Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forholdsvis ung, men føler at jeg har stagnert helt. Jeg er i et godt forhold, og vi har det veldig bra sammen. Begge har gode jobber og gode utdannelser. Men hva nå? Jeg føler ikke at jeg "brenner" for noe, jeg har ikke en lidenskap. Jobben er spennende, men ikke hele livet mitt.

Så jeg lurer på hva det er som driver dere? Hva gjør at dere føler glede over å stå opp hver morgen? Har dere noen store mål med/i livet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stort sett de små tingene i livet som gir meg mening.

I går f.eks satt vi alle tre, mannen, meg og 15-årig datter i timesvis ved kjøkkenbordet med kakao og småprat. Bare hadde det koselig. Sånne ting får meg til å tenke på hvor heldig jeg er som har en familie som fungerer så godt, og som det er så koselig å være sammen med.

Jeg har en mann jeg elsker, og vi koser oss sammen stort sett hver dag, med hyggelig småprat og morsomme kommentarer som vi flirer av begge to.

Døtrene mine har jeg god kontakt med på samme måte.

Naturen, med alle inntrykk den gjør. Lukten av sjø, lukten av skog om sommeren, en høstdag med alle de fine fargene....alt dette er verdifullt for meg.

Ferieturer, minner jeg lever lenge på når hverdagen er litt grå.

Jeg har også hatt "hva nå"-følelsen. Drømmer jeg har/har hatt, som jeg ennå ikke har gjort noe med, som jeg må sette til side en stund til. F.eks å bo i utlandet en periode. Jeg er ikke fri til det nå, det vil koste mer enn det smaker, fordi det betyr at jeg må gi avkall på andre ting som betyr mer.

Må man nødvendigvis brenne for noe?

Jeg har gjort det, men ikke nå lenger....det tok så mye tid og energi at det ble for mye i forhold til resten av livet mitt, jeg gikk tom.

Store mål i livet, ja....jeg føler jeg har utviklet meg hele tiden, både som menneske og i jobb. Det er et mål i seg selv. Har man barn, er det et prioritert mål at de skal bli velfungerende voksne:)

Jeg har også som mål å gjøre drømmer om til virkelighet så langt det lar seg gjøre, det har jeg fått til, men har jo fortsatt noen igjen.....

Skrevet
Jeg er forholdsvis ung, men føler at jeg har stagnert helt. Jeg er i et godt forhold, og vi har det veldig bra sammen. Begge har gode jobber og gode utdannelser. Men hva nå? Jeg føler ikke at jeg "brenner" for noe, jeg har ikke en lidenskap. Jobben er spennende, men ikke hele livet mitt.

Så jeg lurer på hva det er som driver dere? Hva gjør at dere føler glede over å stå opp hver morgen? Har dere noen store mål med/i livet?

Viktig spørsmål, altfor få som spør seg dette etter min mening. Er dette alt? Nei. Det finnes ikke noen ende for hvor langt du kan dra dette livet i jakten på meninger, kunnskap, opplevelser eller hva det nå måtte være. Mitt spørsmål til deg er, hva vil du? Hva må du gjøre hver eneste dag? Jeg vet svaret for meg, men å gi deg tilgang til mitt svar kommer ikke til å gi deg svaret på ditt. Det må du finne utav selv.

Skrevet

For meg er det en blanding av de små og de store tingene. Det som driver meg og som gjør at livet gir meg mening er de store tingene. Miljøsaken, dyrevern, religion, rettferdig handel... ting som er større enn meg selv, og som derfor - for meg - aldri mister sin mening.

De små tingene i hverdagen er blant annet de som er med på å gjøre hverdagen lykkeligere.

Skrevet

Meningen med livet for meg er at jeg skal lære å bli et bedre menneske, og gjøre livet lysere for folk rundt meg.

Gjest Tigress
Skrevet

Køyre på ski i laussny, det er faktisk meininga med livet.

Skrevet

Jeg har alltid trodd at meningen med livet er å leve det. Oppleve det. Utforske det. For meg betyr det blant annet å reise. Treffe nye mennesker, besøke nye steder, smake nye smaker og rett og slett ta inn nye inntrykk.

Og så skal man nyte alt det man liker. Det er en sånn typisk kjedemail med powerpoint som går i stadig runddans, som beskriver det ganske ok, sånn type "bruk favorittparfymen din, ikke spar på den" og så videre. Det samme blir det med å si det man mener. Vise at man bryr seg om de man elsker.

En dag er det jo for sent.

Skrevet

Min mening er å sortere ting, få orden i en verden som er ganske kaotisk. Og reproduksjon, før eller senere.

Leve "det gode liv" sammen med min kjære - med alt det innebærer.

Trenger man egentlig så mye mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...