Gjest Gjest_Tinkerbell_* Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Jeg skal lage mat til en fest til barn i alderen 10-12 år(5-7 klasse). Vi har bestemt oss for å servere tapas. Er det noen som har forslag til hva vi bør ha med og evt oppskrifter. På forhånd, tusen takk!
Dru Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Kjøttboller på spyd, ovnsstekte småpoteter med maldonsalt (kan serveres både varme og kalde), sånne cocktailpølser i en eller annen variant og kanskje røkelaks og kremost i lefserull? Den siste er kanskje ikke barnas favoritt, men det går an å lage litt bare for syns skyld.
Mazilla Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Kyllingfilet i biter på spyd. Gjerne med litt dipper til! Bra idé med tapas til barn forresten! Ser for meg at det er morro for ungene, akkurat som for oss andre!
Gjest Gjest_Tinkerbell_* Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Ja, tror barn er møkklei pølser og pizza, så da måtte jeg finne på noe mer spennende Kanskje tandoori marinert kylling filet? Skal lage mange forskjellige dipper, kjøttboller(greske?), små pølser på spyd, potet båter, oppskårne grønnsaker, focaccia, nanbrød... Jeg har en gang spist "skiver" av bagetter med tomatpesto(er ikke helt sikker på om det var det det var) og grillet ost... Ble plutselig veldig i tvil nå.. Men godt var det Til dessert blir det sjokolade fondue.
Kitsune Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Hva hvis du skjærer rubdinger utav loff-skiver med et glass og har på litt pålegg? Noen liker sikkert ingenting, så det vil være litt "safe"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå