Gjest Gjest_Undrende_* Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Er det noen som har blitt gravide - med eller uten hjelp - med en slik syklus? .....er håpet ute for oss?
Malama Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Hehe, 30-40 dager ville jeg kalt "kort og reltivt stabilt" jeg, med min erfaring. Mine sykluser varierte fra 30-40 dager (som jeg altå anser som mine korte sykluser) til 60-70 dager eller mer, uten noe mønster. Ifølge gynekologen har jeg problemer med eggløsningen (men han ga meg ikke noe konkret svar på om jeg har pco(s) eller ei da) og ga meg resept på pergotime-tabletter. Men jeg er jo gravid. Og rakk aldri innløse den resepten. Jeg ble altså naturlig gravid siste syklus før jeg skulle til med piller. Det er håp. Absolutt.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Hei, Jeg var som Malama i innlegget over, syklus fra 32 til 75 dager. Fikk påvist PCO (men ikke kjempealvorlig utgave) og fikk også resept på Pergotime til bruk dersom jeg ikke ble gravid innen tre mnd. Noe av problemet med veldig uregelmessig syklus er selvfølgelig at det kan være fryktelig vanskelig å treffe riktig dag for befruktning. En ting som hjalp meg veldig for å se tendensen i min egen syklus var at jeg de siste 18 mnd før vi begynte å prøve hadde notert dagen mensen startet i kallenderen min. Jeg laget meg noen fine små grafer som viste de 12 dagene i mnd jeg mest sannsynlig ville ha eggløsning, og så var det bare å prøve i vei... Med mindre du alt har notert deg datoene, vil vel dette tipset kanskje komme noe sent, men du kan jo likevel forsøke å komme på så nær som mulig og begynne nøyaktig nedskriving nå. En annen indikator kan også være forandringer i kroppen ved eggløsning, men selv om disse var nogen lunde tydelige for min del, vet jeg at de langt fra er det for alle. For oss klaffet det på første forsøk uten bruk av m edikamenter, så uregelmessig syklus trenger ikke være noen uoverkommelig hindring! Lykke til!
Kvist Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Jeg har også ustabile sykluser, fra ca 40 til 100 dager. Har nå prøvd i 1 år og 10 mnd og har vært prøvd Pergotime tre ganger, vært til røntgen av livmor og eggledere, lap av samme og har fått konstantert PCOS. Har fått resept på medisiner til AIH, men vi fikk beskjed om å vente minst en mens før vi tar dem, for at "grums" etter lap'en skal være ute.
mamut75 Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Jeg har/hadde stabile stykluser på 32 dager og vi ble gravide i pp2 . Når jeg leser hva de andre skriver her om lengden på sine sykluser så skjønner jeg ikke helt hva gynekologen mente med "ja , så forholdsvis lange sykluser da " , da jeg fortalte hvor lange sykluser jeg hadde
jente_84 Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Hei! Jeg hadde også lange og ustabile sykluser og på den måten blir det så og si umulig å vite når EL er. Men jeg vil anbefalle deg å kjøpe EL-tester, det funker fint. Så hopper dere å køyen når du får positiv test Funket for oss.
theamoren Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 jeg ville anbefale å begynne å ta temperaturen for å finne eggeløsning.. http://www.pernille.info/bbt.htm lykke til
Concertina Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 jeg ville anbefale å begynne å ta temperaturen for å finne eggeløsning.. http://www.pernille.info/bbt.htm lykke til Anbefaler absolutt temping, og man vil etter endel sykluser se et mønster slik at man vet sånn ca når man har eggløsning - men, man kan jo ikke se eggløsningen før ETTER at den har skjedd - eggløsning kan kun fastsettes etter tre dager med høyere temperatur. Skal man tempe bør man absolutt sjekke sekret slik at man også kan se hvor man er syklusen på det (feks eggløsningsslim og hvordan sekret er før og etter EL).
Malama Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Å finne et mønster etter når den kommer, forutsetter en viss form for forutsigbarhet. Temping er likevel greit da, i alle fall visse jeg når mensen skulle komme (siden den kom 14-15 dager etter EL) så jeg slapp å lure på om den kom snart, i halvannen måned, siden jeg altså noen ganger har syklus på 30-40 dager, og andre ganger på over 70 dager, og ingen form for forutsigbarhet for neste syklus, det var bare å vente på EL, så kom mensen to uker senere...
Gjest Gjest_Undrende_* Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Takk for svar! Jeg tror ikke jeg har PCO(S).. (det er vel det det heter). Har ingen andre symptoner enn uregelmessige sykluser. Tror jeg..... Jeg er usikker på om jeg faktisk HAR eggløsning. Jeg har lest at man mest sannsynlig ikke har eggløsning i såpass lange sykluser som jeg har iblant....håper jeg har lest feil.. Noen jenter her som ikke har PCO(S), men likevel lange sykluser? Uff... Har an en diagnose - så vet man iallefall det (ikke det at DET er en trøst, men det er iallefall en forklaring. Jeg forstår at vi sliter like mye alle man uansett grunn:)). Jeg har ikke noen forklaring.... Igjen, takk for utfyllende svar kjære jenter der ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå