Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte går dere til frisøren, og hva gjør dere der?

Selv klipper jeg meg ca hver tredje mnd, har enkel naturlig frisyre som ikke krever allverden, men farger ettervekst ca hver femte uke. Orker ikke styre med hjemmefarging, dvs jeg har tidligere dårlige erfaringer med det. Har langt hår med naturlig brunfarge, men farger grunnet endel grå.

Syntes hver femte uke - og gjerne hver fjerde uke hvis jeg skal noe spesielt - er litt luksus, og driver og forsvarer ovenfor meg selv at jeg går såpass ofte, men dette er liksom min lille luksusting. Mistrives veldig når håret begynner å bli grått i etterveksten!

Hva gjør dere hos frisøren, og hvor ofte er dere der?

Videoannonse
Annonse
Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg farger etterveksten ca hver 4. uke hjemme. Blir alltid bra! Er sjeldent hos frisøren. kanskje 1-3 ganger i året. Som regel når jeg er på ferie. Da klipper jeg. Tok også striper sist (4 mnd siden). Og tok permanent for et år siden....

Jeg hater ettervekst jeg også!

Skrevet
Jeg farger etterveksten ca hver 4. uke hjemme. Blir alltid bra!

Får du hjelp eller fikser du det alene? Klarer du å farge bare etterveksten ved å påføre farge med pensel eller?

Vurderer stadig å gjøre det selv innimellom, men er redd for å ende opp med sort hår..

Skrevet

Når det er langt klipper jeg det hver 3-4 mnd, men nå som det er mye kortere så drøyer jeg det nok.

Klipper kun hos frisøren, farging fikser jeg selv.

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg går også ca hver 3. måned. Har en frisyre som "holder" en stund.

Siden jeg med årene er blitt fornøyd med min naturlige hårfarge slipper jeg å gremmes over ettervekst. Årevis siden jeg farget det sist.

Gjest Pupsilure
Skrevet
Får du hjelp eller fikser du det alene? Klarer du å farge bare etterveksten ved å påføre farge med pensel eller?

Vurderer stadig å gjøre det selv innimellom, men er redd for å ende opp med sort hår..

Det har vært noen mislykkede farginger, og har en stund hatt ganske sort hår. Det kledde meg, så det var ingen krise. Men nå har jeg tatt striper, og har fått det mer mørk brunt. Jeg er litt mer forsiktig med hvilken farge jeg kjøper, før har jeg bare kjøpt et eller annet merke, og mørk farge. Nå tar jeg en som er endel lysere enn det jeg vil ha, for det blir ofte for mørkt når man kjøper pakker og gjør det selv.

Jeg bruker nå garnier nutrisse (?) grønn eske. Den er jeg veldig fornøyd med! Jeg bruker en pensel, og påfører farge i skillen, så deler jeg håret rett ved siden av skillen, og jobber meg bortover slik. Jeg er veldig nøye i starten, men når det blir bak har jeg ingen oversikt lenger, og bare masserer inn fargen i hodebunnen. Prøver å passe på stripene da, så ikke de blir borte. Går som regel bra :)

Skrevet

Ca. en gang i halvåret. Har langt oppklipt hår som vokser fort, og farger det ikke. Styler/føner det sjelden, bruker sjelden produkter, og farger det ikke, så det blir ikke så fort slitt. Jeg klipper meg når jeg føler meg "overgrodd".

Skrevet

Khm, som oftest to ganger i året. Jeg farger ikke, så trenger ikke så ofte.

Men for diverse grunner har det nå blitt 1,5 år siden jeg klippet :flau:

Men til min forsvar må jeg si at det ser helt greit ut, håret brekker ikke og ser heller ikke noe dårlig ut i endene. Men jeg føler meg som en villmann. Det har bare blitt så langt.

Skrevet

To-tre ganger i året.

Gjest Golden Girl
Skrevet

Aldri! Jeg har langt haar som jeg faar ei venninne eller mamma til aa klippe flisete haartupper av naar det trengs. Farger ikke haaret.

:banantroll:

Skrevet (endret)

1-3 ganger i året, vil jeg tro. Det varierer hva jeg gjør utenom stussen, ofte har jeg farget det. Sist tok jeg permanent, og vil derfor vente en stund før jeg gjør noe mer.

Endret av Tabris
Skrevet

Aldri.

Jeg har kanskje vært hos frisør toppen fire ganger i hele mitt liv. Sist var på 90-tallet en gang.

Allikevel får jeg ofte skryt for håret mitt, så jeg velger å tro at jeg ikke ser ut som en fjøsnisse på hodet. Har langt, krøllete hår med min naturlige hårfarge.

Skrevet

Hver 3 mnd tror jeg. Farger det vanligvis hjemme, men igår så gjorde jeg det igjen, men det ble ikke så veldig fint(overlever riktignok, fordi jeg er vandt med masse rare farger). Det skjedde pga gangen før igår så gjorde jeg det hos frisør, og dermed ble etterveksten mye lysere enn resten av håret.

Så enten må jeg farge det en nyans mørkere, eller gå til frisøren.

Skrevet

Jeg klipper og striper ettervekst hver 8. til 10. uke. 8 uker går bra, men om jeg ikke har kommet meg inn innen uke 9 er jeg desperat pga ettervekst :kjefte:

Skrevet

Farger og klipper hver 6-8 uke. Jeg har farget håret hjemme en del før, og syntes det var gøy da. Men de siste årene har jeg gått for mer avansert farging, og da funker det jo ikke å gjøre det selv. Har også såpass kort hår at etter 6 uker er jeg VELDIG klar for å få det klippet i fasong igjen. :)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg klipper meg sånn cirka hver sjette uke, og farger kanskje hver fjerde, men siden jeg "bare" farger svart, gjør jeg det selv (med frisørens velsignelse). Når det koster nesten 700 for klipp der jeg går, tør jeg ikke tenke på prisen for å farge. :roll:

Gjest Spadamen
Skrevet

Vanlegvis klipper eg det berre om eg vil ha ein ny frisyre. Annankvart år, kanskje. Elles klipper eg det sjølv.

Skrevet

Jeg går til frisøren hver 8 uke sånn cirka. Der farger og klipper jeg håret. Jeg har kort hår og må gå så pass ofte til frisøren for å holde frisyren ved like.

Skrevet

sist jeg avr hos frisøren var vel for lit over et år siden, elelr halv annet... jeg er ikke sikker...

nå vil jeg ikke til frisøren før til sommeren, for jeg skal ha langt hår om halvannet år, og da må jeg spare... men til sommeren må jeg for å få stusset det litt... når jeg ser splitta tupper kipper jeg den selv, men bare sånn at det ikke er splittet lenger...

Skulle ønske at jeg gikk til frisøren litt oftere, men jeg nå ha lengden, så derfor kan jeg ikke klippe det nå... det MÅ bli langt!

hjelp nå babler jeg bare...

Klemmm...

Skrevet

Ca hver 2-3 mnd for å farge/stripe etterveksten. Ca hver 6mnd for å klippe tuppene selvom jeg vet jeg burde gjøre det oftere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...