Suzy Skrevet 31. januar 2008 #1 Del Skrevet 31. januar 2008 Kan det stemme at det finnes tabletter mot Herpes?? Noen som vet hva de heter - eller om det i det hele tatt finnes?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #2 Del Skrevet 1. februar 2008 Er det virkelig ingen som har peiling??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2008 #3 Del Skrevet 1. februar 2008 Er det virkelig ingen som har peiling??? Jo. legen din eller apotektet kan garantert gi deg svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 1. februar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest herpes Skrevet 1. februar 2008 #5 Del Skrevet 1. februar 2008 Det finnes ingen medisiner som helbreder sykdommen, men det finnes medisiner som hemmer virusets vekst og aktivitet (eks. Aciclovir, Zovirax, Valtrex) og som reduserer smitteoverføringen. Medisinen er i første rekke nyttig ved de kraftige primærutbruddene, men brukes også med god virkning hos pasienter som opplever mange plagsomme tilbakefall. I slike situasjoner kan det være aktuelt å bruke medisiner forebyggende over lang tid, eventuelt i flere år. hentet fra Pasienthåndboka. herpes - vær obs - bildene er ikke sååå fine.... Om de pillene er på resept eller ikke vet jeg ikke. gå til legen du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2008 #6 Del Skrevet 1. februar 2008 Det finnes ingen medisiner som helbreder sykdommen, men det finnes medisiner som hemmer virusets vekst og aktivitet (eks. Aciclovir, Zovirax, Valtrex) og som reduserer smitteoverføringen. Medisinen er i første rekke nyttig ved de kraftige primærutbruddene, men brukes også med god virkning hos pasienter som opplever mange plagsomme tilbakefall. I slike situasjoner kan det være aktuelt å bruke medisiner forebyggende over lang tid, eventuelt i flere år. hentet fra Pasienthåndboka. herpes - vær obs - bildene er ikke sååå fine.... Om de pillene er på resept eller ikke vet jeg ikke. gå til legen du! Jeg har hatt herpes genitalis i mange år, og bruker Aciclovir tabletter når det blir for ille, spes. når jeg får mange utbrudd etter hverandre. Det er viktig å starte tidlig, allerede før du merker at blemmene er der, men det begynnre å svi/klø. Den er kun å få på resept. Før måtte legen søke trygdekontoret for å få dekket deler av utgiftene (de første pillene som kom var kjempedyre, Valtrex koster 1300 kr for noen få tbl) Men nå er det billigere alternativer å få, med like bra virkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2008 #7 Del Skrevet 1. februar 2008 Finnes det ingen reseptfri krem/medisin man kan bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #8 Del Skrevet 2. februar 2008 Finnes det ingen reseptfri krem/medisin man kan bruke? Aciclovir krem kan kjøpes reseptfritt, men skal bare brukes på forkjølelsessår på lepper/munn. Skal ikke brukes på genital herpes.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente 21 Skrevet 3. november 2008 #9 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg har hatt herpes genitalis i mange år, og bruker Aciclovir tabletter når det blir for ille, spes. når jeg får mange utbrudd etter hverandre. Det er viktig å starte tidlig, allerede før du merker at blemmene er der, men det begynnre å svi/klø. Den er kun å få på resept. Før måtte legen søke trygdekontoret for å få dekket deler av utgiftene (de første pillene som kom var kjempedyre, Valtrex koster 1300 kr for noen få tbl) Men nå er det billigere alternativer å få, med like bra virkning. jeg har hatt herpes i 4 mnd, og allerede hatt 6 utbrudd så kunne gjerne tenke meg å begynne på medisiner. hvor mye koster de andre medisinene? iogmed at jeg er student og i tillegg har hyppige utbrudd er det vanskelig med behandlingen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #10 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg har fått utskrevet en resept (tabletter) som jeg har liggende i tilfelle, men da må jeg ta det med engang jeg merker at det er noe på gang, at det prikker, svir, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #11 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg har fått utskrevet en resept (tabletter) som jeg har liggende i tilfelle, men da må jeg ta det med engang jeg merker at det er noe på gang, at det prikker, svir, etc. Jeg har hatt denne driten i over 10 år, med mer eller mindre hyppige utbrudd. Det kommer særlig utbrudd hvis jeg tenker mye på det, typisk ferie, eller hvis jeg er stressa etc... Dette er fordi det sitter i nervesystemet, på en måte. Fikk tabletter først for to år siden, og greier å stoppe eller dempe utbruddene nesten hver gang. Heeelt fantastisk!!!! Men holder meg unna sex og slike ting før jeg er helt på den sikre siden. Er i mitt andre samboerforhold, og ingen av disse gutta har blitt smitta, heldigvis. Typiske tegn på at det kommer utbrudd hos meg er at jeg er veldig trøtt, eller blir veldig lei meg, det