Gjest Gjest_Michelle_* Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Hei Jeg skal på konsert i oslo spektrum med mine store idoler fra fortiden. Jeg har så innmari lyst å fått treffe dem og fått en autograf. Noen som vet hvordan det går an å få tak i backstage pass? Går det an å kjøpe det f eks?
Concertina Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Hei Jeg skal på konsert i oslo spektrum med mine store idoler fra fortiden. Jeg har så innmari lyst å fått treffe dem og fått en autograf. Noen som vet hvordan det går an å få tak i backstage pass? Går det an å kjøpe det f eks? Såvidt meg fortalt så er backstage pass noe man får ved å kjenne noen som kjenner noen, evt være i presse. Går ikke an å få kjøpt sånn helt uten videre (da tror det hadde blitt rimelig lang kø gitt )
Gjest prestekrage Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 (endret) De måtene jeg har "skaffet" meg backstagepass/ vip/ afterparty-inngang: Konserter/ arrangement via jobben (invitasjoner/sponsorer etc- som Concertina sier- være i pressen) Bestevenninne som er bookingansvarlig på et konsertsted Premie i konkurranser (forex Vip-billetter til Quarten for noen år siden) Venner og bekjente i musikkbransjen (som overnevte bestevenninnes mange kontakter!!) Aldri hørt om muligheten for å kjøpe! Endret 4. februar 2008 av prestekrage
Meaty Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Jeg har kommet meg inn på aftershowparty i utlandet ved å bruke den klassiske linja "I've come all the way from Norway", men det går vel ikke i trådstarters tilfelle siden konserten er i Oslo (Eller du kan prøve på å bruke en rar aksent og late som du kommer fra et land laaangt unna) Ellers så har ofte gitarteknikere o.l. et visst antall backstagepass som de fritt kan dele ut. Allier deg med noen i køen utenfor konserten, sånn at du kan gå rundt og rekognosere litt. Prat med folk som ser litt stressa ut og har laminat runt halsen. Det er veldig mange som jobber rundt et band på turne! Jeg har også fått aftershowpass av sikkerhetsansvarlig, men han var jeg blitt kompis med da, etter å ha fulgt bandet "mitt" rundt i Europa et par ganger og stått hele dagene i kø for å komme i første rad. Hvis du bare vil ha autografer så kan du jo prøve å finne ut hvilket hotel bandet bor på, og evt. leie et rom der. (Been there, done that.) Da kan du nemlig "operere" innenfra, og sitte og slappe av og vente på bandet i lobbyen uten at de ansatte kan kaste deg ut. Ellers så kan du jo vente utenfor hotellet, men det er det sikkert mange andre som gjør også. Bandet skal sikkert soundchecke på formiddagen, og så drar de tilbake til hotellet for å lade opp til konserten etterpå. Du kan jo også ringe til bandets plateselskap i Norge, be om å få snakke med den som har "ansvaret" for ditt band. Ellers så har vel konkurranser på radio og nettsider ofte meet-and-greet pass i premie. Men dette er ofte ikke så gjevt som mange tror, det blir bare sånn hei, få autograf, ha det bra. Jeg synes aftershowparty er det klart beste, da er folk avslappet og man kan slå av en prat med bandmedlemmer uten at det gjør noe. Og så kan man få masse gratis mat og drikke Lykke til, og husk å fortelle oss i tråden her hvordan det gikk!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Du kan jo også ringe til bandets plateselskap i Norge, be om å få snakke med den som har "ansvaret" for ditt band. Hehe.... Har selv jobbet i plateselskap og kan love at du ikke er den eneste som ringer for å få backstagepass. Det er forferdelig mange som ringer fordi de av ymse årsaker bare måååå få treffe favoritbandet eller artisten sin. Svaret er derfor alltid nei. Det hjelper ikke at du er superfan (det er jo alle...) Plateselskapet er heller med på å arrangere konkurranser i blader og på tv (The Voice f.eks.) hvor man kan vinne billetter og mulighet til å treffe bandet for å få autograf og bli tatt bilde av sammen med bandmedlemmene. Backstage-pass blir ikke delt ut bare fordi du ringer og spør. Nettopp fordi du er en av hundre om vil det samme. Har selv opplevd at unge jenter har tilbydd seksuelle tjenester for å få lov til å komme backstage. Ikke vær innpåsliten og masete. Du blir bare avvist og det blir en negativ opplevelse. For å få backstagepass må du nok kjenne noen ja! Eller kunne bestikke noen som er villig til å omgå reglene...
Meaty Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Hehe.... Har selv jobbet i plateselskap og kan love at du ikke er den eneste som ringer for å få backstagepass. Det er forferdelig mange som ringer fordi de av ymse årsaker bare måååå få treffe favoritbandet eller artisten sin. Svaret er derfor alltid nei. Det hjelper ikke at du er superfan (det er jo alle...) Plateselskapet er heller med på å arrangere konkurranser i blader og på tv (The Voice f.eks.) hvor man kan vinne billetter og mulighet til å treffe bandet for å få autograf og bli tatt bilde av sammen med bandmedlemmene. Backstage-pass blir ikke delt ut bare fordi du ringer og spør. Nettopp fordi du er en av hundre om vil det samme. Har selv opplevd at unge jenter har tilbydd seksuelle tjenester for å få lov til å komme backstage. Ikke vær innpåsliten og masete. Du blir bare avvist og det blir en negativ opplevelse. For å få backstagepass må du nok kjenne noen ja! Eller kunne bestikke noen som er villig til å omgå reglene... Sier du det ja, det er rart at jeg selv og flere jeg kjenner har fått til sånt via plateselskapet da. Nå har jeg ikke inntrykk av at trådstarter er en sånn hysterisk ungjente heller, og hun klarer sikkert fint å prate med folk uten å være innpåsliten.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Sier du det ja, det er rart at jeg selv og flere jeg kjenner har fått til sånt via plateselskapet da. Nå har jeg ikke inntrykk av at trådstarter er en sånn hysterisk ungjente heller, og hun klarer sikkert fint å prate med folk uten å være innpåsliten. Der jeg jobbet sa vi alltid nei. Uansett om det var en hysterisk ungjente eller en voksen veltalende person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå