Gå til innhold

Sommerferie

Anbefalte innlegg

Gjest Alenefar
Skrevet

Heihei

Er det noen her som har et godt råd for hvor sommerferien - siste del av juli/august bør gå? Alenefar med to barn 11 og 13.

Ønsker er:

- Ikke ALT for lang reise

- Muligheter for snorkling og bading

- Ikke ALT for varmt

- Hyggelig og god service

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen restriksjoner på hvor langt er for langt og evt. pris avgrensing??

Er jo mange flotte steder å dra til og å velge i...

- Dersom du mener ikke for langt, ergo i Norge, er det jo mange flotte steder på Sørlandet, men er jo litt avhengig av godt vær.

- Danmark er jo også en fin plass å dra til, sånn passelig kjøre avstand. Mange flotte strender hvor det kan snorkles og bades, men heller ikke for varmt.

- Det er mulig å få gode billetter til Tyrkia nå, med norwegian tror jeg. Er jo et lite stykke å dra, sånn ca 4-5 timer flytur. Men i August er det ikke så altfor varmt lenger. Juni er vel den varmeste måneden der.

- Italia er jo veldig flott, og hvis du drar til for eksempel Florence vil jeg tippe det ikke er for varmt på den tida. Er verre i f.eks Roma, som ligger i ei gryte.

- Kroatia er blitt veldig populært reisemål, har ikke vært der selv, men har hørt om flere nydelige steder litt "nord" på kysten for å si det slik..

- Jersey, kanaløya, er en veldig flott plass på sommeren, passelig temperatur, men litt varmere enn Norge. Mange flotte strender, og veldig koselige mennesker. Mange aktiviteter i tillegg til snorkling og bading også..Kan feks dra på dagstur til Sark, som ikke har noen kjøretøy utenom et par traktorer, og dra på sykkeltur. Veldig flott sted.

Kan gjerne komme med flere tips også... men vet ikke helt som sagt hvor langt er langt osv :)

Skrevet
Heihei

Er det noen her som har et godt råd for hvor sommerferien - siste del av juli/august bør gå? Alenefar med to barn 11 og 13.

Ønsker er:

- Ikke ALT for lang reise

- Muligheter for snorkling og bading

- Ikke ALT for varmt

- Hyggelig og god service

På forhånd takk

Jeg ville ha sagt Chios, Hellas, men det blir kanskje for varmt for dere der i juli/august?

Hva med denne: http://www.unnis-aktivitetsferie.no/ Kanskje du kan finne noen tips der. -men se gjerne på Chios først :-D

Skrevet

"Det er deilig å være norsk i Danmark"

Å ... jeg vil til Danmark i sommer!

Gjest Alenefar
Skrevet
"Det er deilig å være norsk i Danmark"

Å ... jeg vil til Danmark i sommer!

Takk for alle svar - så langt. Jeg hadde ikke tenkt Norge, Sverige eller Danmark.

Hellas høres fint ut, men kanskje varmt. Det samme med Kroatia.

Noen som har erfaringer utenfor de verste chartergettoene på Mallorca?

Gjest reiseglad
Skrevet
Har du noen restriksjoner på hvor langt er for langt og evt. pris avgrensing??

Er jo mange flotte steder å dra til og å velge i...

- Dersom du mener ikke for langt, ergo i Norge, er det jo mange flotte steder på Sørlandet, men er jo litt avhengig av godt vær.

- Danmark er jo også en fin plass å dra til, sånn passelig kjøre avstand. Mange flotte strender hvor det kan snorkles og bades, men heller ikke for varmt.

- Det er mulig å få gode billetter til Tyrkia nå, med norwegian tror jeg. Er jo et lite stykke å dra, sånn ca 4-5 timer flytur. Men i August er det ikke så altfor varmt lenger. Juni er vel den varmeste måneden der.

- Italia er jo veldig flott, og hvis du drar til for eksempel Florence vil jeg tippe det ikke er for varmt på den tida. Er verre i f.eks Roma, som ligger i ei gryte.

- Kroatia er blitt veldig populært reisemål, har ikke vært der selv, men har hørt om flere nydelige steder litt "nord" på kysten for å si det slik..

- Jersey, kanaløya, er en veldig flott plass på sommeren, passelig temperatur, men litt varmere enn Norge. Mange flotte strender, og veldig koselige mennesker. Mange aktiviteter i tillegg til snorkling og bading også..Kan feks dra på dagstur til Sark, som ikke har noen kjøretøy utenom et par traktorer, og dra på sykkeltur. Veldig flott sted.

Kan gjerne komme med flere tips også... men vet ikke helt som sagt hvor langt er langt osv :)

Bare så det er sagt: Varmeste måneden i Tyrkia er august....

Jeg kan anbefale Kypros eller Kreta. Begge steder er fine for bading, snorkling, badeland, kjøre rundt med bil for å oppleve fjell og fjellpass, små landsbyer utenfor alfarvei med et lite kloster og et par hus i klynge.

:)

Skrevet

Jeg kan anbefale Kypros eller Kreta. Begge steder er fine for bading, snorkling, badeland, kjøre rundt med bil for å oppleve fjell og fjellpass, små landsbyer utenfor alfarvei med et lite kloster og et par hus i klynge.

My bad :) Var iallfall varmere når jeg var der i juni enn i august. Men det var sikkert bare tilfeldig. Sorry :sjenert:

Skrevet

Kypros og Kreta i juli/august? Det kan jo bli ekstremt varmt.. særlig Kypros - der snakker vi 40 varmegrader! TS ville ikke reise til et sted hvor det var altfor varmt.

Tilbake til TS spørsmål, jeg tror Mallorca kan være et godt alternativ! Den øya har tatt seg opp veldig de siste årene så du finner sikkert et egnet sted hvor dere vil trives. Selv har jeg bare vært på Magaluf/Palma Nova, det er ikke noe for dere, i og med at det er så mye ungdommer og høy partyfaktor. Men det er jo veldig mange andre områder på øya. Puerto De Soller og Cala D'Or virker som veldig fine plasser som jeg kunne tenke meg å dra selv!

Skrevet

Malta :)

Jeg var der i begynnelsen av sommeren,og da var det veldig varmt, så jeg er ikke helt sikker på temperaturen i august. Men ikke velg St.Julians på Malta, for det er kun party hele natta:P Velg en annen by!

Skrevet
Malta :)

Jeg var der i begynnelsen av sommeren,og da var det veldig varmt, så jeg er ikke helt sikker på temperaturen i august. Men ikke velg St.Julians på Malta, for det er kun party hele natta:P Velg en annen by!

Det er veldig varmt på Malta i juli og august, synes heller ikke det er spesielt barnevennlig pga klippebad og en del trafikk. Nå bodde vi i St.Julians, men vi var ute ved Mellieha Bay og jeg syntes ikke det var spesielt fint der heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...