Gjest Gjest_jente_* Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Hei! Jeg lurer på om noen på forumet har prøvd sitronkuren (vann, sitron og cayenne-pepper, om jeg ikke tar feil). Isåfall; hvordan funket det? Er det bare å blande vann med saft fra sitron+ cayennepepper? Jeg har tenkt å ta denne kuren i én uke, som en renselseskur.
Gjest Bolledeig Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Hvorfor? Jeg er sikker på du kan få medisiner på apoteket som kan bremse forbrenningen og stoffskiftet ditt, hvis det er det du går for. Denne kuren er helsefarlig, og vil gjøre deg feitere på sikt. Men for all del, kjør på, hold oss oppdatert.
FrizzleSizzle Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Nei, har ikke prøvd, men det er i hvert fall noe pulver og greier du må kjøpe på helsekost. Tror det er riktig som Bolledeig sier, at det ikke er noen vits i å gå på fastekur. Hvis du vil rense kroppen, hva med å prøve "Kuren" eller "BioDrain", de kan du ta samtidig som du spiser relativt vanlig.
Gjest Domus-Dama Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har prøvd den, men du har ikke fullstendig oppskrift. Jeg har ikke lyst å gi deg oppskriften, for det er en skikkelig bogus kur som bare gir deg sur mage. Ja, du går kanskje ned noen kilo, men antakeligvis mest vann og så går du rett opp igjen etterpå. Den er helt fryktelig på smak og med mindre du HATER mat allikevel, så vil du lide mye unødvendig på en slik kur. Kroppen trenger varierte næringsstoffer for å bygge deg opp og for å unngå sykdom, så dette er ikke å anbefale, særlig ikke i vinterkulda!
murray Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Dårlig idé. Søsteren min gikk på den kuren og hun ble sliten, svimmel og så rett og slett herja ut.
Gjest Sitron kuren Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Jeg er en jente på 18 år som gikk på denne kuren i 7 dager. Den siste dagen klarte jeg ikke stå oppreist engang. Jeg fikk heller ikke sove, og det gikk så langt som at jeg kastet opp alt som var i magen(cayonnepepper, lønnesirup, vann og sitron). Jeg anbefaler ikke denne kuren, den er livsfarlig!
3ne Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Jeg brukte denne kuren og den fungerte helt topp, har gjordt det tre ganger nå! Søk på sitronsaft kuren så finner du oppskrifta. Lykke til! (Ble ikke svimmel eller uvel)
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Jeg brukte denne kuren og den fungerte helt topp, har gjordt det tre ganger nå! Søk på sitronsaft kuren så finner du oppskrifta. Lykke til! (Ble ikke svimmel eller uvel) Hvorfor har du gjort det tre ganger?
Gjest Bolledeig Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Fordi hun har gått opp igjen kiloene hun har gått ned i rekordfart hver gang, selvsagt Er omtrent like overbevisende som en reklame for røykesluttprodukt der salespitchen er noe sånt som "vårt produkt er så effektivt at XX har klart å slutte å røyke med dette produktet hele fjorten ganger".
Annikken Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 Er omtrent like overbevisende som en reklame for røykesluttprodukt der salespitchen er noe sånt som "vårt produkt er så effektivt at XX har klart å slutte å røyke med dette produktet hele fjorten ganger".
Aurela Skrevet 19. juni 2009 #11 Skrevet 19. juni 2009 Er omtrent like overbevisende som en reklame for røykesluttprodukt der salespitchen er noe sånt som "vårt produkt er så effektivt at XX har klart å slutte å røyke med dette produktet hele fjorten ganger".
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #12 Skrevet 20. juni 2009 Nå aner jg ik hva denne sitronkuren går ut på, om d er å drikke sitronvann hele dagen i flere dager, så er d ingen god ide, uansett hva slags drikke det er ( sitron eller ei) Mn jg ser også at d går mange myter rundt omkring her: Sitron gir ikk sure mage, sitron reagerer md saltene i magen og blir faktisk basisk. Sitron er en av de beste naturlige vitaminbombene vi har, og inneholder både mer c vitaminer og blir mer basisk i tolvfingertarmen enn d appelsin gjør. Sitron kan godt brukes mot tannkjøttsproblemer, mn man må være forsiktig md å ik få d på tennene, for da kan tannemaljen bli gjennomsiktig . Sitron har altså flere helsegevinster, og d med å anbefale medisiner og apotek til ett og annet er jg sterkt imot, selvom jg utøver som lege. Forøvrig drikr jg sitronvann hver dag ( som en hvilken som helst annen drikke ved frokost elr no) med sugerør ( for å beskytte tennene) Ha d godt !
Gjest *Mim* Skrevet 20. juni 2009 #13 Skrevet 20. juni 2009 Sitron har altså flere helsegevinster, og d med å anbefale medisiner og apotek til ett og annet er jg sterkt imot, selvom jg utøver som lege. Hva? Er du lege og er imot å anbefale medisin og apotek?
fruktbærende Skrevet 25. juli 2009 #14 Skrevet 25. juli 2009 Nå aner jg ik hva denne sitronkuren går ut på, om d er å drikke sitronvann hele dagen i flere dager, så er d ingen god ide, uansett hva slags drikke det er ( sitron eller ei) Mn jg ser også at d går mange myter rundt omkring her: Sitron gir ikk sure mage, sitron reagerer md saltene i magen og blir faktisk basisk. Sitron er en av de beste naturlige vitaminbombene vi har, og inneholder både mer c vitaminer og blir mer basisk i tolvfingertarmen enn d appelsin gjør. Sitron kan godt brukes mot tannkjøttsproblemer, mn man må være forsiktig md å ik få d på tennene, for da kan tannemaljen bli gjennomsiktig . Sitron har altså flere helsegevinster, og d med å anbefale medisiner og apotek til ett og annet er jg sterkt imot, selvom jg utøver som lege. Forøvrig drikr jg sitronvann hver dag ( som en hvilken som helst annen drikke ved frokost elr no) med sugerør ( for å beskytte tennene) Ha d godt ! Sitronvann er den beste tørsteslukker jeg har drukket! Enig i at man bruker for mye medisiner mot det ene og det andre her til lands...
Gjest Enannen gjest Skrevet 25. juli 2009 #15 Skrevet 25. juli 2009 Nå aner jg ik hva denne sitronkuren går ut på, om d er å drikke sitronvann hele dagen i flere dager, så er d ingen god ide, uansett hva slags drikke det er ( sitron eller ei) Mn jg ser også at d går mange myter rundt omkring her: Sitron gir ikk sure mage, sitron reagerer md saltene i magen og blir faktisk basisk. Sitron er en av de beste naturlige vitaminbombene vi har, og inneholder både mer c vitaminer og blir mer basisk i tolvfingertarmen enn d appelsin gjør. Sitron kan godt brukes mot tannkjøttsproblemer, mn man må være forsiktig md å ik få d på tennene, for da kan tannemaljen bli gjennomsiktig . Sitron har altså flere helsegevinster, og d med å anbefale medisiner og apotek til ett og annet er jg sterkt imot, selvom jg utøver som lege. Forøvrig drikr jg sitronvann hver dag ( som en hvilken som helst annen drikke ved frokost elr no) med sugerør ( for å beskytte tennene) Ha d godt ! Du bør virkelig få sjekket e-en på tastaturet ditt.
Gjest Den samme andre gjesten Skrevet 25. juli 2009 #16 Skrevet 25. juli 2009 Sitronvann er den beste tørsteslukker jeg har drukket! Enig i at man bruker for mye medisiner mot det ene og det andre her til lands... Les innlegget til Bolledeig om medisiner en gang til. Og legg til en slik:
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #17 Skrevet 25. juli 2009 Mn jg ser også at d går mange myter rundt omkring her: Sitron gir ikk sure mage, sitron reagerer md saltene i magen og blir faktisk basisk. Sitron er en av de beste naturlige vitaminbombene vi har, og inneholder både mer c vitaminer og blir mer basisk i tolvfingertarmen enn d appelsin gjør. Jeg bare lurer på en ting, som jeg ikke husker selv ettersom det er mange år siden jeg hadde biologi på skolen: Sitronsyre inngår jo i sitronsyresyklusen som er en del av celleåndingen ved nedbryting av karbohydrater, fett og proteiner. Når man snakker om surt og basisk kosthold, spiller disse prosessene noen rolle i dette? Og blir sitronsyre man spiser tatt opp som den er og kjørt inn i sitronsyresyklusen, eller hva skjer?
Gjest LittleFairy Skrevet 13. november 2009 #18 Skrevet 13. november 2009 Det er ikke ønskelig at forumet blir brukt til reklame. Innlegget er herved slettet iht KGs regler Bolledeig -admin
Gjest LittleFairy Skrevet 13. november 2009 #19 Skrevet 13. november 2009 Hvorfor? Jeg er sikker på du kan få medisiner på apoteket som kan bremse forbrenningen og stoffskiftet ditt, hvis det er det du går for. Denne kuren er helsefarlig, og vil gjøre deg feitere på sikt. Men for all del, kjør på, hold oss oppdatert. Denne kuren stabiliserer og i mange tilfeller så ØKER den faktisk FORBRENNINGEN!!!
Gjest Særdeles skeptisk. Skrevet 13. november 2009 #20 Skrevet 13. november 2009 Man får vanligvis et hvitaktig belegg på tungen under kuren. Dette er et tegn på at kroppen kvitter seg med avfallsstoffer. Dersom belegget ikke avtar mot slutten av fasten, kan det lønne seg å gjenta kuren ved en senere anledning. Mener du at dette hvite belegget på tungen delvis består av avfallsstoffer kroppen har kvittet seg med? I så fall, kan du bevise dette med en troverdig undersøkelse som har testet og undersøkt hver eneste bestanddel i dette belegget?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå