Yougogirl Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Noen som har peiling på avfarging av hår?? Har egentlig lyst til det etter å ha farget det i mange år. Men en venninne påstod at det sliter veldig på håret, at det blir tørt og sånn. Og jeg sliter litt med tørt hår fra før.. Håret mitt er krøllete til midt på ryggen. Er så lei av å farge etterveksten hele tiden, og synes tuppene blir mørkere for hver gang. Hadde vært gøy å se min naturlige hårfarge igjen. Noen som vet?
Linda644 Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 (endret) Noen som har peiling på avfarging av hår?? Har egentlig lyst til det etter å ha farget det i mange år. Men en venninne påstod at det sliter veldig på håret, at det blir tørt og sånn. Og jeg sliter litt med tørt hår fra før.. Håret mitt er krøllete til midt på ryggen. Er så lei av å farge etterveksten hele tiden, og synes tuppene blir mørkere for hver gang. Hadde vært gøy å se min naturlige hårfarge igjen. Noen som vet? Det blir veldig tørt ja. Etterpå er det som å vaske en hamp jeg har ikke hatt min naturlige hårfarge (rødt) på mange år. Som deg var jeg syyyykt lei av å farge ettervekst/hår. Mye lettere med den naturlige fargen, så det var totalt verdt det og jeg er kjempefornøyd! så du burde absolutt gjøre det! du må også kjøpe deg en hårkur. Jeg kjøpte Wella SP power mask - for veldig skadet hår, spesielt bra for de som har bleket håret eller tatt avfargning. Så du burde absolutt gjøre det. Håret bygges jo opp igjen etterpå ellers så syns jeg herbal essences balsam for normalt hår; med aloe vera og kamille - lys gul flaske. er kjempebra!!! Man får utrolig mykt hår, denne hjalp meg engang før da jeg tok avfargning. Så hvis du kjøper kur hos frisør og denne butikk balsamen, så blir det ikke så dyrt. Av shampo anbefaler jeg Gliss repair. Lykke til! Endret 1. februar 2008 av Linda644
Abraxas Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 (endret) ..... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
Linda644 Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Er dette noe man må gjøre hos frisør, eller kan man gjøre det hjemme selv? Jeg syns avfargning er noe man absolutt bør gjøre hos frisør, hjemme vet man ikke hvor lenge man må sitte, og man må også gni veldig mye på håret. Bør gjøre dette hos frisør. Å farge håret hjemme er greit, men avfargning hadde jeg ikke tatt sjansen på. For å få det billig (rundt 400) må man ta lærling
Kraistin Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Jeg gjorde det for en stund siden, hjemme. Det ble faktisk ikke så ille, litt tørt bare. Men det var bare å spandere på seg en god hårkur. Men kanskje mitt hår tåler mer enn de fleste, har hørt flere som har hatt spagetti-hår etterpå
Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Ville bare skyte inn at avfarging biter ikke på alt.. har man farget håret mange ganger ender man mest sannsynligvis opp med rødt/lilla/oransje hår. Det gjorde jeg til tross for at jeg gikk til frisøren for å få avfarging. Etterveksten ble platinablond, det som var farget en gang ble oransje og de siste 20 cm av håret mitt ble lillarødt. Helt fælt og forandret seg ikke til tross for at det ble satt avfarging mange ganger hos frisør. Endte med at jeg farget det mørkere.. nå går jeg og venter på at min egentlige farge skal gro helt ut slik at jeg kan klippe det og bli blond =)
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Jeg tok avfarving hos frisøren og håret ble utrolig tørt etterpå. Kommer aldri til å gjøre det igjen. Hva med å farge etterveksten i en litt annen farge og så gradvis gå tilbake til din egen farge. Nå vet jeg ikke om du har farget det mørkere eller lysere. Ei heller hvor stor forskjell det er på fargen og din egen.
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Hei, avfarging er absolutt noe du bør gjøre hos frisøren. de fleste avfarginger i bransjen er basert på kritt og oksideringsmiddler for og åpne hårstråene og slippe ut fargen, men etter en avfarging vil det ALTID trenges en ny farge oppå for avfarging blir aldri naturlig pent.Du kan da ta en evnt lysere farge som er nermere din egen. grunnen til at man kan bli blond i etterveksten og dyp ornsje/rød i lengdene er fordi at hodebunnen er din varme sone og spissene din kalde sone, avfarging trenger varme for og virke best. så varmen i hodebunnen gjør bunnen lysere. i salongen min er vi altid 2 frisører med en avfarging sammen, smøre i samtidig slik at det skal bli mest mulig likt og få satt det i varme tidsnok for og komme ned til den tonehøyden man trenger for og få farget det nærmere sitt eget igjen. kansje dyrt men myyye smartere enn hjemmeavfarging.
Yougogirl Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2008 Hei!!! Takk for alle svar. Får nok tenke meg godt om før jeg tar avfarging. Er egentlig veldig redd for at håret skal bli enda mer tørt enn det allerede er.. men så er det heller ikke pent med ettervekst da..hehe Får ta meg en tur til frisøren og snakke litt med dem, skal ihvertfall ikke ta avfarging hjemme!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå