86 Skrevet 7. februar 2008 Over et lengre tidsrom har det jevnlig vært tråder her på forumet med innhold a lá ”Jeg er en så snill og ordentlig gutt, hvorfor får jeg ikke dame?” Tenkte det var like greit å lage en stor feit tråd med minst et stort tjukt innlegg om temaet. Leste en gang en tråd om en som laget profil på Blink, hvor han plutselig ble kontaktet av mange jenter når han skrev han nettopp var kommet ut av fengsel, mens ingenting når han skrev om hvordan han egentlig er – til tross for at han har mange kvaliteter damer setter pris på (snakker ikke om pikk og muskler, hehe). Det har vært mye snakk om alfahanner og alt mulig annet rart, men føler det er på tide å sette ting i system. Først og fremst, jeg er ingen ekspert. Men jeg har gått fra å være utrolig klønete med damer til å ha hva jeg ville kalle greie ”skills”, selv om det ikke egentlig er en ferdighet, men personlighetsutvikling (kan brukes til utrolig mye mer enn å sjekke damer skal jeg si deg). Svært få gutter skjønner særlig mye av hva som er tiltrekkende for damer. Gutten tenker: Hvorfor liker hun meg ikke? Jeg er jo så snill og grei! Det blir like bra som å si at jeg har en skrutrekker når jeg vil kutte en kabel. Det er helt feil ”verktøy”! Det samme gjentar seg gang på gang: La oss bare kalle en vanlig snill gutt for Gimp, for å gjøre det enkelt. Gimpen er frustrert. Han har lyst til å møte jenter. Gimpen møter kanskje jenter i blant, men uten at han vet det, så ødelegger han for seg selv. Takket være hans uvitenhet og frustrasjon, har han en atferd som jenten ikke setter pris på. Når en vanlig gutt er så glad for at han endelig har begynt å prate med en jente, så blir han usikker og redd for å si og gjøre ting som kan virke negativt (ved første øyekast). Dette gir en veldig klønete og kjedelig atferd. Jenten ender opp med å tenke at dette er en snill/god/grei gutt, men kjemien er ikke der. Mer om kjemi senere. Så kan man spørre seg: Hvorfor reagerer så mange gutter/menn på denne måten? FORDI DE LEGGER SÅ USANNSYNLIG MYE I AT DE PRATER MED EN JENTE DE LIKER. Jenter tenker normalt ikke på denne måten når de møter en gutt for første gang eller tidlig når de treffes. De aller fleste er avslappet og seg selv. Rett og slett fordi de ikke er så ”desperate” som gutten. De legger ikke så mye i det. Gutten er kanskje ikke det man normalt tenker på som desperat, men ubevisst er han det. Han vil, og han vil så mye, at han bare ødelegger for seg selv. Han tør ikke erte og leke, prate om spennende ting eller ta ledelsen. Han søker alltid etter at hun skal være enig og bøyer seg av, og sier han noe som han tror er på kanten så ”retter” han det med å si ”jeg tulla”. Jenter ser slike ting ubevisst med en gang. De har en pinglescanner som oppdager pinglene fort. Da hjelper det lite at du er drit smart, har mye penger eller har store muskler (greit nok, enkelte av de tingene kan skaffe damer kortsiktig, men det blir ikke akkurat pålitelig respons eller kjærlighet ut av det). Gimpen lager ikke det jenter kaller for ”kjemi”. Han tilbyr en generisk utgave av en gutt, som for jenten virker som om er langt nede på rangstigen utifra atferden. Hun ser ikke noe hun vil ha. Han trigger ingen FØLELSER hos henne, fordi han er en Gimp og oppfører seg som en Gimp. Evnen til å trigge følelser hos en dame er hva de mener med kjemi. Det trenger ikke være utelukkende romantiske følelser. Disse kan faktisk lettest bygges om du har skapt andre følelser først. Om du i løpet av en samtale får en dame til å føle seg glad, trist, oppbrakt, forvirret, forstående osv. så vil hun bygge et følelsesmessig forhold til deg, fordi du ”setter spor” i henne. Gimpete samtaler, med spørsmål slik som: ”Har du noen søsken? Hva heter de? Bor du i området her? Hva liker du å gjøre på fritiden?” gjør rett og slett at det virker som et jobbintervju. Problemet er bare at Gimpen er svak, og hun vil aldri føle noe som helst. Eneste gangen hvor slike spørsmål fungerer er dersom du gjør det til en slags lek, men da har man allerede på mange måter vunnet henne over. (Forøvrig, begynner hun med sånne spørsmål, le/flir og spør om dette er et jobbintervju, eller si cocky: ”Du prøver deg på meg” mens du smiler, eller smil og si: ”skal vi ikke heller spare disse spørsmålene til vi er gift?. Det er viktig at hun skjønner at du ikke mener det blodseriøst at dere skal vente til dere er gift eller lignende, fordi da går alle alarmer av. Derfor er smil, intonasjon og kroppsspråk viktig. Dette kommer jeg også tilbake til. Poenget er: Jo mindre du oppfører deg som om dere skal bli kjærester, jo mer vil hun ha deg. Høres fornuftig ut? Selvfølgelig ikke. Men ikke misforstå: Du skal ikke være slem og nedverdigende og alle sånne ting. Men du skal behandle henne som en venn som du kan spøke og le med, ha det morsomt og prate om spennende ting. Når du ble kjent med vennene dine, startet du med å spørre om de hadde noen brødre eller søstre? Trodde ikke det nei... Vi har snakket litt om kjemi.Kjemi skapes på mange måter, men jenter vil IKKE ha gutter som legger seg på rygg for dem, gjør alt de sier og krever deres godkjennelse for å gjøre noe. Dette er ikke noe interessant! Hvorfor? La oss ta noen skritt tilbake i tiden: Mennesker levde i hundretusener av år i små sosiale grupperinger. De sterkeste mennene/lederene har størst sjanse for å beskytte kvinnen, og gi henne det hun trenger for å klare seg og å oppfostre barn trygt. Dette instinktet ser man veldig hos dyr, og det er fortsatt veldig sterkt hos kvinner i dag. Idag er kriteriene for å være en leder helt annerledes enn ute i villmarken, men det at personen er alfahann eller i hans nærmeste omgangskrets er utrolig attraktivt. Alfahannen er SJEF. Han kan velge og vrake, og fnyser av andre som konkurrerer med han. Han vet at han er konge. Ville en alfahann spurt om hva kvinnen ville til enhver tid, og søke aksept hos henne? Niks. Jeg sier ikke at man skal være vanskelig og sær, men at man skal være en MANN, med egne behov, klart hva han vil og gjør det hvis han vil uten å være redd for å ikke få aksept av kvinnen. Han kryper ALDRI etter kvinnen. Kvinnen kryper etter han. Vær flammen og ikke møllen. Er en mann slik, og ikke en gimp, vil kvinnen enten bevisst eller ubevisst tenke at det må være noe spesielt med denne mannen, fordi han er annerledes. Han har det damer tenker på som kjemi, ”it” eller whatever. Alfahann er veldig bred definisjon. Det betyr ikke nødvendigvis å ha en fet jobb, kule venner eller å ha solide biceps. Faktisk er folk med mye muskler sjelden alfahanner, rett og slett fordi de bruker som et middel for aksept. Det blir som en dame med silikonpupper. Greit nok, puppene er fine, men det er en brøkdel av hva som skal til for å finne en dame tiltrekkende – og husk: Damer fokuserer langt mindre på utseende enn menn, selv om de dog ofte er opptatt av stil/klær. Og du trenger ikke engang være en reel alfahann for å bli en. Du kan være hvem som helst, men være alfahann gjennom atferden din. Det naturlige midtpunktet – så kommer vi kanskje til enda et poeng: Jeg kan være alfahann hvis jeg har nok selvtillit – men det har jeg ikke. Litt selvtillit trenger du. Men tenk over følgende: Skal du kjøre en bil, vil du foretrekke å ha selvtillit eller ferdigheter? Hvis du har ekstrem selvtillit men null ferdigheter går det fort dårlig. Det samme gjelder når du skal møte damer. Et minstemål av selvtillit, pluss ferdigheter. Egentlig er ferdigheter et dårlig ord, fordi det høres kunstig ut. Men jeg ser heller på det som egenutvikling. Rett og slett fordi det etterhvert blir en naturlig del av livet ditt, og det fungerer i alle sammenhenger, ikke bare på jenter. Det er viktig å forstå at alfahann er mye større enn bare å virke sjef og at folk ser opp til deg. AxMataz har en fin definisjon: 1: Han er sosialt akseptert. Ikke bare det, han er akseptert på grensen til beryktet. Han er en person folk _virkelig_ godtar. 2: Han er selvsikker. Han vet hvem han er og han velger hvem han er. Han trenger ikke andre mennesker for å føle seg sånn eller sånn, mao han overlater ikke sin lykke eller selvfølelse til å bestemmes av andre mennesker, han velger å være den han vil være. 3: Han har alltid et smil på lur. En person som når som helst smiler "forteller" andre at han er fornøyd. Vi snakker da om et ekte smil, ikke et påklistra fake glis, det gjennomskues fort. 4: Han har humoristisk sans. Dette stråler også av trygghet, så lenge det ikke er en fake form for å pushe morsomheter på andre mennesker, det gjennomskues også. 5: Han er flidd. Velflidd. Det er ikke så nøye med hvordan genene dine lar deg se ut, det som teller er hva du gjør med det. En alfahann i naturen har alltid noen i flokken som steller han, derfor må en menneskelig alfahann også være velstelt og fresh. 6: Til slutt er alfahannen trygg av natur, derfor er det lett å oppnå en slags ekte kontakt med han. For jenters del er dette en form for kontakt de føler de selv er fornøyd med, ikke noe de ble prakket på eller lurt til. Alfahannen er stammelederen. Grunnen til at kvinner alltid vil foretrekke en alfahann fremfor den snille gutten er fordi, selv om vår sivilisasjons utvikling har eksplodert mtp teknologi osv, så er fortsatt kroppene våre ikke mer enn tilpasset livet for ca 40 000 år siden. På den tiden var det vanskelig å overleve og de kvinnene som fikk barn med alfahannen hadde dramatisk større sjanse for å bli beskyttet og overleve med barn enn de som parret seg med "de snille guttene". Det er rett og slett en instinktiv greie for kvinner å bli tiltrukket denne personen. Man trenger ikke å være dust for å være alfahann (selv om mange bruker sjansen til å være det), man må bare ha de seks punktene ovenfor, og det må være kongruent med deg selv. Altså du kan ikke fake det, dog du kan lære det. (hentet fra tråden http://www.fitnessprat.no/showthread.php?t=21508 takk til AxMataz for det, som egentlig har fått det fra andre steder..hehe). Så, greit nok. For å komme noe sted med damer må du kutte ut Gimpen og bli en alfahann. Det trenger ikke være så ekstremt. Men jo nærmere du er de 6 punktene Ax har listet opp, jo større suksess vil du få, både med jenter og ellers i livet. Det er ikke så lett å bli det, spesielt ikke over natten. Hovedpoenget er: Vær spennende, og tør å gjøre ting, ikke vis at du trenger hennes aksept for å gjøre noe eller være deg selv. Er ”deg selv” håpløst usikker og ikke aner noen ting om hvordan ting skal gjøres, finn deg en rollemodell. Se filmer hvor det er sterke menn (snakker ikke actionfilmer, men menn med ”kontroll”. Tom Cruise, James Bond i forskjellige varianter, Robert DeNiro, Sean Connery osv. er eksempler på alfahanner (som oftest). Prøv å plukk opp ting fra disse. Og da snakker jeg ikke om nøyaktig hva de sier og gjør, men hva dette impliserer ovenfor omverdenen. Så har du ihvertfall noen pekere. Det er en grunn til at disse alltid stikker av med damene. Jeg har selv merket hvor utrolig mye det gjør for responsen hos det motsatte kjønn hvis du er på ”top-of-the-food-chain”. Et eksempel på dette er for en tid tilbake, hvor en kamerat akkurat hadde fått seg ny dame. Jeg var på fest med de og hun hadde et par venninner med seg. Det var også et par andre