Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at Olivenolje skal være svært bra for huden stemmer dette? Og at det har blitt brukt på huden i tusenvis av år? :)

Extra virgin olivenolje er vist den oljen som har de beste egenskapene.

Noen som har erfaring med dette?

Jeg er ute etter et naturlig alternativ for fuktighetskrem etter barbering og da kan jo en skikkelig høykvalitestolivenolje gjøre nytten.

Jeg liker ikke tanken på å bruke de funktighetskremene som fås kjøpt her og der, de virker så "kjemiske" om dere forstår hva jeg mener :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Olivenolje er bra, jeg bruker det av og til i hjemmelagd kroppspeeling, og huden blir veldig myk etterpå. Samtidig er det en nokså fet olje, synes jeg, så til ansiktsbruk ville jeg anbefalt å prøve f eks mandelolje, jojobaolje eller aprikoskjerneolje, eller en kombinasjon av disse. Forresten er det noen som mener man ikke bør bruke BARE olje på huden, men har ikke fått noen god forklaring på hvorfor. Mulig det ikke er bra om huden utsettes for mye sol i hvert fall.

Skrevet
Olivenolje er bra, jeg bruker det av og til i hjemmelagd kroppspeeling, og huden blir veldig myk etterpå. Samtidig er det en nokså fet olje, synes jeg, så til ansiktsbruk ville jeg anbefalt å prøve f eks mandelolje, jojobaolje eller aprikoskjerneolje, eller en kombinasjon av disse. Forresten er det noen som mener man ikke bør bruke BARE olje på huden, men har ikke fått noen god forklaring på hvorfor. Mulig det ikke er bra om huden utsettes for mye sol i hvert fall.

Hva blander du oljen med når du lager peeling? Både til kropp og ansikt.

Skrevet

Eg bruker mandelolje(fra helsekost) og organisk sesamolje(fra matbutikk) på huden...veldig fin. Til peeling blander eg inn havsalt... kaffegrut er også supert å peele huden med:)

Skrevet

Jeg bruker jojobaolje under nattkremen og det har huden min likt.

Skrevet
Hva blander du oljen med når du lager peeling? Både til kropp og ansikt.

Jeg bruker grovt salt - det blir forresten litt vel grovt, så vanlig salt eller sukker går sikkert bra. Kaffegrut høres ut som et bra tips til ansiktet :) Til kroppspeeling synes jeg det er fint å ha et par dråper lavendelolje, appelsinolje eller en annen mild aromatisk olje i også.

Skrevet

Det finnes oljer som er beregnet på ansiktshuden; Dr Hauschka har for eksempel en. Den har jeg brukt i flere år nå, og kommer aldri til å bytte igjen tror jeg. :icon_smile:

Gjest Raptuza
Skrevet

Decleor har også ansiktsoljer som brukes under fuktighetskrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...