Gå til innhold

Hvorfor "snille" gutter ikke får damer

Anbefalte innlegg

Gjest ulveforsker
Skrevet

Alpha'er finnes ikke i menneskeverdenen. Særlig ikke av det mannlige slaget. Alphamann? Jeg må LE.

Skrevet
Er 100% enig med Tigress her!

Som flere her sier, TS sitt innlegg er nesten dumt og lese, fordi magien forsvinner. Men jeg kjenner meg absolutt igjen, jeg blir nesten utelukket tiltrukket av alfamenn. Da gjerne ressursterke, kjekke menn med god økonomi. Vet ikke hvor strategiske de er i sjekkingen, men TS sin oppskrift faller naturlig for de.

Jeg er enig i at magien lett forsvinner med for mye taktikk. Jeg har imidlertid selv erfaring med PUA og kjnner flere andre som har det. Fellesnevneren er at det mest avgjørende er arbeidet med det indre, å styrke selvilliten. Det gjør ingenting unaturlig, men reduserer selvbevistheten og øker evnen til å være i øyeblikket. Så er det også svært viktig å jobbe med visse kommunikasjons og flørtestrategier, og det innebærer at man i en periode tenker mere enn det som ideelt er, men etter hvert som man utvikler seg så forsvinner dette og man internaliserer ting og oppfører seg etter hvert bare slik det er naturlig for en. De flese vanlige gutter er faktisk svært taktiske og "gjennomtenkte" i sjekkesammenheng, men de har bare feil taktikk og feil tanker om hva som virker. De fleste som bruker strategier som trådstarter skisserer blir langt mer naturlige enn gjennomsnittsgutten. Det har jeg selv erfart og det beskrives av mange andre.

Bra innlegg, mye som stemmer her.

Men, etter man har kapret jenta skal man selvfølgelig endre taktikken - det er da man skal være god, snill, omtenksom og gi oppmerksomhet og komplimenter :)

Man trenger ikke leke badguy i begynnelsen i det hele tatt. Fakisk vil det være destruktivt fordi man skaper tiltrekning på premisser som er lite heldige for forholdet. Man kan være alfa og la være å være needy uten å være en drittsekk. Man kan være det og samtidig være veldig snill, man må bare ikke blande snill med å fremstå som svak og annerkjennelsessøkende slik mange gutter gjør. Brad Pit fremstår definitivt som alfa, men overhodet ikke som en badboy. Heller sånn passe sympatisk og som en seriøs familiemann. Man trenger ikke være som Collin Pharel for å få seg dame.

Det er heller ikke feil å gi komplimenter første kvelden. Man må bare sørge for at de er og fremstår genuine og meningsfulle og at man blander det med klar markering av at man ikke prøver å innynde seg og overhodet ikke er villig til å gå på akkord med seg selv for å please andre, ei heller dama man prøver å sjekke. Man skal derfor ikke være redd for å markere sterk uenighet si hva man synes er negativt det reduserer ikke sjansene, men gir kvinnens respekt. Man skal heller ikke være spesielt fokusert på hva hun il en hver tid vil og tilpasse seg det, men heller vise sin egen sterke vilje og spille en ledende rolle ovenfor henne, men når man gjør det kan det godt innebære å gjøre ting som er omsorgsfult ovenfor henne. Man må bare vise styrke og ikke svakhet. Det har egentlig ikke noe med badguys og niceguys å gjøre, men at badguys fremstår sterke (selv om de dypest set nok er svake) mens nice guys fremstår svake fordi ikke viser sin egen vilje. Det er også den forskjellen at nice guys avseksualiserer seg for å ikke plage kvinnen, mens badguys ikke gidder det. Nice guys sender ikke ut seksuelle signaler og da skapes det ikke seksuell spenning.

Et morsomt eksempel på hva det vil si å være alfa på byen er de følgende: En gutt var på dansegulvet og beveget seg bort til en pen dame og strak ut armen for å signalisere at hun skulle komme over og danse med ham. Hun så på ham, men reagerte ikke. Der ville de fleste stuket halen mellom bena, spesielt siden alle vennene hennes og andre guter som hadde prøvd seg nå sto og så rett på ham. Men, han rikket ikke en tomme, men holdt armen ut og virket forsatt like selvsikker (ikke selvgod). Han formidlet ikke "hei har du lyst til å danse", men "kom her og dans meg meg baby". En stor forskjell. Etter ganske mange nærvepirrende sekunder. Så strakk jenta armen ut og ble med ham og danset. Det var tydelig at hun var veldig tiltrukket enda gutten var average og hun var hot. Det som skapte tiltrekningen var rett og slett at han ikke ga seg og holdningen han hadde. Det fresmto ikke som mas, men en sexy selvsikkerhet.

Jeg leste en gang en jente på nettet illustrere dette. Hun sa at når hun sa til en gutt at jeg er egentlig en ganske uskyldig jente og han bare nikket annerkjennende eller ikke sa noe så skapte det ingen interesse. Men, hvis gutten sa med et (passe) frekt/ertende smil at det trodde han ikke noe på, da skaptes det tiltrekning.

En annen jente oppsumerte en gang dette for meg som at en jente blir ikke tiltruket av en mann hun kan kontrolere. Det viser svakhet. En nice guy fremtsår svært kontrolerbar, mens en alfa fremsår ukontrolerbar. Badboyen klarer hun ikke kontrolere og ender opp med å gjøre kjipe ting fordi han er en drittsekk som gir faen i andre. En alfa er ukontrolerbar, men gjør av eget initiativ snille ting fordi han er snill og sterk. Han gjør det fordi han har lyst til å være god mot henne, mens en niceguy ikke klarer å skille mellom det han gjør av snillhet og det han gjør fordi han føler han må for å ikke miste henne. Big difference.

Gjest Tigress
Skrevet
Men, etter man har kapret jenta skal man selvfølgelig endre taktikken - det er da man skal være god, snill, omtenksom og gi oppmerksomhet og komplimenter :)

Eg er usamd her, eg trur det som kjenneteikner alfaen (eg har sitte på buss i dag, og har hatt god tid til å tenkje...) er styrke - fysisk og psykisk styrke. Dette passar med at hokjønna ser etter ein mann med gode gener som kan skydde avkommet, forøvrig. Eg trur at ein mann som ikkje held seg sterk i forholdet, fort vil dale i kurs, ein mistar respekten rett og slett, og dermed sexappealet. Eg meiner ikkje då at det ikkje er opning for å vise veikare sider, men eg trur faktisk at hanner som ikkje verkar sterke, eller i alle fall veikare enn hoa, fort vil miste draget. Skal eg filosofere veldig langt her, så trur eg på mange måter at ein mann som kan skydde kvinna også blir oppfatta som sexy. Når han viser for mykje veikskap så vil han miste sex-appealet også. På denne måten vil fleire enn dei som går for alfaen finne ein god og sexy partnar, ein ser etter styrke på ulike plan og måtar for den sakas skuld.

Kan hende er eg skremmande primitiv, med gje meg i alle fall kred for å vere ærleg. Eg veit nemleg det, at den dagen min mann ikkje lenger gjer meg motstand, då får ikkje han meir sex. Ikkje av di eg er vrang, men av di eg då truleg har mista tenninga.

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Eg er usamd her, eg trur det som kjenneteikner alfaen (eg har sitte på buss i dag, og har hatt god tid til å tenkje...) er styrke - fysisk og psykisk styrke. Dette passar med at hokjønna ser etter ein mann med gode gener som kan skydde avkommet, forøvrig. Eg trur at ein mann som ikkje held seg sterk i forholdet, fort vil dale i kurs, ein mistar respekten rett og slett, og dermed sexappealet. Eg meiner ikkje då at det ikkje er opning for å vise veikare sider, men eg trur faktisk at hanner som ikkje verkar sterke, eller i alle fall veikare enn hoa, fort vil miste draget. Skal eg filosofere veldig langt her, så trur eg på mange måter at ein mann som kan skydde kvinna også blir oppfatta som sexy. Når han viser for mykje veikskap så vil han miste sex-appealet også. På denne måten vil fleire enn dei som går for alfaen finne ein god og sexy partnar, ein ser etter styrke på ulike plan og måtar for den sakas skuld.

Kan hende er eg skremmande primitiv, med gje meg i alle fall kred for å vere ærleg. Eg veit nemleg det, at den dagen min mann ikkje lenger gjer meg motstand, då får ikkje han meir sex. Ikkje av di eg er vrang, men av di eg då truleg har mista tenninga.

Jeg tipper Tigress har ganske så mye rett her.

Gjest over påpeker også noe jeg tror stemmer, nemlig dette med ukontrollerbar vs kontrollerbar. Kvinner er underfundige og vi menn overlatt til hvem vi er for å lykkes med det motsatte kjønn. Den andre veien er det bedre oss derimot. Akkurat som i dyreverden forøvrig studer løvene f.eks)

Skrevet
Et morsomt eksempel på hva det vil si å være alfa på byen er de følgende: En gutt var på dansegulvet og beveget seg bort til en pen dame og strak ut armen for å signalisere at hun skulle komme over og danse med ham. Hun så på ham, men reagerte ikke. Der ville de fleste stuket halen mellom bena, spesielt siden alle vennene hennes og andre guter som hadde prøvd seg nå sto og så rett på ham. Men, han rikket ikke en tomme, men holdt armen ut og virket forsatt like selvsikker (ikke selvgod). Han formidlet ikke "hei har du lyst til å danse", men "kom her og dans meg meg baby". En stor forskjell. Etter ganske mange nærvepirrende sekunder. Så strakk jenta armen ut og ble med ham og danset. Det var tydelig at hun var veldig tiltrukket enda gutten var average og hun var hot. Det som skapte tiltrekningen var rett og slett at han ikke ga seg og holdningen han hadde. Det fresmto ikke som mas, men en sexy selvsikkerhet.

Akkurat dette blir for dumt; jeg ler bare av tanken. Men ellers er jeg helt enig i det du skriver.

Skrevet

Jeg er gjesten fra ret over her. Jeg tror du er lik som alle andre kvinner, men forskjellen er større selvinsikt. Godt gjort.

Jeg liker ikke egentlig at det er slik for jeg mener det betyr at kravene til menn blir mye større enn til kvinner. Man er avhengig av en psykisk styrke som er vanskelig å oppnå og som ikke kreves av kvinner på samme måte. Det fører til at mange menn faller i gjennom på skjønssmarkedet og dermed på mange måter i livet. Men, jeg har akseptert at slik er det bare. Vi kommer ikke unna det uansett hvor mye noen mennekser snakker om at alt er sosialt konstruert. Fordelen er at man som mann får en ekstra drive til å utvikle seg i forhold til selvsikkerhet og sosiale egenskaper. Det er stor belønning i seg selv, men når man har oppnådd det så får man også svært store valgmuligheter, man føler at man tiltrekker jenter på bakgrunn av personlighet mye mere enn utseende, man får muligheten til å velge blant mange kvinner som er mer attraktive personlig og fysisk enn før og kvinnene er mer lojale enn de ellers ville vært og man kan gå inn i forhod på egne premisser i stedet for som svært mange menn som godtar kvinnens premisser i for stor grad fordi de føler at de ike har noe valg.

Jeg føler at denne prossessen har ført til at jeg i dag er mye mere meg selv enn jeg var da jeg var ygre og at det drar damer. Det mange misforstår er at de tror at å være seg selv bare er å fortsette å være sitt svake selv. Det det egentlig innebærer å være seg selv er å være det selvsikkert g uten å unnskylde seg for den man er hverken i kroppspårk utsråling handlin eller tale. Hvis man er seg selv så kommer ens vilje og drive sterkt frem. Disse tingene er svært tiltrekkende for kvinner. Det er en komfortabel måte å være alfa på. Det er ikke å være meg selv å prøve å være ekstra snill eller sette viljen min til side for at en kvinne skal like meg. Det er å være meg selv å uten frykt for avvisning fremme min vilje og selvsikkert gjøre de snille handlingene jeg føler for å gjøre.

Å være alfa er å ikke være redd for å være seg selv. Uten frykt er man selvsikker og sterk og uten sperrer for ens personlighet blir man mye mere karismatisk. Hvis du holder inne med ting så utståler du lite.

Å være alfa er å være seg selv uten frykt og utfold sin personlighet og vilje!

Gjest Tigress
Skrevet
Jeg er gjesten fra ret over her. Jeg tror du er lik som alle andre kvinner, men forskjellen er større selvinsikt. Godt gjort.

Takk for dei fagre orda!

Takk også for eit glitrande innlegg, trur du også er inne på noko viktig her. Kan hende likar eg innlegga dine av di vi er samde?

No får de orsaka - eg blei utsett for ein alfa som vil leike..!

GRRROOAARRRRR!

Skrevet

Hmmm, jeg kjøper mye av det som skrives her. Men: daglig ser jeg haugevis av kvinner som er sammen med menn som åpenbart ikke er "alfaer". De er ikke tøffe hverken fysisk eller psykisk og man kan se på kroppspråket deres at de mangler selvtillit i mange situasjoner, men allikevel varer forholdene, og de virker (for meg) som om de begge er ganske lykkelige. Hvordan forklarer dere dette?

Poenget mitt er vel kanskje at det denne tråden handler om gjelder for noen, men ikke for alle. Videre gjelder det også i en mindre ekstrem form enn det som kommer til uttrykk her. Prinsippene kan være korrekte, men når man observerer virkeligheten ser man at i de fleste forholdene i verden er ikke mannen en åpenbar alfa.

Skrevet (endret)
Hmmm, jeg kjøper mye av det som skrives her. Men: daglig ser jeg haugevis av kvinner som er sammen med menn som åpenbart ikke er "alfaer". De er ikke tøffe hverken fysisk eller psykisk og man kan se på kroppspråket deres at de mangler selvtillit i mange situasjoner, men allikevel varer forholdene, og de virker (for meg) som om de begge er ganske lykkelige. Hvordan forklarer dere dette?

Poenget mitt er vel kanskje at det denne tråden handler om gjelder for noen, men ikke for alle. Videre gjelder det også i en mindre ekstrem form enn det som kommer til uttrykk her. Prinsippene kan være korrekte, men når man observerer virkeligheten ser man at i de fleste forholdene i verden er ikke mannen en åpenbar alfa.

enig i at den sannsynligvis gjelder for noen. men jeg tror det er en slags sort alfahunner oxo der ute. og de vil nødvendigvis ha alfahanner. jeg merker selv at det er kun alfahannene som er intressante. de snille gutta blir litt bruk og kast :sjenert:

Endret av Envy
Skrevet

Jeg vil si at selv om disse reglene ikke er universelle i den forstand at de ikke gjelder i alle kontekster med alle mennesker til enhver tid, så er denne tråden defintivt for alle. Det finnes unntak på alle felt til alle tider. Dette handler ikke om å finne seg en tilfeldig dame ved slump som man kan klamre seg fast til, men om å faktisk kunne velge den damen eller de damene man selv vil ha i livet sitt.

Det stemmer nok, men ting blir fyktelig kunstig hvis man skal analysere alt hele tiden. Når man kjenner alle mekanismer bak noe så blir det plutselig så meningsløst. Hvis jeg ikke hadde fått oppleve magien ved å være sammen med et annet menneske, men bare så reaksjonsmønstre og analyserte kroppsspråk, så hadde jeg satt en kule i tinningen rimelig kjapt.

På byen kan jeg forresten lett se hvem som gjør noe fordi de har lest det i en bok og hvem som gjør det fordi det faller seg naturlig for dem. Det første er ekstremt avtennende.

Selv syntes jeg at analyseringen var fryktelig morro, og det gjøre jeg fremdeles når jeg først bestemmer meg for å følge med på prosessen. Jeg synes det heller er spennende enn meningsløst.

Dessuten kan man etter en stund ikke se hvem som har lest det i en bok og de som gjør det såkalt naturlig, internalisering er en helt naturlig prosess som foregår i alle nye aktiviteter. Når du begynner i ny jobb med nye rutiner må rutinene internaliseres. Det var en gang i livet ditt du ikke kunne gå, og måtte konsentrere deg hardt hver gang du prøvde, og likevel datt du. Nå gjør du det som om det ikke var komplisert i det hele tatt.

Skrevet
enig i at den sannsynligvis gjelder for noen. men jeg tror det er en slags sort alfahunner oxo der ute. og de vil nødvendigvis ha alfahanner. jeg merker selv at det er kun alfahannene som er intressante. de snille gutta blir litt bruk og kast :sjenert:

Feilslutning. Det er ikke sånn at alfahanner ikke er snille mens gutter som ikke får seg noe er snille.

Skrevet
Feilslutning. Det er ikke sånn at alfahanner ikke er snille mens gutter som ikke får seg noe er snille.

fordelte da aldri snille og slemme. det jeg egentlig ville frem til var at jeg for min del stikker av når jeg oppdager at fyren er en gimp, få folk servert på sølvfat er ikke intressant. alfahannene gjør ikke dette. det er bedre å leke litt katt og mus enn å bare hoppe inn i det med en gang..

Skrevet

Betrakter du deg selv som en alfa-hunn? Hvilke egenskaper og karaktertrekk mener du at du har som gjør deg superior ift. andre damer?

Skrevet
Betrakter du deg selv som en alfa-hunn? Hvilke egenskaper og karaktertrekk mener du at du har som gjør deg superior ift. andre damer?

nja.. innerst inne er jeg vel snill og søt som alle andre. men kjenner meg litt igjen med ts. mye av det han skriver går igjen for oss damer (funker hvertfall for meg) .. og, jeg er en megabitch.. hvilket tydeligvis er tiltrekkende.. selvtillit seff, ikke sånn at det blir kvalmt, men bare sånn at jeg vet jeg er verdt no, og det merker guttene. står man i en krok med hodet bøyd og prøver å være usynlig er det heller ingen som ser deg. man må tørre snakke med mennesker og stå for den man er.

Skrevet
nja.. innerst inne er jeg vel snill og søt som alle andre. men kjenner meg litt igjen med ts. mye av det han skriver går igjen for oss damer (funker hvertfall for meg) .. og, jeg er en megabitch.. hvilket tydeligvis er tiltrekkende.. selvtillit seff, ikke sånn at det blir kvalmt, men bare sånn at jeg vet jeg er verdt no, og det merker guttene. står man i en krok med hodet bøyd og prøver å være usynlig er det heller ingen som ser deg. man må tørre snakke med mennesker og stå for den man er.

Wow, en dame som inrømmer at hun har et såkalt "bitch shield" (noe som ikke betyr at hun er bitch, bare at hun er litt bitchy mot men som sjekker henne opp dels som beskytelse mot uinteresante menn og dels for å teste om det er tak nok i dem til at de ikke blir psyket ut av motstanden hun setter opp). Denne tråden har en del innlegg med mye mer selvinnsikt fra kvinnelig hold enn det pleier å være når slike temaer er på banen. Mot normalt! Jeg er imponert.

Skrevet

En ting som ikke er blitt nevnt i denne tråden og som snur alt på hodet i forhold til dyreriket er penger og makt. En veik person med masse penger kan få den deiligste dama, det har vi sett et uendelige antall eksempler på.

Skrevet
En ting som ikke er blitt nevnt i denne tråden og som snur alt på hodet i forhold til dyreriket er penger og makt. En veik person med masse penger kan få den deiligste dama, det har vi sett et uendelige antall eksempler på.

Hva med aper som er flinke til å plukke kokosnøtter og bananer da?

Skrevet
Wow, en dame som inrømmer at hun har et såkalt "bitch shield" (noe som ikke betyr at hun er bitch, bare at hun er litt bitchy mot men som sjekker henne opp dels som beskytelse mot uinteresante menn og dels for å teste om det er tak nok i dem til at de ikke blir psyket ut av motstanden hun setter opp). Denne tråden har en del innlegg med mye mer selvinnsikt fra kvinnelig hold enn det pleier å være når slike temaer er på banen. Mot normalt! Jeg er imponert.

takk for den gjest :) greia er vel egentlig at jeg er tvers igjennom dønn ærlig, og ser ikke noe poeng med å juge om hva jeg gjør, fordi jeg står fullt og helt for mine handlinger ;)

Skrevet

Synes ikke dette høres noe merkverdig ut i det hele tatt. Folk som viser interesse for andre skaper også interesse for seg selv - til tross for hvor gudbenådet pen man er! Mange pene liker da "vanlige".

Gjest Tigress
Skrevet

I høve til mine argument så passar dette heilt greit, det. Viss hoa går for ein som kan skydde avkommet, så er ikkje pengar så dumt, og det uttrykker heilt klart ein viss styrke - han har jo fått desse pengane på eit vis! Det same gjeld for makt - notidas alfaer er vel meir truleg menn med makt enn menn med svær biceps. Og eg har ikkje så stor tru på at menn med makt utstrålar veikskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...