Gå til innhold

Svømmehallen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er barn for gamle til å være med i garderoben til det motsatte kjønn i svømmehallen synes dere? Både av hensyn til de andre gjestene men også til barnet selv? De har ingen regler på dette i svømmehallen her hos oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 7 år kanskje....

men jeg må si at jeg følte det veldig ubehagelig da jeg hadde vært på spinning og kom i garderoben og møtte en 4 år gammel gutt som går i samme barnehage og samme avdeling hvor jeg jobber...

Den dagen reiste jeg hjem uten å skifte og dusjet heller hjemme.......

Men hadde det vært en helt fremmed gutt tror jeg ikke jeg hadde tenkt så mye over det....

Skrevet

Barnet må jo være nok selvstending til å klare å dusje alene og tørke seg/kle på seg alene, fær det kan være alene i rett garderobe. De aller fleste bør kunne kle på seg selv ved skolealder. Så barn over 5-6år burde da kunne gjøre dette alene.

Selv har jeg bare vært borti guttunger med mammans sin i garderoben ved max 4-5års alder.

Skrevet (endret)

Dette lurer jeg også på. Var å svømte tidligere i uken, og da kom en mor drassende med en ganske så stor gutt (jeg vil anta at han var i 8-9 års alderen). Han var tydelig ubevem og protesterte da han kom inn i dusjen omringet av nakne damer i alle aldre og fasonger. Han så mildt sagt fortvilet ut mens moren sto fult påkledd og ba han om å roe seg og dusje ordentlig.

Jeg synes han var i eldste laget til å være med moren i garderoben, men det var helt klart værst for han selv stakkars gutten.

Jeg har ikke barn så vet ikke helt når barn er moden nok til å klare slikt selv, det varierer vel fra barn til barn også. Men skulle jo tro at de fleste klarer å skifte/dusje selv hvertfall når de har begynt på skolen.

Endret av Titta
Skrevet

En ting er å klare å kle på seg selv, en annen ting er å tørre å være alene i en dusj med masse fremmede folk... Det hadde IKKE jeg greid da jeg var 7 for å si det sånn, de gangene jeg var med pappa og svømte. Jeg hadde fått panikk over å være alene med fremmede, og for å bli forlatt. Men så var kanskje litt mer mer redd for sånt enn normalen også da.

Uansett er det en ting man må ta med i betraktningen...

Skrevet

Flere anlegg burde ha avlukker hvor en forelder som har med barn av motsatt kjønn kunne dusje og skifte. Èn ting er om barnet greier å ordne seg praktisk selv, en annen ting er at barnet kan bli redd hvis det er grupper av større barn der som kan tulle, eller at det kan være voksne som har feil interesse for barn i garderoben.

Det er ikke alle som er to foreldre sammen som kan splitte seg opp etter kjønn når de skal i garderoben.

Skrevet

I hvert fall ikke etter at de har begynt på skolen. Jeg synes ikke barn skal risikere å møte klassekamerater av motsatt kjønn i garderoben...

Skrevet

Joda, skjønner at det ikke er så hyggelig med store barn av motsatt kjønn i garderoben, men ville DU sendt din 6-årige gutt alene i herregareroben i disse lommemanntider?

Det hadde ikke jeg gjort.

6-åringer flest er heller ikke i stand til å ta grundig kropps- og hårvask, sånn som reglene sier at man skal før man går i bassenget.

Det burde helt klart være tilrettelagt med lukkbare enkeltdusjer til sånne formål.

Skrevet
Joda, skjønner at det ikke er så hyggelig med store barn av motsatt kjønn i garderoben, men ville DU sendt din 6-årige gutt alene i herregareroben i disse lommemanntider?

Det hadde ikke jeg gjort.

6-åringer flest er heller ikke i stand til å ta grundig kropps- og hårvask, sånn som reglene sier at man skal før man går i bassenget.

Det burde helt klart være tilrettelagt med lukkbare enkeltdusjer til sånne formål.

Helt enig!

Det var dette jeg hadde planlagt å skrive. Eller foreslå en engen garderobe for foreldre med barn, der man som foreldre er påkledd, og så går man videre gjennom en herre og en damegarderobe mens barna venter i sin garderobe.... Forstår hva jeg mener?

Når barna er gamle nok til å klare seg selv er det ingenting i veien for å gå i dame eller herregarderoben i stedet.

Jeg husker selv med gru at jeg måtte gå alene i damegarderoben da jeg og pappa var på svømming... Det var skikkelig skummelt og jeg var vel ca 7-8 når jeg måtte det og ikke fikk være med pappa. Husker ingenting negativt, eller faktisk ingenting i det hele tatt fra jeg var med pappa i garderoben, så jeg var nok ikke så opptatt av de rundt meg bare pappa var der..

Skrevet

Jeg mener at ungene er for gamle til å være med i garderoben til det motsatte kjønn når de er 6 år. Da er de skolebarn og bør kunne klare seg selv i garderoben. Hvis foreldrene mener at barnet ikke kan klare seg alene, må de heller alliere seg med venner, andre familiemedlemmer el. som kan være med. Det må da etter min mening tas hensyn til de andre brukerne av garderoben.

Skrevet (endret)

Min yngste sønn er veldig uselvstendig, selv om han er 7 år så hadde jeg aldri sendt han i herregarderoben alene. Han er veldig opptatt av at han ikke skal gå på jentedoen, så jeg tror ikke jeg hadde fått han med meg i damegarderoben. Siden jeg også synes han er for stor til å bli med meg så har vi ikke vært i svømmehallen på et par år. Faren hans svømmer ikke så han vil ikke være med.

Han har en bror på 11 år som har vært alene i garderoben siden han begynte på skolen, dette har aldri vært noe problem. Det er veldig forskjell på ungene når de er gamle/modne nok til å være helt alene i garderoben.

Nå er vi så heldige så vi har støttekontakt (en gutt på 19 år) til yngstemann, og siden han er så glad i å bade er de som regel i svømmehallen hver uke.

Det er veldig synd at man ikke får dratt i svømmehallen pga at ungene har blitt for store til å være med foreldrene av motsatt kjønn i garderoben og for små eller uselvstendige/utrygge til å klare seg selv

Endret av Helen
Gjest Mayamor
Skrevet

Glemmer ikke da min gutt på 5 år var med meg i damegarderoben: "Sjekk alle de nakne damene jeg får se puppene til; her skulle pappa vært; sant jeg er heldig?" Unødvendig å legge til at dette var siste gangen denne rødmende moren tok med seg sin håpefulle i damegarderoben... ;)

Skrevet
Glemmer ikke da min gutt på 5 år var med meg i damegarderoben: "Sjekk alle de nakne damene jeg får se puppene til; her skulle pappa vært; sant jeg er heldig?" Unødvendig å legge til at dette var siste gangen denne rødmende moren tok med seg sin håpefulle i damegarderoben... ;)

:hoho:

Ubetalelig!!! Jeg hadde kommet til å knekke sammen om jeg hadde vært der!! hihi..

Skrevet

Muligheter for stengte avlukker synes jeg hadde vært en god løsning.

Skrevet

For en genial kommentar!

Skrevet

Jeg syns grensen går ved skolealder.

Min førsteklassegutt føler jeg helt klart er for stor til å bli med i damegarderoben. Han er likevel ikke selvstendig nok til å klare seg alene i en garderobe han ikke er kjent, så hvis vi skal til andre steder enn den lokale svømmehallen, er faren med.

Idéen med egne foreldre-barn-avlukker er genial! Vi hadde helt sikkert gått oftere i svømmehallen om det fantes slike.

Skrevet

Sønnen min var med pappaen sin i guttegarderoben og spurte veldig høyt hvorfor han mannen hadde pupper. Var en veldig flau pappa som kom hjem.

Skrevet

Garderode og barn kan gi noen eh.... uforglemmelige opplevelser. Selv hadde jeg med mine to på trening. Vi var i garderoben og låste inn vesker og klær, og var på vei opp til barnepassen. Min yngste datter så to, godt voksne damer som stod på hodet inne i skapene sine. Idet hun gikk forbi de klasket hun til de på baken bare så det smalt( og disset.....), og gikk ufortrødent videre. Jeg ble så perpleks at jeg ble stående, og når damene fikk rotet seg ut av skapene og snudde seg( og de var IKKE blide!!!) var det jo bare jeg som stod der, ungen var jo gått! Sprutrød og ute av stand til å si noe som helst utover uforståelige lyder stod jeg der og stotret før jeg mer eller mindre sprang ut av garderoben. Var aldri på trening der mer.....

Og når det gjelder barn av motsatt kjønn i garderoben synes jeg grensen går ved skolealder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...