gutter der, men de var av typen Gimp. Etter mye fleiping, lange diskusjoner som tidvis ble monologer med nesten arrogant språkkvalitet/innhold fra min side, avfeieng av venner som skal være morsomme på min bekostning og lignende, så endte det opp med at begge to hadde sex med meg, i løpet av kort tid. Og de visste om hverandre. Det endte opp med at disse to venninnene nærmest konkurrerte, fordi jeg var i alfamodus ovenfor de. Om jeg bare ”er meg selv” drar jeg lite damer, men er jeg i bra humør, litt fandenivolsk og med fliret på lur så går det så det griner. Virkelig. Det er skummelt hvor lett det er, når man først skjønner tegningen. Dette er også årsaken til at jeg ikke ”gjør” slikt lenger. Rett og slett fordi jeg får så nedverdigende kvinnesyn at jeg blir helt kvalm. Det morsomme med sistnevnte, er at jeg selv ble superGimp når jeg fant en jente jeg ENDELIG trodde var ”skikkelig”. Jeg ble rett og slett betatt, vil vel kunne si forelsket til og med. Jeg er glad i henne den dag i dag, og vi er venner. Det var jo ikke det jeg opprinnelig ville. Jeg ble helt evneveik av henne, på den måten at jeg som sagt ble superGimp. Dette førte til at jeg ikke klarte å være sånn som jeg normalt er med jenter, slik jeg EGENTLIG er, men jeg ble en nervøs 13-åring som fomlet vanvittig. VANVITTIG! Litt vittig er det egentlig at hun sier det manglet kjemi mellom oss --- Fordi jeg var gimp! (hehe...jeg trigget rett og slett ikke følelser/de rette følelsene og gjorde utrolig mye feil, fordi jeg var en Gimp, og det funker garantert ALDRI særlig bra). Og det har jo vært poenget mitt hele veien her. Gimper får det aldri til med damer. Gjør de det, så er det unntaksvis eller fordi dama har veldig dårlig selvtillit og er veldig lysten på forhold. Da blir gimpen en slags ”nødløsning”. Så når jeg ble satt helt ut av balanse, så reduserte jeg min egen verdi gradvis helt til jeg bare ble en snill gutt. Det begynte nemlig bra. Hehe... Men la oss komme tilbake med dette om hva man bør gjøre, for å skape attraksjon hos damer. Tingene nedenfor er for å komme i kontakt med en dame, og litt retningslinjer. Kombineres dette med ting ovenfor bør det bli stor forbedring på suksessraten. - ALDRI la hun prøve å manipulere deg eller kontrollere deg. Klarer hun det vil hun miste all respekt for deg. Kommer hun med tester for å se om du er Gimp (ser reaksjonen din når hun sier visse ting for eksempel) så fnys det av med et smil og spør hvorfor hun prøver seg på deg, eller noe lignende. - IKKE prøv å imponer henne på noen som helst måte. Dette merker GimpScanneren fort. Bedre å vise karakter gjennom å fortelle henne en god historie, enn å fortelle at du er en flott fyr for eksempel. Du kan godt imponere henne, men det bør unngås å gjøre dette direkte. - Når du tar kontakt med en gruppe jenter, gi først inntrykk av at du og hun du skal prøve deg på ikke kommer så godt overens. Ikke ta kontakt som om du prøver deg, ta kontakt som om det gjelder noe helt annet enn at du skal prøve deg, og gjerne så det virker spontant. Når du da har gitt inntrykk av at du ikke prøver deg på henne, er du fordi ”sjekkesperren” hennes, og da er det fritt frem. - Stå i ro: Ikke fomle med hender eller gjøre andre ting som stråler usikkerhet. Stå gjerne med føttene i skulderbredde, og med rak rygg. Ikke snu deg mot gruppen du prater med med en gang, vent noen sekunder. Oppfør deg som om du er sjef. Vil du sette deg, ikke spør om du kan sitte der, men sett deg, eller til nød spør om det er ledig. - Mer kroppsspråk: ALDRI len deg inn mot personen som prater. Få personen til å komme mot deg. Sitt tilbakelent og aldri trekk etter dem. Hold haken høyt (selvfølgelig ikke overdrevent) og smil mye. Husk at du er The Man. - Vær midtpunktet. Det viktigste som skal til for å få til dette er taleevner og kroppspråk. GLEM BICEPSEN! Den er bare en bonus. Taleevner og kroppsspråk er det viktigste. Klarer du å sitte midt blant en gruppe, alle hører på deg, du får folk til å le, så kan du banne på at du også har draget på damene (med mindre du sårer dem). Du trenger ikke være verken kjekk eller høy, selv om dette hjelper litt. Ikke mye. - Hun skal føle at hun må gjøre seg fortjent med å snakke med deg og omgås deg. Er det noe du ikke liker ved noe hun sier, skyv henne vekk, la henne komme inn i ”varmen” igjen når hun oppfører seg bra. IKKE vær Gimp! Oppfør deg som om det ikke betyr noe hva som skjer mellom dere. Du er nemlig alfahann og kan velge hvem du vil. Hehe - Ikke vær sjalu om hun prater med andre gutter. Det gjør jo ingenting, du får jo henne uansett. Du skal ihvertfall tenke det. Å begynne å holde rundt henne osv. går gjerne gal vei. Hils gjerne på gutta, og vær kul mot dem. Om du akkurat har begynt å prate med jenta, og en annen gutt prøver seg, kan du for eksempel late som du antar at det er typen hennes, og når han som oftest usikkert mumler ”nei”, så dunker du borti han med albuen mens du sier: ”Ååh...Du prøver deg på henne, hehe!” Da blir han ute av bildet som oftest, selv om han blir sittende. Du har nemlig reiset sjekkesperren hennes mot han. - ALDRI kjøp drinker, presanger eller noe til en jente du akkurat har møtt. Du skal ikke kjøpe oppmerksomheten hennes. Hun vil se ned på deg om du gjør det. Du blir ihvertfall ikke særlig attraktivt, fordi du setter deg under henne på skalaen. Du betaler henne for tilstedeværelsen. Spør hun om du kan kjøpe en drink, bør dere ha pratet en god stund sammen, og da er det bedre å si: Vi kan ta annenhver runde? En bare ”ja”. Unngå å kjøpe henne! Bruk humor hvis hun spør. Si at hun heller burde kjøpe en til deg, fordi du må høre på alt pjattet hennes. (HUSK Å SMILE MASSE, så ikke hun blir sinna). - Frembring følelser. Dette har jeg nevnt før. Trenger ikke være romantiske følelser i utgangspunktet. Men hun FØLER noe. Kvinner er veldig drevet av følelser. - Å kysse en dame raskt er sjelden lurt. Eskalerer ting for fort går det dårlig på lang sikt. Det er ingen sak å få en jente til å kysse deg på 2 minutter hvis du vet hvordan. Men da ender det som oftest med det kysset. Det er derfor damer som du rotet med kjapt på byen, ikke er så positive på telefon/sms dagen etter som det virket som de var da. - Ikke ignorer vennene hennes! Liker de deg liker hun deg. Kvinner er veldig avhengig av venninnene sine, og de bør derfor like deg. - De fleste damer vil teste deg med all slags mulige dritting for å se om du er ekte vare eller ikke. Fnys dem av, le, spør hvorfor de prøver seg på deg eller noe lignende. - Hold henne et sted mellom usikkerhet og aksept hele tiden til dere har kommet langt på vei. Hun skal jobbe for deg! Poenget er: 1: Komme forbi sjekkesperren til (spesielt pene) jenter 2: Demonstrere verdier gjennom hvordan du er (du er en alfahann) 4: Hun må føle at hun har kapret deg gjennom selv å vise verdier 3: Dette bygger attraksjon 4: Nå trenger hun å bli trygg på deg. 5: Attraksjon og trygghet er inne i bildet = plattform for å bygge videre på, enten med sex eller forhold. Husk at følelser er mye bedre enn kåt! Håper dette gjør det lettere for dere av dere som aldri kommer noen vei med damer. Jeg vet akkurat hvordan det er, og skulle ønske jeg visste alt dette allerede på barneskolen. Bare ikke bli for gode, fordi da rakner perspektivet på jenter helt. Det er faktisk ganske skummelt. Den snille, romantiske, TROFASTE jenta finnes ikke, slik jeg erfarer. Utrolig synd. Om noen har en sånn ei til overs, send henne til meg:D Men jeg tror deg ikke;) Dette innlegget er ikke ment for å være arrogant eller noe sånt, men jeg vil at alle de frustrerte guttene som ikke helt skjønner hva de gjør feil skal få noen tips. Jeg har selv vært utrolig kløne på den fronten, men jeg har lært mye i løpet av de siste år. Dette er forøvrig bare overflaten av dette temaet! Innspill er veldig fint! det fins ingen snille gutter-- tilogmed drittsekkene jeg møtt påsto de var snille.
Gjest Gasse Skrevet 7. februar 2008 #87 Skrevet 7. februar 2008 Samstundes passar dette bra med god sjølvkjensle ikkje er av dei mest attraktive sidene ved ei kvinne. Eg er frista til å lure på om det då berre er dei sterkaste mennane som likar at kvinna har god sjølvkjensle? Er det også dei minst trygge damene som ikkje vil ha alfaer? Det som primært går under selvtillit i min bok er i hvilken grad man tør ta sosial risiko. En dame med selvtillit tør begynne med nye oppgaver, feile og lære av det. Hun tør ta opp et stort lån til bolig som hun må jobbe hardt for å nedbetale på egen hånd. Hun tør slutte i jobben for å starte sitt eget firma. Hun tør ta initiativ overfor menn og risikere å bli avvist. Hun tør innrømme feil og hun tør stille spørsmål om ting hun ikke kjenner til. For å forsette den slettede allegorien (du er unnskyldt modde, jeg har skjønt sammenhengen), så anser jeg det ikke som selvtillit å brøle høyt og lete etter en sterk mann som kan beskytte en (uten at det har noe med deg å gjøre). Men jeg kjenner et par damer som er proppfulle av slik selvtillit jeg snakker om. Og de er sammen med "snille gutter". De har rett og slett ikke behov for sterke menn som beskytter dem. I stedet har de valgt menn med andre kvaliteter som er viktige for dem. Jeg tror mange "snille gutter" trenger sterke moderemner som kan passe på dem og gjøre livet spennende for dem. Likestillingen har imidlertid langt å gå før det er mange nok sterke kvinner til alle de "snille guttene". Men i motsetning til PUA-tilbedere og andre vulgærdarwinister, tror jeg faktisk det er den veien utviklingen går.
W. Wallace Skrevet 7. februar 2008 #88 Skrevet 7. februar 2008 Jeg tror mange "snille gutter" trenger sterke moderemner som kan passe på dem og gjøre livet spennende for dem. Likestillingen har imidlertid langt å gå før det er mange nok sterke kvinner til alle de "snille guttene". Men i motsetning til PUA-tilbedere og andre vulgærdarwinister, tror jeg faktisk det er den veien utviklingen går. Så i stedet for å lære dem å ta vare på seg selv skal de støtte seg til andre for spenning og sikkerhet i livet? Jeg foretrekker å leve i sølibat uten en eneste kvinne i mils omkrets foran å ikke ha kontroll over mitt eget liv.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #89 Skrevet 7. februar 2008 Så i stedet for å lære dem å ta vare på seg selv skal de støtte seg til andre for spenning og sikkerhet i livet? Jeg foretrekker å leve i sølibat uten en eneste kvinne i mils omkrets foran å ikke ha kontroll over mitt eget liv. Jeg tror han pekte på hvordan han mener virkeligheten fungerer, ikke hvordan du mener den burde fungert.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #90 Skrevet 7. februar 2008 Menneskelig kjærlighet krever en sterk og en svak part; det kan aldri være to sterke parter. I de fleste tilfeller betyr det at kvinnen underkaster seg mannen, men det finnes også ganske mange eksempler på at mannen underkaster seg kvinnen. Resultatet er uansett at det aldri er to alfaer i et forhold.
W. Wallace Skrevet 7. februar 2008 #91 Skrevet 7. februar 2008 Jeg tror han pekte på hvordan han mener virkeligheten fungerer, ikke hvordan du mener den burde fungert. Er du her fremdeles? Dette er et diskusjonsforum, det betyr at man utveksler meninger her, både i normativ og deskriptiv form.
Ginajannoo Skrevet 7. februar 2008 #92 Skrevet 7. februar 2008 Over et lengre tidsrom har det jevnlig vært tråder her på forumet med innhold a lá ”Jeg er en så snill og ordentlig gutt, hvorfor får jeg ikke dame?” Tenkte det var like greit å lage en stor feit tråd med minst et stort tjukt innlegg om temaet. Leste en gang en tråd om en som laget profil på Blink, hvor han plutselig ble kontaktet av mange jenter når han skrev han nettopp var kommet ut av fengsel, mens ingenting når han skrev om hvordan han egentlig er – til tross for at han har mange kvaliteter damer setter pris på (snakker ikke om pikk og muskler, hehe). Det har vært mye snakk om alfahanner og alt mulig annet rart, men føler det er på tide å sette ting i system. Først og fremst, jeg er ingen ekspert. Men jeg har gått fra å være utrolig klønete med damer til å ha hva jeg ville kalle greie ”skills”, selv om det ikke egentlig er en ferdighet, men personlighetsutvikling (kan brukes til utrolig mye mer enn å sjekke damer skal jeg si deg)..... osv Innspill er veldig fint! Beklager, dette hadde nok ikke fungert på meg. jeg har møtt slike alfa-hanner og de interesserer meg ikke. Dessuten er det et ganske ensporet syn du har! I naturen må faktisk hannene slåsst mot andre hanner for å få seg dame. Hun velger den som hun synes vil gi henne best avkom. Så du må nok studere litt mer biologi... Snille menn får seg kanskje ikke så mange damer fordi de vil at det skal være ærlig og ekte?? Ikke bare en kjappis i skjul. Jeg tenner på en mann som vil ha meg og som er villig for å kjempe for å få meg. Det er mannen sin det! Da vet jeg at han vil beskytte meg og avkommet vårt og gjøre sitt beste. En mann som ikke gir så lett opp og som ikke er så utrolig selvopptatt at han ikke fugerer som noen alfa-hann. Tror jeg er nærmere beskrivelsen av en alfahann enn du er ...
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #93 Skrevet 7. februar 2008 Er du her fremdeles? Dette er et diskusjonsforum, det betyr at man utveksler meninger her, både i normativ og deskriptiv form. Ikke så hissig nå. Poenget er at dine holdninger til den eventuelle virkeligheten (at du ville foretrukket sølibat) hverken er relevante eller interessante. Du burde i stedet argumentert mot Gasses teori hvis du er uenig i den, det ville vært mye mer givende for diskusjonen. Men du har kommet med noen gode observasjoner tidligere, så jeg skal tilgi deg.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #94 Skrevet 8. februar 2008 Her er et innlegg jeg skrev i en annen tråd om hvordan sjekke damer inspirert av noe puamateriale. Det handlet dels om nettdating, men går raskt over til generell sjekking: Uavhengig av om du tror du kan få dater på nett i den nærmeste fremtid så tror jeg det kan være en glimrende arena for å øve seg på en del aspekter av det du kan lese deg til av sjekketeori. Du har jo muligheten til å tenke deg om ganske godt før du svarer. Det er for eksempel flere basic ting om konversasjon fra Juggler man lett kan øve inn på nett. Stil mange ÅPNE spørsmål. De fleste stiller altfor spesifikke sprøsmål og det leder til et kontant svar. Åpne spørsmål fører til at de kommer med ekstra informasjon som lett fører samtalen over på et mer personlig plan og gir deg info du så kan bruke for å drive samtalen videre, flørte og gi komplimenter. Gi kun komplimenter på hennes "high points". Det er kunn når hun faktisk har gjort seg skikkelig fortjent til et kompliment at hun bør få et. HVis du gir komplimenter som hun ikke har gjort seg klart fortjent til virker det som du har bestemt deg for at du er interesert i henne før du har fått en god nok grunn til å like henne som person og det virker desperat. I stedet så vil en tre, fire, fem komplimenter hun virkelig har fortjent gi henne en følelse av at spillet snur. Riktignok har du tatt kontakt og du er gutten og er forventet å være den som i starten er mest interesert. Kan du kunsten å time komplimentene så vil hun imidlertid etter hvert føle at hun kunn får din interesse når hun jobber for den og det er veldig attraktivt for kvinner. I begynnelsen viser du kunn nysgjerrig interesse og gir bare meningsløse smalltalkkomplimenter og RELATERER til det hun har å si. Du leter etter det som er genuint spesielt og bra med henne. Når du finner det så BELØNNER du henne. Det snur på ett vis spillet. I utgangspunktet viser man en generell menneskelig nysgjerrig interesse, den eskalerer først til en personlig interesse når hun viser at hun er interesant, den personlige interessen skal så først eskaleres til en seksuell interesse når hun viser noe ved sin personlighet som hun selv kan forstå at vekker seksuell interesse, som hun føler at hun har fortjent. Kanskje du liker sterke kvinner og kan si at "jeg synes at ... viser at du har en styrke som de færreste kvinner har og jeg synes det er veldig sexy" eller kanskje er det noe ved lidenskapen, uskyldigheten, intelligensen, ureddheten, lekenheten hennes eller whatever som kan være en basis for en litt mer seksuell interesse. Poenget er ikke at det må være så javlæ godt formulert eller sett, selv om det hjelper. Det viktigste er at fordi du hittill ikke har gitt ros annet enn når det var velfortjent og fordi dere har bygget opp en personlig kjemi og interesse for hverandre så har du troverdighet som hjelper deg. Det er også helt avgjørende at du MENER det. Du leter etter det som faktisk vekker en seksuell interesse for henne som person hos deg og sier at du synes dette er sexy, sensuelt eller et vilket som helst annet seksuelt ladet og passende ord. Ordet må imidlertid være seksuelt nok til at hun fra og med nå skjønner at du ønsker å drive samværet i en seksuell retning. (Dette kommer vist til å bli råd som går ut over nettsituasjonen, men det er vel greit). Når det gjelder alle komplimenter så er det helt avgjørende at du ikke formidler at det er viktig for deg at hun godtar komplimentet. Du skal ikke se med et forventingsfult og håpefult blikk på henne og være redd for at det ikke går igjennom eller i håp om at nå traff du innertiern. Da virker du som du søker annerkjennelse og det virker desperat og lite alpha. Du GIR annerkjennelse, men søker den ikke. Derfor gir du komplimentet og kan godt gjøre det nærmest i en bisetning. Hvis hun sier at hun ikke synes at hun er så ... så bare sier du selvsikkert at det synes du og dveler ikke mere med den saken. Gjennomgående i alt dette er at du kunn viser genuin interesse. Med mindre du knuller absolutt alt på to ben med et pent annsikt så er det ingen grunn til å vise annet enn åpen og aseksuell varm interesse for vakre kvinner før de har vist at de har en tiltrekkende personlighet. Din menneskelige interesse, nysgjerrighet, spørretekeknikk og evne til å relatere og belønne med minikomplimenter og fysisk kontakt (kun som belønning) gjør at du finner de attraktive kvalitetene hos mange mennesker fordi de åpner seg for deg og viser deg hvem de er. Hvis du ikke finner attraktive kvaliteter så har du ingen grunn til å gi belønninger fordi da er du jo ikke egentlig interesert (med mindre du knuller alt). Gutter blir for blendet av utseende og gir for mange komplimenter, for tidlig uten grunn. Det er bedre å snu på spillet, bli mere kravstor og te seg som en jente. Riktignok tar du kontakt først, men hun må føle at du griller henne litt for å finne ut om hun er verd din interesse. De fleste jenter opplever stort sett bare at det er de som har gutter på jobbintervju. Når de føler de må jobbe for gutten blir det mer interesant. Dette har den store fordelen at sjeking blir mere genuint for gutter og det blir mere impulsivt fordi man ikke vet om eller når man finner det som vekker ens interesse. Det gjør at gutter heller kan lene seg tilbake og bli revet med av øyeblikket slik jenter gjør, i stedet for å være taktiske. Samtidig ahr amn egentlig en bedre tatktikk en de taktiske gutta. Når du har eskalert smaværet til et seksuelt nivå ved å gi et seksualisert kompliment så er tegnet på aksept ikke at hun verbalt godtar det, men at hun blir og fortsatt nyter ditt selskap. Derfra kan man begynne å gi komplimenter for utseende, men disse kan godt komme etter enda flere komplimenter for pesonlighet. Alle gutter sier at hun er pen, men hvis du først sier det etter å ha funnet tre andre kvaliteter som du finner attratkivt på et seksuelt plan, så teller komplimentet om utseende en million ganger mere. Det vil også som regel komme et punkt hvor hun er svært betatt, stemningen er god og den fysiske kontakten er ganske intim og dere er kasnkje brisene begge to. Når du aner det øyeblikket hvor hun er virkelig mør så kan man si nesten hva som helst. Da kan man kjøre på med en mitraljøse av komplimenter uten at det vil virke desperat. Dette bør imidlertid ikke strekkes ut i tid. Når dere har litt kjemi så kan du bruke push/pull, pull/push og seksuelle barrierer. Push pull er at du sier noe som skyver henne fra deg (og kanskje fysisk dytter henne også) for deretter, eller implisitt i dytten, trekke henne tilbake. Du sier jeg kan ikke fordra damer som ... og dytter henne bort samtidig som hun skjønner at det egentlig betyr at du liker det/henne veldig godt. Du sier at "nei men da gidder jeg ikke leke med deg mer" og snur så rundt og sier at, men jeg savner smilet ditt allerede. Pull push krever at hun er litt sikkrere på deg og snur leken til at du roser henne og så skyver henne bort. Da må hun komme tilbake selv (hun jager deg). Hun bør forstå at du bare leker, men jo nærmere du er tvilen om at du faktisk skyver henne bort jo bedre. Det skaper en større spenning og viser mere guts fra din side og at du ikke er redd for å miste henne. Seksuelle barrierer handler om at du lanserer en ide om noe seksuelt, men samtidig stopper muligheten for det. Det kan både gjøres slik at hun tror det ikke står på agendaen, slik at hun vet at du tuller eller slik at hun tviler. Hvis dere står svært nærme kan du kan dytte henne bort og si at hvis hun kommer så nærme igjen så klarer du ikke la være å skysse henne Du kan si at hvis ikke det var for at dere nettopp møttes så ville du dratt henne med hjem til deg og revet av henne alle klærne, eller at hvis ikke det var så mange mennesker i dette rommet så ville du ikke klart å holde fingrene fra henne. Fordelen er at du lanserer ideen, men gjør den uaktuell før hun må signalisere et ønske om å gå med på det eller ikke. Det ufarligjør det og gjør at hun ikke kommer i en låst posisjon hvor hun må signaliserere motvile mot noe hun vet at hun snart vil, men synes er litt tidlig. Samtidig så er dette en mulighet hun kan gripe eller klart signalisere ønske om, umidllebart eller senere, men som du egentlig lanserte og dermed får henne til å virke mindre frempå. Du får uansett også platnet bildet i hodet hennes enten hun vil eller ikke. Hvis du sier ikke tenk på en folkevogn, så ser du jo for deg en folkevogn. På rett tid kan du pepre med seksuelle barrierer og bruke det som en lek som gjør samspillet uberseksuelt samtidig som det er ufarlig. En annen morsom flørteteknikk kalles "Stealing her frame". Frame betyr noe sånt som virkelighetsforståelse. Sett at du egentlig er den som har bygget opp den fysiske kontakten og hun har fulgt etter. Når hun da eskalerer berøringen en av gangene og går litt lengre enn noen av dere hadde gjort før, kan du skyve henne bort og erte henne for å flørte med deg og kanskje si at du ikke er et stykke kjøtt hun kan grafse på. Måten du bygger opp fysisk kontakt er essensielt. Det er egentlig veldig enkelt å gjøre dette riktig og forklaringen finner du på sidene til Juggler. Det blir for mye å forklare her. Aldri kjøp en drink til henne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det kan de andre desperate guttene gjøre. Et morsomt triks er å rygge litt når hun lener seg engasjert inn for å prate med deg uten at hun bevist merker det. Da vil hun måte bevege seg nærmere deg og det har en ubevist effekt.Hun blir mere den aktive som viser interesse. Har du miligheten så len deg inntill en vegg og la henne stå og henvende seg mere aktivt enn du gjør i kroppspråket sitt, men fortsett å være like engasjert verbalt. Mot slutten av kvelden, når du har en klar seksuell interesse fra henne, så kan du forme den seksuelle gnisten mellom dere i mange retninger. Selv om du har bygget opp på en meget snill og genuin måte, så kan du nå snu rundt og bli mere badboy uten egentlig å være det. Du kan bli frekkere og du kan endre din egen utstråling til å formidle en røffere og råere seksualitet. Det vil si, du later ikke som, men du henter fram den delen av deg. Nesten alle gutter har en slik seksualitet på reportoaret i senga, men badboys har den fremme i hverdagen. Etter å ha bygget opp en trygg seksuell interesse så er det bra for en snill gutt og trekke ting i en mørkere retning. På denne tiden kan du godt bli mere dominant, på mange måter, og være røffere med henne fysisk. Hvis man klarer å dra dette langt nok uten at det skjærer seg så får du fordelen med tenningen en badboy skaper, samtidig som du har lagt et trygt og godt grunnlag med en sunn seksuell tiltrekning hvor hun har tillitt til at du er en bra gutt hun har en ordentlig personlig kontakt med. Badboys har kun det ene ellementet. Det er ikke nødvendig å dra ting i en røffere retning. Det er bare noe man kan gjøre hvis man ønsker det. Men hvis man ønsker at hun skal ha maksimal seksuell tiltrekning så er det som regel en fordel at dette elementet kom som et aspekt ved din personlighet utenfor senga, heller en at det bare blir noe dere drar fram som et seksuelt spill i senga, tre måneder inn i forholdet. Minuset med dette er at de fleste gjerne ønsker en mykere og ømmere greie de første gangene de har sex. Det gjør jeg også. Løsningen er at man snur litt rundt igjen når man kommer i senga og formidler at du først og fremst ønsker nærhet med henne nå og blir veldig øm igjen. Men, da vet hun at den heftige seksualiteten er der. Kombinasjonen av veksling mellom rå og hard seksualitet og øm og kjærlig er uansett den ultimate vinneren når man får det til.
Gjest Tigress Skrevet 8. februar 2008 #95 Skrevet 8. februar 2008 Det som primært går under selvtillit i min bok er i hvilken grad man tør ta sosial risiko. En dame med selvtillit tør begynne med nye oppgaver, feile og lære av det. Hun tør ta opp et stort lån til bolig som hun må jobbe hardt for å nedbetale på egen hånd. Hun tør slutte i jobben for å starte sitt eget firma. Hun tør ta initiativ overfor menn og risikere å bli avvist. Hun tør innrømme feil og hun tør stille spørsmål om ting hun ikke kjenner til. For å forsette den slettede allegorien (du er unnskyldt modde, jeg har skjønt sammenhengen), så anser jeg det ikke som selvtillit å brøle høyt og lete etter en sterk mann som kan beskytte en (uten at det har noe med deg å gjøre). Eg har same definisjon av ei dame med god sjølvkjensle som deg, ser eg. Eg trur kan hende du har misforstått meg, dersom du har tolka det dithen at eg meiner at sterke damer brølar høgt for å finne ein mann som kan skydde dei. Tvert om, men eg trur dei fort kan krevje ein ganske tøff mann (ikkje legg valdeleg, bråkete eller fysisk sterk i det) for å finne ein partnar som er sexy. Eg vil i tillegg peike på det at eg debatterar ut i frå kva eg sjølv likar, kvifor eg foretrekk alfahannar (og at min definisjon av ein alfa har lite med soningserfaring å gjere) og kva eg eventuelt kan trekkje ut av det. Eg sit ikkje med nokre svar her, og eg seier heller ikkje at det ikkje er kvinner som tenkjer heilt ulikt meg.
Gjest Amorina Skrevet 8. februar 2008 #96 Skrevet 8. februar 2008 Tilbake i dyreriket kan jo alle hoer velje kven som skal få pare seg. Og vi ser frå kjønnsmarknaden at kvinner kan velje kven som får seg. Kvifor i all verda har då så mange kvinner by default dårleg sjølvkjensle? Et paradoks eller helt logisk? Hvis hvilken som helst kvinne kan få en mann bare ved å "møte opp", som noen nevnte her, så er det ikke akkurat en eksklusiv "egenskap"... Man fikk en mann til å ha lyst på sex, hurra for det?! For et gjennombrudd - rene rakettforskningen. Det skaper vel mer selvfølelse å stå for noe som genererer andre ting enn det seksuelle; å bli valgt for hvem man er fremfor hvilken mann man kan få i seng? For meg har det iallfall totalt motsatt virkning dersom det er lett å få en mann interessert (i sex), nettopp derfor - det er jo så lett, det krever kun oppmøte - han kommer til å ha sex med deg hvis han får sjansen. Gjeeeesp! Så kjedelig da. Desto mer interessant å møte en person som er noenlunde på samme "nivå" mentalt, som man har noe å prate med om og fortrinnsvis deler humor med etc. Og det er selvsagt mer vanskelig - ergo kanskje mer vanskelig for mange kvinner å beholde selvfølelsen hva det angår? Spillet mellom kjønnene starter vel i en periode hvor gutta tenker med det lille hodet, og jentene er bråmodne og helst vil være "voksne". Kanskje noe av forventningene til hverandre settes allerede der og ubevisst blir sittende; hun vet hva hun lett kan få anytime, men skjønner at det kan være vanskelig å oppnå så mye annet. Spørsmål som går igjen hos kvinner er typisk "Vil han ha meg eller er han bare ute etter sex?". Ofte et retorisk spørsmål. Så spørsmålet er vel hva slags mann du vil være. Vil du være en mann man kan ha sex med (en mann man blir litt lei av etter en stund) eller vil du være en mann med flere strenger å spille på, og kanskje faktisk oppnå et varig forhold. I begge tilfeller er cluet å ikke vise seg for interessert i sex - kanskje nettopp den laid back, uinteresserte holdningen til en "alfahann" slik han beskrives her. Eureka... Beskrivelsen av en alfahann - vel, ikke helt i min gate, i betydningen den brautende som holder forsamlingen i åndeløs spenning og tar over rommet i det han kommer inn... menn som er så fulle av seg selv at de ikke har plass til noen annen i livet sitt. For meg er det direkte turn off. Som Tigress sa; alfahannen trenger ikke prøve så hardt, han bare ER. Selvfølelse er for meg bare noe udefinerbart, en slags ro, en slags holdning som ikke er unnskyldende eller defensiv, uten å være dominerende av den grunn - det er bare en måte å være helt komfortabel med seg selv på. Og akkurat det tror jeg gjelder for begge kjønn; ingen orker det i lengden hvis den ene har grusomt dårlig selvbilde, å måtte slite for å bekrefte den andre hele tiden. (For øvrig merker jeg meg at i denne tråden også, hvor en mann har skrevet noe, så hylles kvinnene som er enig i innholdet, og det er allment akseptert at det er dette som er sannheten, det er HER alle har sett det riktige... mens der hvor kvinner sier noe i mot eller prøver å debattere, er man sur kjerring som dessverre ikke har forstått noe. De som er enig med mannen blir applaudert for selvinnsikt, prøver man å nyansere er man typisk kvinne. Jaha? Interessant er det iallfall å se på Det går igjen flere steder her... enig med mannen så har man sett lyset og skjønt Sannheten, uenig med mannen=typisk KG-kvinne. For meg blir det litt unyansert og naivt, i tillegg til at det VIRKELIG beviser alle myter om kjønnsroller, selv om flere her sikkert vil protestere iherdig på det...)
