Gjest Minimee Skrevet 1. februar 2008 #1 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg skal lage tapasbord, og har det meste i boks. men er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre med kyllingfilet? Og går det an å bruke blåskjell i lake til noe? Tusen takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-frøya- Skrevet 1. februar 2008 #2 Del Skrevet 1. februar 2008 Har lagd denne selv,og alle syntes det var kjempegodt! http://www.aperitif.no/index.db2?id=102251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grissini Skrevet 1. februar 2008 #3 Del Skrevet 1. februar 2008 Hva med å lage kyllingspyd? Du kan jo lage ulike varianter. Godt med greskinspirerte, marinert i forskjellige typer marinade, satay? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 1. februar 2008 #4 Del Skrevet 1. februar 2008 Hvis du vil ha blåskjell til tapas, vil jeg anbefale å bruke friske - særlig på denne tiden av året, når blåskjellene faktisk er på sitt beste. Surr feks sjalottløk, fennikel, stangselleri, hvitløk og chili i olje, ha i en skvett hvitvin eller tørr sherry, og ha i blåskjellene (som du først må vaske i flere vann for å få vekk eventuell sand etc). Damp under lokk til skjellene åpner seg, sil fra kraften og kok den inn litt, og ha blåskjellene tilbake i kraften sammen med masse hakket persille. Brød og aïoli til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå