Gå til innhold

Til dere som allerede er gift:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som allerede har giftet dere/har fått svar på hvem som kommer: hvor stort frafall hadde dere? Hvor mange gjester inviterte dere og hvor mange kom? Og hadde dere mange langveisfra?

Jeg sitter med gjestelisten som bare vokser og vokser, vi har plass til alle (om enn litt trangt om absolutt alle kommer) og vi har råd til å ha alle, men jeg antar at det blir noe frafall siden vi har mange tilreisende...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi inviterte ca 80 stykker tilsammen, ca halvparten var tilreisende (fra 3 timers kjøring en vei til de som var nødt til å ta fly pga avstand). 4 stykker (2 par) meldt avbud grunnet økonomi og fødsel, dette var venner av oss. Ellers kom alle vi inviterte. Dette var både familie som var invitert til hele dagen, og venner som kun var invitert til kaffe.

Skrevet

Vi hadde 65 gjester, mange av dem kom langveisfra. Kun 2 stk meldte avbud.

Gjest Eline80
Skrevet
Vi hadde 65 gjester, mange av dem kom langveisfra. Kun 2 stk meldte avbud.

Vi skulle blitt 54, men 2 (et par) har meldt avbud med dårlig grunn, og et annet par har sagt kanskje med veldig god grunn (sykdom som gjør at man ikke vet hvordan formen er fra dag til dag)

Skrevet

Vi hadde inviterte 51, men blir bare 44.....

Skrevet

Vi inviterte vel i underkant av 100 mennesker. Vi ble 80 til slutt. Var mange som bodde langt unna (95mil) og også noen i Danmark. Så hadde stor forståelse for at ikke alle derfra kunne komme.

Men om du inviterer lokalt for å kalle det det, s¨er det stor sjanse for at de fleste kommer ja.

Gjest nextlife
Skrevet

Vi inviterte ca 50, 2 stk meldte avbud.

Skrevet

Takk for svar, jeg håper jo selvsagt at flest mulig kan komme, men bare lurte hva som er vanlig... Ca 80% av gjestene våre kommer tilreisende, en stor del av disse bor 200+ mil unna eller i utlandet, og jeg er litt usikker på hvor mange som kommer til å reise så langt for å dra i bryllup. Vi tar utgangspunkt i at de aller fleste kommer, også får vi se hva som skjer.

Skrevet
Vi skulle blitt 54, men 2 (et par) har meldt avbud med dårlig grunn, og et annet par har sagt kanskje med veldig god grunn (sykdom som gjør at man ikke vet hvordan formen er fra dag til dag)

Jeg vet det ikke er tema her, men jeg reagerte kraftig på denne. Hva er en dårlig grunn til å melde avbud?

Til trådstarter.

Ta utgangspunkt i at alle kommer! De fleste strekker seg langt for å komme på slike store dager.

Siden du sitter med gjestelisten nå, tenker jeg at du skal gifte deg på sen vår/tidlig sommer, og da er det flere som tar turen enn om det hadde vært midtvinters...

Skrevet

Vi inviterte ca 120, og var 68 til bords...

Vi visste det ville bli en del frafall fordi vi inviterte folk vi aldri regnet med ville komme. Noen av dem vi ikke trodde vilel komme, kom faktisk, men langt flere av de vi regnet som "sikre" kom ikke. Ganske stor andel tilreisende, det var det, men likevel stort frafall, jeg hadde ikke ventet at då mange skulle på ferie så tidelig, når vi hadde varslet om datoen god tid i forveien...

Skrevet

Vi inviterte ca 100 stk og 20 meldte avbud.

Skrevet

Vi inviterte 50 og 42 kom. Disse var tilreisende som ikke kunne ta seg råd og fri, eller ikke klarte å kombinere bryllup+graviditet+lite barn+penger+flyreise.. Kjedelig for henne og for oss..

Gjest Eline80
Skrevet
Jeg vet det ikke er tema her, men jeg reagerte kraftig på denne. Hva er en dårlig grunn til å melde avbud?

Jeg mener det er en dårlig grunn at en av de jeg ser på som mine beste venninner ble sur fordi vi satt bryllupsdato 5 mnd. før dem, og av den grunn ikke vil komme, fordi hun er sur fordi at vi skal gifte oss.

Skrevet

vi inviterte ca 60 stk... Alle kom! ingen bor langt unna da...

Skrevet
Jeg mener det er en dårlig grunn at en av de jeg ser på som mine beste venninner ble sur fordi vi satt bryllupsdato 5 mnd. før dem, og av den grunn ikke vil komme, fordi hun er sur fordi at vi skal gifte oss.

What?? Det frekkeste jeg har hørt på leeenge!

Gjest La Bella
Skrevet

I mitt bryllup var ikke frafallet så stort problem som det at folk ikke gadd å svare på invitasjonene. Jeg syntes det var übermerkelig at folk ikke har folkeskikk nok til å takke for en bryllupsinvitasjon og si fra om de skal komme eller ei, men vi måtte ringe/skrive til sikkert 35% av de inviterte for å få svar fra dem, og mange som hadde sagt "ja" kom ikke likevel....

Skrevet

Ved utløp av svarfristen var det maaaange vi også måtte purre på ja. Mange av disse meldte da avbud når vi ba om å få svar. Om de visste de likevel ikke kunne komme, pga ferie eller andre ting, kunne de ikke svart det da, i stedet for å vente på purring?

Å si ja, og så ikke komme, uten å ha gitt beskjed på forhånd, er jo dessuten veldgi dårlig gjort da. blir jo stående tomme stoler ved bordene da!

Vi hadde en tom stol, men det var en som vi rett og slett visste at det var usikkert om kunne komme eller ei, han var på fiskebåt og kunen ikke garantere om den kom til kaieller ei. Fikk beskjed kvelden fpr at den ikke kom... men da var det litt sent å endre bordplanen, som forsåvidt var bygge slik at alle likevel hadde noen å nakke med om han ikke kom, og det var bar en tom stol, ikke et par eller noe sånn, så det gikk greit)

Skrevet

Vi inviterte 37 stk. Mannens bestemor meldte avbud. Dette var forventet da hun er svært gammel og bor et stykke unna.

Skrevet

HAHAHAHAHA!!! :ler: :ler: :ler: :ler:

Tåpelig!!!

Skrevet

Vi inviterte 100, og på nåværende tidspunkt har 85 stk sagt at de kommer.

Bryllupet vårt er på lørdag - og i går var det en person som trakk seg. I tillegg er det en som ikke vet om han kommer.

Blir litt irritert jeg - det er tross alt en stor jobb med bordplassering og trykksaker, og nå må vi gjøre om på alt-

Jaja, sånn er det vel bare. Dagen blir nok bra uansett;o)

HAHAHAHAHA!!! :ler: :ler: :ler: :ler:

Tåpelig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...