Gjest Tiili Skrevet 28. april 2003 #1 Del Skrevet 28. april 2003 Hei, Snoopies! Hvem betaler for bryllupsfesten? Dere helt alene, foreldre, deler dere??? Vi betaler 1/3 av festen, også betaler vi for klær, invitasjoner, frisør, fotograf etc. selv. Bare lurer jeg.. Kos og klem fra snart blakk, men veldig lykkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 28. april 2003 #2 Del Skrevet 28. april 2003 Vi hadde tenkt å betale for alt.. Men så ringte min mamma og ville betale 1/3 del, og mente hans foreldre burde gjøre det samme. :D Hun påtok seg oppgaven med å ringe de.. Tror ikke de kommer til å stille opp. Da min svoger giftet seg med sin kone betalte de ingenting, men ga de 20.000,- i gave etterpå. Tror mine foreldre kommer til å gi gave i tillegg til å betale 1/3 del. Jippi!! Så da kommer vi nok til å betale 2/3 deler.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiili Skrevet 28. april 2003 #3 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg tror mine foreldre vil gjøre det samme :blunke: ! Men vi skal ha mange gjester, 115 inviterte til middag, så jeg er redd det kommer til å merkes litt på kontoen vår alikevel, selv om vi har supre foreldre som hjelper oss! Men, men man gifter seg jo bare en gang da.. Forhåpentligvis . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 28. april 2003 #4 Del Skrevet 28. april 2003 Ja, bare en gang!! Jeg er førstemann ut i søskenflokken, så de synes nok det er ekstra stas! Min kjære er sistemann ut av 2, og hans foreldre er ikke like ivrige som da de giftet bort sin første sønn.. Men, men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 28. april 2003 #5 Del Skrevet 28. april 2003 slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 28. april 2003 #6 Del Skrevet 28. april 2003 Vi betalte så å si hele bryllupet selv, bortsett fra middagen. Dette var en del av bryllupsgaven fra min mor. Må innrømme at det var litt ålreit å stå for alt selv (og jeg hadde ikke latt noen betalte store deler av denne dagen for oss), og vi kunne da virkelig ta alle avgjørelser selv også. Det hadde jeg nok følt at vi ikke kunne om noen skulle ha betalt en del for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 28. april 2003 #7 Del Skrevet 28. april 2003 Vi betaler i utgangspunktet alt selv - og vi ordner i utgangspunktet alt selv. Svigermor har foreløpig, av praktiske årsaker, betalt bryllupsreisen på 50.000kr. Hun har også latt oss få slippe å betale både olje til fyring og husleie i vinter slik at vi har kunnet spare litt (yeah, right!). Min kjære og meg har egne bankkontier, men pengene går fritt mellom oss to. Han er litt mann og vil gjerne betale ute, men egentlig så betaler den som har penger. Brudekjolen måtte han betale for i sommer, da jeg ikke hadde satt av penger til et slikt impulskjøp på ferie i USA (ferien var impuls i seg selv...). Andre har reagert på dette, men hva gjør det egentlig når vi har totalt felles økonomi? *kremt* Han er mye flinkere enn meg i økonomistyring også. :oops: Hva svigermor kommer til å gi oss i bryllupsgave - om noen - aner jeg ikke. Synes egentlig det er nok å få et hus, jeg. :o Dessuten kommer vi nok til å få en hel drøss (og litt til) når barnet kommer i desember ... Min mor aner ingenting om dette bryllupet og bidrar selvfølgelig ikke med noe. Annen slekt har ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 28. april 2003 #8 Del Skrevet 28. april 2003 Bryllupsgaven fra min mor og far er først og fremst festen og mitt utsyr (kjole etc.) Er studenter og i etableringsfasen så dette passer fint for oss. Hans mor kommer nok også til å ta noen av utgiftene.Kan nok hende det vanker en annen gave også fra dem kjenner jeg dem rett Må være fint å holde bryllupet selv på den måten at da kan ikke foreldrene ha så mye meninger, men vi må heller proritere huskjøp o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2003 #9 Del Skrevet 28. april 2003 Men så ringte min mamma og ville betale 1/3 del, og mente hans foreldre burde gjøre det samme. :D quote] Unnskyld meg, men hva har moren din med å blande seg inn i hva foreldrene hans gjør? Makan til frekkhet! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 28. april 2003 #10 Del Skrevet 28. april 2003 Vi betaler ALT selv! Vi syns det hadde vært merkelig om våre foreldrene plutselig skulle stå økonomisk ansvarlige for oss nå - 8 år etter at vi forlot redet, og 6 år etter at vi flyttet sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 28. april 2003 #11 Del Skrevet 28. april 2003 Tja si det du... Vi skulle egentlig betale alt selv vi, men min far har nå insistert på at han vil betale for middagen, leie av lokale, servitørene, og kakene. Det vi må betale selv er da alkoholen som blir brukt i middagen og kaffe. I tillegg så betaler vi selvsagt pynting, bukett, klær og aly det andre som følger med. Men min far betaler altså 30 000 kr. Vi ble veldig glad for det, men ikke minst overrasket. De sa de skulle spytte i 10-15000, men at det skulle bli 30 000 hadde jeg ikke trudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbruden Skrevet 28. april 2003 #12 Del Skrevet 28. april 2003 Vi har fått en bestemt sum til brylluppet av mine foreldre, men vi disponerer dem selv. Derfor får vi bryllupet slik vi vil ha det. Resten av kalaset betaler vi selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 28. april 2003 #13 Del Skrevet 28. april 2003 " Men så ringte min mamma og ville betale 1/3 del, og mente hans foreldre burde gjøre det samme. quote] Unnskyld meg, men hva har moren din med å blande seg inn i hva foreldrene hans gjør? Makan til frekkhet! " Jeg reagerte også på dette! Foreldrene mine betalte 5 ganger så mye som hans foreldre, men de betalte etter hvor mye de har råd til. De sa en sum, det vil vi gi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayla Skrevet 28. april 2003 #14 Del Skrevet 28. april 2003 begges foreldre spleiser på selve festen. Dvs. alt som har med lokalet festen holdes på. (mat, drikke, servering... etc) Vi står for alt annet En kjempedeal synes vi :D Det utgjør litt mer enn 2/3 på oss, hvis vi ser bort ifra 20 000,- til bryllupsreise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 28. april 2003 #15 Del Skrevet 28. april 2003 Vi hadde planlagt å stå for allt selv, og derfor spart flittig i over et år. Noe vi også gav beskjed til foreldrene våre om da vi fortalte at vi skulle gifte oss. 8) Men dag dagen nermet seg så kallte våre foreldre oss inn til planleggingsmøte der vi fikk beskjed om at dette kom ikke på tale :o Nei når elstesønnen og elstedattera skulle gifte seg da skulle det bare mangle at ikke foreldrene stillte med penger.. Så vi fikk ros for omtanken og streng beskjed om at det kunne vi bare glemme, de skulle i allefall betale minst 1/3del hver :D Så da ble det en drømmedag og pengene vi hadde spart gikk til ny bil! Heldigvis for den gamle gikk ikke igjennom EU-kontrollen... :oops: Bizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 28. april 2003 #16 Del Skrevet 28. april 2003 Vi betaler alt selv. Tjener såpass godt begge to og har ikke bodd hjemme på over 15 år noen av oss så å la våre pensjonerte foreldre betale gildet har vi ikke vurdert. De har heller ikke tilbydd oss noe bortsett fra min Mor som bidrar sterkt under forberedelsene med kaker og steker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 28. april 2003 #17 Del Skrevet 28. april 2003 Vi betaler alt selv. Det merkes godt i lommeboka, ja, men ingen av våre foreldre har mulighet for å hjelpe oss økonomisk. Dessuten ville det vært merkelig, vi har tross alt vært samboere i årevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engeline Skrevet 28. april 2003 #18 Del Skrevet 28. april 2003 Betaler alt selv. På en måte synes jeg det er veldig greit å gjøre det slik; ingen kan blande seg i noe som helst. Men jeg må innrømme at det hadde vært deilig å fått litt økonomisk støtte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stardust Skrevet 28. april 2003 #19 Del Skrevet 28. april 2003 Våre foreldre spleiser på det vi ikke har råd til, noe som er ganske mye..... vi er studenter, så da sier det seg kanskje selv..... Uten deres hjelp hadde det ikke blitt noe bryllup på ihvertfall ett par år, og det synes foreldreparene var alt for galt!!!! Så da står vi for klær, alkohol, invitasjoner og sikkert noe mer som vi ikke har kjøpt ennå også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingu Skrevet 28. april 2003 #20 Del Skrevet 28. april 2003 Vi er ganske unge, og studenter, så våre foreldre spleiser på middagen, mens vi betaler andre utgifter som klær, fotograf, band osv. Tror det blir ca 1/3 på oss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå