Lady Lovelylocks Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Hvilken type/merke syns du er best? Skal hovedsaklig brukes til tomatsuppe.
Gjest Badiane Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Jeg liker best økologiske tomater fra Biona. Coops økologiske tomater kommer på andreplass.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 I praksis har vi ikke så mye å velge mellom i de små nærbutikkene våre - kun Eldorado, Coop vanlige og økologiske, og henholdsvis hele, hakkede og med hvitløk og annet krydder, men de økologiske fra Coop er gode på smak.
Antoinette Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Se etter italienske plommetomater hos innvandrerbutikkene. Jeg kjøper mange bokser i slengen. Merket Mutti er også bra, se i hovedsak etter alt som er italiensk.
Gjest Rosin Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 På Rimi har de tomater på kartong. Vi har syns de var praktisk fordi de er 500g i stedet for 400g og det passer noen ganger matmengden bedre enn en eller to vanlige bokser. Kan ikke huske problemer med at de smakte dårlig før. Men nylig har vi brukt dette 2 ganger (med 1.5 måndeds mellomrom), og begge ganger har tomatsmaken blitt dårlig. Disse tomatene er smakssatt enten med hvitløk eller basilikum. Øvrige (boks)tomater fra Rimi har jeg ikke dårlig erfaring med. Når det gjelder gode tomater er jeg enig i at plommetomater fra Mutti er gode, men som oftest blir det økologiske fra Coop.
MarianneE Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 De på kartong som Rosin nevner er bra, i tillegg er Mutti bra synes jeg
Concertina Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Vi kjøper vanligvis de økologiske fra Coop.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå