Gå til innhold

Mindre lår

Fremhevede innlegg

Gjest Duchess
Skrevet

Noen gode råd for å få mindre lår kjappest mulig ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke kjapt, nei. Men styrketrening hjelper i løpet av 6-10 uker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis det skal skje veldig fort så bør du prøve elektrolipolyse på en salong.

Skrevet
Noen gode råd for å få mindre lår kjappest mulig ?

Eh..fettsuging :roll: Om det ikke er aktuelt så er jeg enig med gjest at styrketrening vil gi resultat.

Gjest Duchess
Skrevet

Det var treningsmetoder det var snakk om her ja... :o

Skrevet

Jeg trenger flere opplysninger.

Er det fett som skal bort? Eller har du for muskuløse lår?

Fettfjerning

Du bør trene mindre styrke, og mer løp/sykkel etc.

Om du uansett vil trene styrke, er det lurt å ta mange repetisjoner, med lav vekt (etter min mening er det da like greit å trene mer løp etc, som også tar på styrken i beina, - men det er min mening).

Altså: fettforbrennende trening/kondisjonstrening.

Mindre muskler

Tren mindre :P

Trapp ned på treningsmengde, enten i intensitet (vekt) og/eller hyppighet.

Her gjelder selvsagt også dette med å trene mange reps, med mindre vekt.

Var det dette du tenkte på?

Skrevet

Mel har noen gode poenger.

Selv har jeg trent ned bena mine fra type svært muskuløse til mer strømlinjeformede med mindre muskelmasse. Det gjorde jeg ved å kjøre ned på vekt pr. rep. og opp på repsantall pr. sett. Pluss at jeg la inn noen timer med kardiotrening i uka i tillegg til vekttreningen. Resultatet er meget bra om jeg skal si det selv! Kjører fremdeles gjennom alle benmusklene 1 g. pr. uke men som sagt med lettere vekt pr. rep. og høyere rep.ant. pr. sett. Synes vekttrening må til for å forme musklene i bena slik man vil ha dem i forhold til hverandre. Det får man ikke gjort kun ved løping, sykling, stepping eller andre former for kardiotrening.

Det gjelder å ha høy intensitet under vekttreninga så forbrenner du fett også! Intensiteten har ikke nødvendigvis sammenheng med vekta du bruker, lettere å holde høy intensitet med mer moderate vekter. når det gjelder kardiotrening skal man helst ikke ha for høy intensitet hvis det er fett man ønsker å kvitte seg med.

For en stund siden la jeg ut en fettforbrenningstabell jeg har funnet, den sier litt om hvilket intensitetsnivå det lønner seg å ha ved fettforbrenningstrening:

Ved 25 % av max.intensitet forbrenner en kvinne på 60 kg. som er aktiv i 60 min. (alle eks. er kvinner på 60 kg. som er aktive i 60 min.)

360 kcal. hvorav 90 % av kaloriene er fra fett og 10 % fra karbohydrater

Ved 65 % av max.intensitet forbrenner hun 720 kcal. og fordelingen mellom fett og karbo. er 50/50.

Ved 85 % av max.intensitet forbrenner hun 1080 kcal., 25 % av kaloriene kommer fra fett og 75% fra karbohydrater.

Konklusjonen blir jo da at hvis man primært ønsker å forbrenne fett er det intensitetsnivået som er viktig. Og tiden man bruker på økta da, det sies at fettforbrenningen settes ordentlig i gang først etter 20 min., og at man ikke holder på lengre enn 1 time uten å "fylle på" med karbohydrater. Da er karbolagrene tomme (noe karbo må kroppen ha å brenne på, den kan ikke bare benytte seg av fett) og energien som er lettest tilgjengelig for kroppen da er musklemasse. Og den ønsker vi jo ikke å kvitte oss med...

Nå er det jo slik at man ikke alltid forbrenner fett på de stedene man har mest bruk for det dessverre, men en veltrent kropp har generelt mindre fettdepoter på enkelte steder og mer jevnt fordelt kroppsfett enn en utrent kropp.

Lykke til!

Skrevet

... Men er det ikke sånn da, at forbrenner man masse karbohydrater, så må jo disse karbohydratlagrene fylles på igjen? Og gjør man ikke det ved å spise raske karbohydrater med en gang, så gjør kroppen dette ved å tære på fettlagrene? Så hvor kaloriene kommer fra er ikke så vesentlig allikevel, det er antallet som forbrennes som er viktig? Kanskje litt på siden, men jeg undres, da...

Ellers så var det noen gode tips her :D

Skrevet

Vel, ekspertene er veldig ueninge mht hva man skal spise. det varierer fra raske karbo til veldig mye fett.... Man må imidlertid spsie etter trening pga restitusjonen. Spiser man ikke, vil den ta tre ganger så lang tid.

Forbrenning

Vi må ta hensyn til en faktor til. Det er følgende:

Vi er skapt til fysisk aktivitet/arbeid så godt som hele dagen. Vi sitter nå for det meste stille (de fleste av oss).

For å ha enegiomsetning til å klare å bevege oss hele dagen har naturen ustyrt oss med en stor og utholdende motor: Fettforbrenning. Deter den som skal være kroppens promære motor. Når den er aktiv vil kroppen også produsere det gode kolesterolet, samt flere andre gode hormoner og stoffer i hjernen.

Skrevet

Videre:

Ved behov for å sprinte etter dyr, sprinte fra dyr og sprinte fra/etter fiendestammen, har naturen ustyrt oss med en raskere, mer effektiv motor: Forbr av karbohydrater/glykogen.

Den er ikke så stor, og har melkesyre som avfallstoff.

Når vi sitter så mye stille som vi gjør nå; avbrutt av korte, intense økter, da har mange av oss den lille motoren som primærmotor: Den som slår først inn. konsekvens er at vi får for lite av det gode kolesterolet og andre stoffer. det fører til livstilsplager/-lidelser.

Vi må derfor lære kroppen å sette inn den store motoren først, samt bruke den mer. Det gjør vi med lange, rolige treningsøkter.

Gjest Uinnlogget Petruska
Skrevet

Pulsatilla:

Grunnen til at det er viktig å ikke brenne for mye karbo når man ønsker å kvitte seg med fett er at hvis du fyller opp karbolagrene igjen er du jo like langt, og fyller du ikke opp lagrene vil kropppen gå løs på muskelmassen fordi den er lettere å omsette til energi for kroppen enn fettvev!

Det er dette som er cluet i denne forbindelse!

Skrevet

Fettforbr settes i gang så godt som øyeblikkelig dersom man begynner med 50 % av makspuls....

Ser man på de to motorene, og trener de hver for seg, kan man se bort ifra hele det: tømme og fylle karbo-lagre-problematikken... (Bortsett fra at det de altid skal være fulle da.... :wink: Det er derfor de er der...

Gjest Anonymous
Skrevet

Yes, enig med deg i det, Lasse!

Men Pulsatilla foreslo å la være å fylle på karbolagrene for at kroppen da skulle kunne benytte seg av fettvev. Skjønner tankegangen hennes, men som jeg svarte er proteiner fra musklene våre lettere tilgjengelig som brensel enn fettvev dessverre. Det var det jeg svarte på!

Ellers har du selvsagt rett som vanlig! :wink:

Gjest Uinnlogget Petruska
Skrevet

Innlegget over er skrevet av meg!

Skrevet

Jepp, du har også rett som vanlig... :wink:

• 5 år senere...
Gjest Gjest_EMILY_*
Skrevet

Det er så mange kvinner som er helt syke på og skaffe seg slanke linjer.

Og det skal jeg ikke hindre noen i og gjøre, Men, Hvit da hva dere skal gjøre, og ikke bare start med den første og beste slanke kuren dere finner.

Noen grunner for hvorfor ikke det, er: En slanke diet som forteller det at du skal gå ned f.eks. 10 kilo på en uke, hvem tror på det? Det skal jeg fortelle dere at ejg selv har prøvd en hel del av og det har vist resultater og jeg har lagt på med kiloene igjen og deretter noen ekstra! det er ikke kult. En annen ting, man SKAL være forsiktig med hva man utsetter kroppen for, den er følsom og enkelte ting du gjør med en fører til noe helt uforventet og absolutt ikke kult. Du skal også passe på alt det en får i seg.

Men det viktigste du gjør for kroppen din er og holde den frisk og sunn, det gjør du med hjelp av og spise sunt og regelmessig, og ved og være aktiv, litt hvær dag. Den beste treningen jeg kan annbefale er i vannet.

1 time i vannet tilsvarer 4 timer på lang, og når du trener i vann trener du hele kroppen og du blir ikke like fort sliten som nåer du trener på lant. Det er ganske behagelig og du merker heller ikke svette like mye som på land. Svømming er en perfekt sport for dem som kan det, men det er heller aldri for sent og lære seg. Vannaerobic er også en kjempe flott trening og det KAN alle være med på. Det er ikke vanskelig og jeg har selv vært med på det mange ganger, det er virkelig gøy. En annen ting som han være fint for helsa er og gå mye. Ta deg en kveldstur med en venn eller kjeledyr, eller like greit få med seg hele familien ut en tur. Yoga er også en fin trening som er rolig i forhold til mye annet og det er behagelig og åndelig for dem som liker det. Ved hjeøp av disse tingene kan du både få mindre rompe lår midje osv. Det fins ingen lett vei til og slanke seg, det gjøres ovet tid, for om du tar en slanke diet så er det ikke sikkert kroppen rekker og jobbe seg til det, kroppen trenger som oftest lengere tid og det viser også et bedre resultat når du har vært flink over lengere tid.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_karoline_*
Skrevet

hmm, 6-10 uker. men hvor mange ganger i uka?

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...