Frøken Freken Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Jeg merker nå at jeg får mer og mer lyst på barn. Det er ikke sånn at det er aktuelt det første året, men jeg lurer på hvordan jeg kan forberede kroppen best mulig. Jeg vet at jeg bør spise bedre enn jeg gjør, og begynne å trene mer. Men hva er det jeg bør gjøre for å forberede kroppen min på best mulig måte? For at en forhåpentligvis kommende baby skal ha det godt i magen min
theamoren Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 slutt på p-pillene hvis du tar det.. mange sliter med å få orden på syklusen etter pille slutt og strever med å bli gravide. Eller så var det bra det du sa,, trene, spise sunt. kosttilskudd er jo også bra når du nærmer deg prøvetid.. kanskje du kan finne ut av om du mangler noen vitaminer og mineraler og sånt. en sånn analyse.. sikkert lurt.. er jo viktig å ikke mangle jern og magnesium(som jeg vet)..
helenaa Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Man trenger ikke bruke folat før man har begynt å prøve, dvs. før det er mulighet for å bli gravid. Det er babyen som trenger extradosen av folatet, ikke mor.
theamoren Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 ja man skal ta det 3 mnd før en graviditet så hvis man blir gravid på første forsøk så gar man jo glipp av det... så man skal vel begynne tre mnd før prøving... egentlig
helenaa Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har forstått det sånn at man skal ta folat de tre første månedene av graviditeten, ikke før graviditet. Har jeg misforstått? Trodde grunnen til at man skulle ta folat før man ble gravid (=når man prøver) var fordi man ikke vet om man er gravid før det har gått litt tid. (Beklager at vi sporer litt av fra tema her!)
theamoren Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Man skal ta det før. det har jeg alltid hørt http://www.aftenposten.no/helse/article910075.ece
theamoren Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 når man er gravid er det for sent står det...
helenaa Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 I see. På den annen side står det: Selv om myndighetene anbefaler alle kvinner å ta tilskudd av folat en måned før graviditet og de tre første månedene de er gravide, er det i praksis de første tre ukene av en graviditet at ekstra tilskudd er viktig. Det vil si i en periode da de fleste kvinner ikke vet at de er gravide. For oss som følger ekstremt godt med, er det da fra eggløsning dette er viktig. Jeg tar ikke folat mellom mens og EL, men begynner ved EL og fortsetter til mens. Dette fordi jeg ikke synes det er poeng å spise dobbel dose av vitaminer hvis jeg ikke trenger det.
theamoren Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 ååja... ja ikke sant "når man VET man er gravid er det for sent" så perioden mellom EL og mens er viktigst... Da har vi det jo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå