Gå til innhold

Prøvetime på sminking?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer på hvor man kan få hjelp til sminking utover i frisørsalonger (Jeg stoler ikke på at en som klipper hår kan sminking..). Og har man prøvetime på sminkingen, slik at man vurderer farger og får se sånn ca det ferdige resultatet?

Skrevet

Min frisør skal sminke meg - og siden hun har sminket meg før, vet jeg at det blir bra.

Forhør deg litt rundt omkring - og hvis du ber om prøvetime for sminking, får du det helt sikkert. Men det kan nok hende at du må betale for det.

Skrevet

Om du er usikker på resultatet, ta en prøvesminking.

Da slipper du hvertfall og lure på det frem til bryllupsdagen!

Da vet du sånn nogenlunde hvordan du kommer til å se ut, dere kan sammen bli enig om fargevalg o.l. Ta med bilde av kjole, og farger/type bukett slik at hun ser helheten.

Skrevet

lurer på en ting.... er det vanslig at frisørene har godt utvalg av sminke, eller har noen med selv?

Skrevet

Noen har, men ta med deg det du selv har i tillegg. Mulig dere finner ut at du skal kjøpe deg noe nytt også, en god leppestift og pudder vil du sikkert uansett ha med deg hele den dagen!

Dette kan du jo sjekke når du bestiller?

Skrevet

og isåfall kan det lønne seg å gå til en hudpleiesalong å kjøpe da - og kanskje samtidig lære litt om hva som passer en og hvordan sminke seg

? (har ikke så flink til dette, bruker bare mascara til vanlig)

Skrevet

Du har vel prøvetime hos frisøren?

Min frisør er både frisør og stylist. Han skal derfor også legge sminken. Men han må prøve ut dette på prøvetimen. Aldri i livet at dagen skal ødelegges av rosa leppestift og blå øyenskygge.. Hi hi :lol:

Nei, her blir lite overlatt til tilfeldighetene .. :briller:

Skrevet
Du har vel prøvetime hos frisøren?

Min frisør er både frisør og stylist. Han skal derfor også legge sminken. Men han må prøve ut dette på prøvetimen. Aldri i livet at dagen skal ødelegges av rosa leppestift og blå øyenskygge.. Hi hi  :lol:  

Nei, her blir lite overlatt til tilfeldighetene ..  :briller:

skal selvfølgelig ha prøvetime hos frisøren, ei vedlig flink som har pyntet mange flotte bruder før. Hun driver salong alene og har bare en frisør ansatt itillegg til seg selv. Må nesten spørre henne om hun har sminke eller om jeg tar med... vet ikke åssen hun gjør det. Jeg er også redd for rosa/blå - spes siden jeg bruker lite til vanlig!

Gjest Princess
Skrevet

Min søster er frisør, og hun har sminket alle brudene hun har satt opp håret på...men jeg tror nok ikke du skal gå ut ifra at alle frisører KAN sminke :blunke:

Ring og spør frisøren din, så får du vite det med en gang. Det er ihvertfall veldig vanlig at frisører også sminker :D Det MÅ jo bli billigere enn å dra til både hudpleier og frisør?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...