Gå til innhold

Hvordan spiser du......og når....

Netti

Anbefalte innlegg

Hvordan spiser du en vanlig dag, hvor mange måltider har du tid til hver dag?

Jeg vet jo godt at vi bør spise mange små måltider hver dag, men dette synes jeg er vanskelig å få til i praksis.

Om morgenen får jeg ikke tid til frokost, lunsjen på jobben er mitt først måltid

kl. 11.00. Så blir det ikke annet enn et eple på veien hjemover før middagen som først blir i fem eller sekstiden. Et par blingser avslutter gjerne dagen.

Hvordan innretter andre seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To brødskiver til frokost, ofte pluss ei appelsin og te. To brødskiver til lunsj. Middag i fire tida. Et par knekkebrød til kvelds, men det blir ikkje kvar dag.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Jeg spiser heller ikke frokost, det frister meg ikke klokka 05.00 om morgenen. Men det hender jeg stopper på en bensinstasjon og kjøper ei bolle, eller tar en kjeks eller sjokolade. Eller vaffel i kantina i 09-tida. Men jeg går ofte til lunsj 11.00 uten å ha spist. Da tar jeg gjerne en baguett eller 3-4 brødskiver. Er dessverre ikke flink eller glad i matpakke!

Neste måltid er da i 17-tida, middag som regel. Og da har jeg vært sulten en stund.

Tar gjerne en banan, appelsin eller et par brødskiver igjen på kvelden.

Er ikke flink med mine matvaner, men når jeg spiser, da spiser jeg ganske mye. Uten at jeg klarer å legge på meg...

Hilsen ei som er glad i mat og snacks.. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt oppmerksom på kostholdet etter at vi var to som gikk sammen om å få bort noen kilo.

Så nå spiser jeg mye mer fornuftigere, og så slipper jeg å skrive om alt det jeg puttet i meg før vinke.gif Hilsen Bria enig.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Bria den 2002-02-24 01:55 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To brødskiver til frokost, noen ganger yougurt også.

Lunsj spiser jeg sånn i tolvtiden. Eple og enda to til av mine fantasifulle brødskiver... Noen ganger litt mindre sundt: cola++!

Middag ved fire-fem tiden.

Kveldsmat spiser jeg sjelden, men jeg er dessverre litt flink til til å snoke og "få lyst på noe" til tv'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bria, du imponerer meg.....

Som du ser ovenfor bør jeg endre på kostvanene mine. Teoretisk kan jeg veldig mye om kosthold, men teori og praksis....

Forresten så er jeg for tiden opptatt av den spansk/norske legen Fedon A. Lindberg sine teorier. Har kjøpt boken hans, men synes det er vel så bra informasjon på siden hans, http://www.ibalanse.no

(Om noen vil kjøpe boka kan jeg opplyse at den er billigere i Bokklubben nye bøker (www.bokklubbene.no) enn om du kjøper den fra siden hans eller i bokhandelen).12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg ser hva dere spiser så er det ikke så mye mere jeg putter i meg, men det er det man unner seg hele tiden da.

Jeg har lange arbeidsdager hvor jeg går mye. Jeg trener 3-4 g pr. uke.

Da jeg har fri går jeg ca 5 km hver dag, men helt håpløst å gå ned noen kilo.

Sliter med det, så det går litt på helsen.

Skal prøve de nye slankepillene når de kommer, har legen lovt. (uff, det var da ikke det linken skulle handle om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis blir det noe slikt:

Frokost: to brødskiver/youghurt + en frukt/frokostblanding

Lunch: en-to brødskiver/youghurt/baguett

Middag: f.eks. pasta/ris + kylling

Kvelds: youghurt/frukt/grønnsaker/pitabrød el.

Også masse vann gjennom hele dagen.

Varierer på aktivitetsnivået, trener jeg mye spiser jeg iforhold til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt ille tilmote. Jeg har vært inne på denne goform-siden.

Det er reklame for et produkt som ikke engang oppgir navnet på produktet, bare en masse før og nå bilder.Dessuten et skjema til utfylling hvor en må oppgi navn og adresse etc.

Skulle forresten ikke undre meg om det er Herbalife eller Natures Own.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er noen som har sett det som en livsoppgave å "sladre" til Gry om vedkommende ser noe som kan være "grumsete"

Jeg hadde sett at vedkommende hadde gitt meg et vink først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det var ikke det, men fikk bare så lyst til å komentere det. Har sett det flere ganger.

Tror det er litt sent, for jeg tråkket vist noen på en tå tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg varen av desom "sladret", ble så skuffet,trodde jeg skulle få noe ny og spennende informasjon om å bli kvitt noen kilo.

Så var det bare en masse bilder før og etter at produktet var brukt. Så på en av de andre tråene at det var Herbalife, den virker dessuten IKKE på meg av en eller annen grunn.

Dessuten irriterer det meg at alle, både seriøse og useriøse, skal tjene penger på oss som trenger å ta av.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man er seriøs bruker av KG, så vet man også at "snik-reklame" ikke er lov her inne!

Så her er det ikke snakk om at noen "sladrer" men at noen tar sidenes regler på alvor!

Ta hensyn til reglene, og innleggene dine vil ikke bli slettet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som svar på selve tråden..... icon_wink.gif

Jeg spiser:

Frokost: en stor brødskive med grønnsaker og pålegg.

Lunsj: litt forskjellig etter hva di har i kantina, prøver å holde meg til salat, men det er ikke alltid det går...

Middag: blir også veldig forskjellig, er jeg alene hjemme blir det lett to brødskiver med grønnsaker og kjøttpålegg.

er vi hjemme begge to, prøver vi å få i oss en sund middag.

Kveldsmat blir det som regel ikke.

Og sjokoladen på kvelden drar liksom enda mer ned rutinens sundhet...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

1 frukt og 1 gulrot.

Kanskje et knekkebrød hvis jeg har tid.

Grønn te

Lunsj:

Stor og god salat

Mellommåltid:

Eple eller God Morgen yoghurt

Middag:

Tja....et eller annet godt som jeg har lyst på. Stort sett alltid akikkelig hjemmelaget mat!!!

Kveldsmat:

Sjelden jeg spiser kveldsmat.

Har forøvrig en ambisjon om å drikke mye vann i løpet av dagen, men det får jeg ikke til, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en toast da jeg kommer på jobb. Spiser en toast til lunsj. Kanskje et eller annet bakverk. Gjærbakst eller kake.

Kommer hjem etter jobb og spiser en hel masse med middag. Dette varierer fra dag til dag.

Når kvelden kommer så kjenner jeg kanskje suget etter ett eller annet. Da kjøper jeg meg gatekjøkken mat eller noe snop.

Kvelden kommer og jeg kommer hjem. Skal egentlig legge meg med kjøleskapet bare roper og roper. Da hender det jeg spiser rester etter middagen hvis det er mer igjen.. eller så er det mer snop.

---

Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er heller ikke flink til å spise før jobb, men det frister bare ikke klokka 05.30.

Derfor blir det først kl. 09.00 (2-3 brødskiver). Deretter kl. 11.45 (2-3 brødskiver).

Middag kl. 16.00 (varier med potet, ris eller pasta. Aldri potet foran intervall trening).

Deretter 3-4 skiver brød ca. 19.00 eller kl. 20.00 (ved trening).'

Drikker kakao, juice, melk og altfor store mengder kaffe.

Er dessuten altfor glad i sjokolade.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...