W. Wallace Skrevet 9. februar 2008 #97 Skrevet 9. februar 2008 Et paradoks eller helt logisk? Hvis hvilken som helst kvinne kan få en mann bare ved å "møte opp", som noen nevnte her, så er det ikke akkurat en eksklusiv "egenskap"... Man fikk en mann til å ha lyst på sex, hurra for det?! For et gjennombrudd - rene rakettforskningen. Det skaper vel mer selvfølelse å stå for noe som genererer andre ting enn det seksuelle; å bli valgt for hvem man er fremfor hvilken mann man kan få i seng? For meg har det iallfall totalt motsatt virkning dersom det er lett å få en mann interessert (i sex), nettopp derfor - det er jo så lett, det krever kun oppmøte - han kommer til å ha sex med deg hvis han får sjansen. Gjeeeesp! Så kjedelig da. Desto mer interessant å møte en person som er noenlunde på samme "nivå" mentalt, som man har noe å prate med om og fortrinnsvis deler humor med etc. Og det er selvsagt mer vanskelig - ergo kanskje mer vanskelig for mange kvinner å beholde selvfølelsen hva det angår? Spillet mellom kjønnene starter vel i en periode hvor gutta tenker med det lille hodet, og jentene er bråmodne og helst vil være "voksne". Kanskje noe av forventningene til hverandre settes allerede der og ubevisst blir sittende; hun vet hva hun lett kan få anytime, men skjønner at det kan være vanskelig å oppnå så mye annet. Spørsmål som går igjen hos kvinner er typisk "Vil han ha meg eller er han bare ute etter sex?". Ofte et retorisk spørsmål. Så spørsmålet er vel hva slags mann du vil være. Vil du være en mann man kan ha sex med (en mann man blir litt lei av etter en stund) eller vil du være en mann med flere strenger å spille på, og kanskje faktisk oppnå et varig forhold. I begge tilfeller er cluet å ikke vise seg for interessert i sex - kanskje nettopp den laid back, uinteresserte holdningen til en "alfahann" slik han beskrives her. Eureka... Beskrivelsen av en alfahann - vel, ikke helt i min gate, i betydningen den brautende som holder forsamlingen i åndeløs spenning og tar over rommet i det han kommer inn... menn som er så fulle av seg selv at de ikke har plass til noen annen i livet sitt. For meg er det direkte turn off. Som Tigress sa; alfahannen trenger ikke prøve så hardt, han bare ER. Selvfølelse er for meg bare noe udefinerbart, en slags ro, en slags holdning som ikke er unnskyldende eller defensiv, uten å være dominerende av den grunn - det er bare en måte å være helt komfortabel med seg selv på. Og akkurat det tror jeg gjelder for begge kjønn; ingen orker det i lengden hvis den ene har grusomt dårlig selvbilde, å måtte slite for å bekrefte den andre hele tiden. (For øvrig merker jeg meg at i denne tråden også, hvor en mann har skrevet noe, så hylles kvinnene som er enig i innholdet, og det er allment akseptert at det er dette som er sannheten, det er HER alle har sett det riktige... mens der hvor kvinner sier noe i mot eller prøver å debattere, er man sur kjerring som dessverre ikke har forstått noe. De som er enig med mannen blir applaudert for selvinnsikt, prøver man å nyansere er man typisk kvinne. Jaha? Interessant er det iallfall å se på Det går igjen flere steder her... enig med mannen så har man sett lyset og skjønt Sannheten, uenig med mannen=typisk KG-kvinne. For meg blir det litt unyansert og naivt, i tillegg til at det VIRKELIG beviser alle myter om kjønnsroller, selv om flere her sikkert vil protestere iherdig på det...) Signerer og "hyller" deg for gode generaliseringer, en god dose selvinnsikt pluss en nyansert analyse av tråden. Jammen er du ikke begge deler
Gjest Gasse Skrevet 11. februar 2008 #98 Skrevet 11. februar 2008 Menneskelig kjærlighet krever en sterk og en svak part; det kan aldri være to sterke parter. I de fleste tilfeller betyr det at kvinnen underkaster seg mannen, men det finnes også ganske mange eksempler på at mannen underkaster seg kvinnen. Du sier nettopp det jeg ville frem til. Jeg tror videre at nå som kvinner har fått mer frihet, vil de etterhvert også både bli tvunget og få lyst til å ta mer ansvar. Det vil bli flere kvinner som tør være den sterke i forholdet og det vil bli flere menn som tør være den svake part (men de er det allerede mange av). Resultatet er uansett at det aldri er to alfaer i et forhold. Det er jeg ikke enig i. Eller rettere sagt, jeg er uenig i hele dette alfabegrepet. Alle har forskjellige evner og preferanser. En som er sterk på ett område faller alltid fullstendig gjennom på mange andre. Mennesket er mer komplekst enn alfaer og betaer. Det er godt mulig å ha to mennesker som utfyller hverandre, dvs. at en er sterk der den andre er svak og vice versa. Det var det jeg mente med kompatibilitet ovenfor.
Gjest Gasse Skrevet 11. februar 2008 #99 Skrevet 11. februar 2008 (For øvrig merker jeg meg at i denne tråden også, hvor en mann har skrevet noe, så hylles kvinnene som er enig i innholdet, og det er allment akseptert at det er dette som er sannheten, det er HER alle har sett det riktige... mens der hvor kvinner sier noe i mot eller prøver å debattere, er man sur kjerring som dessverre ikke har forstått noe. De som er enig med mannen blir applaudert for selvinnsikt, prøver man å nyansere er man typisk kvinne. Jaha? Interessant er det iallfall å se på Det går igjen flere steder her... enig med mannen så har man sett lyset og skjønt Sannheten, uenig med mannen=typisk KG-kvinne. For meg blir det litt unyansert og naivt, i tillegg til at det VIRKELIG beviser alle myter om kjønnsroller, selv om flere her sikkert vil protestere iherdig på det...) Fenomenet går under navnet Goldberg paradigmet. Setter man et kvinnenavn på en tekst blir den dårligere mottatt enn hvis en mann står som forfatter. Helt greit, spør du meg.
Gjest Gasse Skrevet 11. februar 2008 #100 Skrevet 11. februar 2008 Eg vil i tillegg peike på det at eg debatterar ut i frå kva eg sjølv likar, kvifor eg foretrekk alfahannar (og at min definisjon av ein alfa har lite med soningserfaring å gjere) Din definisjon av en alfahanner er kanskje fellesnevneren ved de mennene du liker best? I så tilfelle er vi ikke så uenige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå