Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Loop_*
Skrevet

Noen som har prøvd tørrsjampo å har et merke å anbefalle?

Ønsker å kjøpe et for å teste hvordan det er.

Hva heter egentlig tørrsjampo på engelsk?

Har tenkt å kjøpe på lookfantastic eller lignende side :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som har prøvd tørrsjampo å har et merke å anbefalle?

Ønsker å kjøpe et for å teste hvordan det er.

Hva heter egentlig tørrsjampo på engelsk?

Har tenkt å kjøpe på lookfantastic eller lignende side :)

Nei har aldri prøvd det, men så det faktisk i dag på vita:D

Skrevet

Jeg har aldri prøvd det selv, tror ikke det er så vanlig lenger. Vet noen bruker det på hytta o.l. der det er liten tilgang til vann. Eneste jeg vet om er en som heter Algemarin.

Skrevet

De selger det på Cubus også. Jeg har en som heter Kisby. Kjøpte den bare for å prøve for ei stund siden. Den har vært handy de gangene jeg har forsovet meg og ikke hatt tid til å dusje håret! Den er ingen fullgod erstatter for normal shampo, men den funker fint for den dagen du ikke rakk dusjen :) Sprayer ganke mye oppå hodet, hvor det som oftest vises best at håret er fett, venter et par minutt (har du det travelt kan du bruke disse minuttene til å gå på do og å vaske deg, sånn som jeg gjør ;) ) og tørker med et håndkle etterpå. Det er jo strengt tatt ikke noe særlig å tørke vekk da, men noe overskudd er det vel.. Etterpå ser håret ganske så fresht ut! Jeg kan gå ut uten å bekymre meg for at håret ser fett ut :)

Det lønner seg ikke å bruke produktet veldig ofte, da det kan tørke ut håret. Stoffene i tørrshampoen trekker til seg overflødig fett, men rengjør det ikke. Rett og slett bare en god erstatter når du trenger "rent" hår på null tid! Kan greit anbefale det jeg :)

Aner forresten ikke hva det heter på engelsk...

Skrevet

Dry shampoo på engelsk. Som SweetS skriver er det utrolig praktisk når man er sent ute og ikke rekker å vaske håret. Jeg tipper hodet opp ned og sprayer i røttene, og styler deretter som normalt. Jeg har nå en tørrshampo fra Toni&Guy som er veldig grei (Model.Me Erin - vet ikke om denne produktserien er å få her til lands...), men favoritten er nok fra Batiste. Den er ikke å få i Norge, og Asos har sluttet å selge den, men vil tro du kan få tak i den fra Ebay, f.eks. I Storbritannia er den utrolig billig, tror den koster £1.99 eller noe deromkring...

Skrevet

Men er alle i spray form alltså?

Tenkte meg at de skulle være som krem.. eller pudder aktige..

Får gå å sjekke det ut på VITA eller cubus.

Takk for svar

Skrevet
Dry shampoo på engelsk. Som SweetS skriver er det utrolig praktisk når man er sent ute og ikke rekker å vaske håret. Jeg tipper hodet opp ned og sprayer i røttene, og styler deretter som normalt. Jeg har nå en tørrshampo fra Toni&Guy som er veldig grei (Model.Me Erin - vet ikke om denne produktserien er å få her til lands...), men favoritten er nok fra Batiste. Den er ikke å få i Norge, og Asos har sluttet å selge den, men vil tro du kan få tak i den fra Ebay, f.eks. I Storbritannia er den utrolig billig, tror den koster £1.99 eller noe deromkring...

Er det noen av disse?

Batiste Tropical Dry Shampoo eller Batiste Dry Shampoo??

Skrevet

Jepp - de er i praksis like, men lukter forskjellig.

Skrevet

Lee Stafford har dry shampoo, funker bra :) Fås kjøpt på Vita og andre som selger Lee S. (feks Lee S. frisørene) På Boots selger de også tørrshampo, en vanlig og en med tropisk duft. Har åpnet Boots i Norge nå, på Lillestrøm i alle fall, så mulig de selger den der!

Skrevet
Jepp - de er i praksis like, men lukter forskjellig.

Hva lukter den det ikke står lukt på? Er den uparfymert? Og den Tropical - lukter den billig, eller rett og slett bare vondt/godt?

Skjønner at du ikke vet alt dette, men vil ha en som ikke koster noe særlig, helst uten noe lukt som helst, som jeg kan bruke når det trengs uten at det stinker av hodet mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...