hender det stikker i en av skinkene... Eller jeg får influensasymptomer. Etter så mange år med dette, begynner jeg å bli ganske vant til å ha det, men jeg skulle gitt alt for å slippe det:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #12 Del Skrevet 2. februar 2010 vet at mange har godt hell med å bruke Avant Garden tabletter forebyggende. jeg har selv ikke hatt utbrudd etter at jeg begynte med det hver morgen. (hjelper mot all slags virus utbrudd ved å styrke immunforsvaret) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inga:) Skrevet 3. februar 2010 #13 Del Skrevet 3. februar 2010 ja det gjør det. snakk med legen din så får du resept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. februar 2010 #14 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Finnes det ingen reseptfri krem/medisin man kan bruke? Dessverre. Verken Zovirax, som jeg bruker, eller andre kremer/medisiner er tilgjengelig å få uten resept på apoteket. Norge er faktisk et av de få land der dette er gjeldende, og for oss som sliter med herpesutbrudd (for meg gjelder dette primært leppene), så er egentlig det ganske håpløst. I den forstand at Zovirax eller lignende krem helst skal smøres på så raskt som mulig for å få sin fulle effekt. Siden man aldri kan helt vite når man få utbrudd, og man ofte må vente for å få legetime, så blir det ofte slik at man går mange dager uten den lidrende kremen man burde ha. Løsningen er eventuelt å reise til andre land og kjøpe det der. Og det er fullt lovlig, bare så det er sagt. I England finner man disse kremene omtrent overalt, og koster brøkdelen av hva de gjør hjemme. Ellers anbefaler jeg Sverige eller Danmark, hvor man også kan få tak i disse kremene uten resept. Jeg har alltid med meg et lite lager hjem igjen fra utenlandsturer, på den måten slipper jeg å gå til legen hver gang jeg får et hepesutbrudd (som jo blir noen ganger i året). Mvh Yvonne Endret 3. februar 2010 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 4. februar 2010 #15 Del Skrevet 4. februar 2010 jeg har hatt herpes i 4 mnd, og allerede hatt 6 utbrudd så kunne gjerne tenke meg å begynne på medisiner. hvor mye koster de andre medisinene? iogmed at jeg er student og i tillegg har hyppige utbrudd er det vanskelig med behandlingen osv. Jeg får dekke valtrex av folketrygden, fordi jeg faller i kategorien "dårlig immunforsvar" pga svært hyppige utbrudd. Jeg har ca 12-14 utbrudd i året dersom jeg ikke går på tabletter. Jeg tar tablettene daglig i sommerhalvåret, fra april-mail til september, deretter tar jeg dem ved utbrudd. Forhør deg med en spesialist (hudlege) om det er mulig for deg å søke om valtrex på blå resept (primært) eller om du også faller inn i samme kategori som meg. Da blir det vesentlig billigere (for tiden maks 1840,- i løpet av et helt år), eller som i mitt tilfelle, gratis. (Det skal nevnes at jeg har herpes på leppene, men ofte kan få de nevnte influensasymptomene (svært sterk hodepine, stiv nakke, slapp og vondt i øynene og halsen). I tillegg har herpesviruset trigget trigeminusnevralgi hos meg, som jeg nå har hver dag, men som blir verre av utbrudd. Det vil si at jeg mest sannsynlig må være hjemme fra jobben dersom jeg får utbrudd, og dermed får jeg også medisinene gratis.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann Skrevet 17. oktober 2010 #16 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det er ikke daglig at jeg er her, men tenkte bare å dele en erfaring vedrørende herpes: Jeg er mann, har hatt Herpes i snart 20 år, med utbrudd fra tid til annen. Fra 3-10 ganger i året. En dag tenkte jeg at det kunne jo ikke skade å prøve alovera der jeg merket at blemmene ville komme. Og det hjalp utrolig mye i mine tilfeller. men det er der som det ellers sies: man må smøre det på med en gang man kjenner prikkingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest johan Skrevet 16. november 2010 #17 Del Skrevet 16. november 2010 olje fra hvetekim abletter. eller e-vitamin tabletter. skvis ut olje på det stedet det begyner å prikke. viktig å gjøre det veldig tidlig. før blemmene kommer. dette stopper det. smitter mest fra en til tre dager før utbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eee Skrevet 25. april 2011 #18 Del Skrevet 25. april 2011 jeg har lest på russiske sider at det finnes håpp... det er ny medisin en person bruker den og ikke hadde eneste utbrudd på 2.5 år.. det e leeeeeeeeeeeenge. og den blir bedre å bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest okiako kya Skrevet 18. juli 2013 #19 Del Skrevet 18. juli 2013 Aciclovir krem kan kjøpes reseptfritt, men skal bare brukes på forkjølelsessår på lepper/munn. Skal ikke brukes på genital herpes.... Det der er bare tull, for mange har munnherpes i underlivet. Bruk salva hvor som helst herpesen bryter ut, du. Det er trygt og bra for deg. Garantert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå