februarbrud Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 I de bryllupene jeg har vært, har aldri bruden kastet buketten. Selv har jeg lyst å gjøre det, men må innrømme at jeg ikke vet når man gjør det. Noen som kan hjelpe?
Chiquita Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 (endret) Like før dere forlater lokalet? Selv synes jeg dette er (nok en) USA-skikk, som ikke har rot i vår hverdag. Men hver sin lyst... Endret 31. januar 2008 av Chiquita
februarbrud Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 Som du sier er det hver sin lyst. Og det synes jeg man skal respektere, uten å påpeke til en hver tid hva man selv synes. Det skaper en utrivelig stemning på dette forumet, som jo burde være et gledens sted;o) Jeg er forøvrig enig i at ting kan bli veldig amrekanisert, men jeg vil ikke beholde buketten min selv - da jeg ikke liker tørkede blomster og den slags. da synes jeg det er en morsom gest å kaste den til noen andre. meg om det:o) Like før dere forlater lokalet? Selv synes jeg dette er (nok en) USA-skikk, som ikke har rot i vår hverdag. Men hver sin lyst...
Chiquita Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Og det synes jeg man skal respektere, uten å påpeke til en hver tid hva man selv synes. Det skaper en utrivelig stemning på dette forumet, som jo burde være et gledens sted;o) Vel, nå er dette et diskusjonsforum, og ikke et spør-og-svar-forum, så jeg ser ikke noe galt i å komme med egne synspunkter... Lykke til med bryllupet - gled dere!
februarbrud Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2008 Det har du helt rett i ! bare jeg som synes at hvert enkelt bryllup skal være slik brudeparet ønsker - og at det bare er frustrerende med alle som skal synse og mene så innmari mye. Lykke til selv:o) Vel, nå er dette et diskusjonsforum, og ikke et spør-og-svar-forum, så jeg ser ikke noe galt i å komme med egne synspunkter... Lykke til med bryllupet - gled dere!
Chiquita Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Lykke til selv:o) Jo takk (selv om jeg nå har vært godt gift i snart 3,5 år)
Gjest Gjest_Lurva_* Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Hei, Jeg er heller ikke glad i tørkede blomster, men siden alle gjestene i mitt bryllup er gift eller forlovet er det ikke den store vitsen å kaste buketten Jeg skal i stede legge buketten på min svigermors grav. Hun døde et halvt år etter at jeg om min kommede mann ble sammen. Dette er en tradisjon for å hedre og minnes de som ikke kan være med å dele den store store dagen. Dette vet jeg at kjærsten min også setter stor pris på, og jeg synes det er en høytidelig og fin gest.
Frey Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 I de bryllupene jeg har vært, har aldri bruden kastet buketten. Selv har jeg lyst å gjøre det, men må innrømme at jeg ikke vet når man gjør det. Noen som kan hjelpe? Ok, for å svare på det du faktisk spør om så kaster man buketten enten når man forlater selskapet - eller (om festen fortsetter) etter at middag, kaker og taler er unnagjort.
ringblomst Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Har opplevd at buketten har blitt kastet en gang, og det skjedde da brudeparet forlot festen.
Hedda-78 Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Jeg kastet ikke buketten, jeg la den på min brors grav dagen etterpå.
MrsG Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med min. kaste den blir nok ikke noe av. hadde jeg hatt mulighet ville jeg nok lagt den på min bestefars grav. men det er litt langt unna dessverre..
MrsG Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 ...glemte helt spørsmålet mener at hvis den skal kastes, gjøres dette rett før brudeparet forlater selskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå