Gjest Anna Synnøve Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har akkurat kommet fra gynekologen...og er litt forvirret. Ut i fra min normale syklus skulle jeg ha fått mensen nå på mandag, det har ikke skjedd. Jeg er ikke gravid og ut i fra ultralyd kunne de heller ikke se at det nærmet seg eggløsning. Slimhinnen var også tynn og "fin". Hvor lang tid før eggløsningen skjer er det mulig å se det ved hjelp av ultralyd?og er det mulig å se det hvis eggløsningen nettopp har skjedd? (men da går jeg ut fra at slimhinnene ville begynt å bydde seg opp?) Jeg er nå på dag 31 i menssyklusen... Det hører med til historien at jeg har fått satt inn hormonspiral.Mensen kom til "forventet" tid første gang, men altså ikke andre gang. Har hatt noe spotting siden sist mens...hvilken betydning har dette?
La Luna Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 "Foruten å virke på sædcellenes bevegelse, fører spiralen også til at færre eggløsninger inntreffer." "Blødningsforstyrrelser. Det kan hende at du vil oppleve å ha småblødninger de første månedene etter at du har fått satt inn spiralen. 20 % mister menstruasjonen helt i løpet av det første året." http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå