Krisp Skrevet 12. april 2008 #41 Skrevet 12. april 2008 Inspirert! De siste dagene har det derfor gått i youghert naturell med frukt og 4-korn! Tror aldri jeg har spist så sunn frokost før, jeg...
estrella Skrevet 13. april 2008 #42 Skrevet 13. april 2008 Havregryn med melk og jordbærsyltetøy; Dette er det eneste jeg får i meg om morgenene når jeg spiser noe. Orker jeg ikke mat så spiser jeg på skolen, og da blir det grovt rundstykke med banan eller et annet pålegg. Spiser også veldig mye frukt(kutter det opp og kaster det i matboksen, så det ser jo utrolig herlig ut når jeg spiser det ). Hvis jeg ikke spiser om morgenen tar jeg alltid meg et glass appelsinjuice, rett og slett fordi jeg egentlig er sulten, men jeg orker ikke mat og/eller jeg er alt for seint ute.
Scheherazade Skrevet 13. april 2008 #43 Skrevet 13. april 2008 Hvor lang tid bruker dere på å lage og spise all denne gode frokosten? Frokosten min er satt til 10 minutter i et stramt morgenprogram (vil ligge lengst mulig i sengen...), altså blir det enten to knekkebrød med ost, skinke eller lignende, eller en skive. Ett glass appelsinjuice må jeg også ha. Syns det er mye bedre med yoghurt eller biola med frukt, bær, korn osv, men det blir til kvelds, for har ikke tid om morgenen.
billie Skrevet 14. april 2008 #44 Skrevet 14. april 2008 Idag har jeg spist den beste frokosten! grovt rundstykke med kaviar og jarlsbergost stort glass smoothie!! mmm.. en kopp lady grey tea
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #45 Skrevet 14. april 2008 Hvor lang tid bruker dere på å lage og spise all denne gode frokosten? Frokosten min er satt til 10 minutter i et stramt morgenprogram (vil ligge lengst mulig i sengen...), altså blir det enten to knekkebrød med ost, skinke eller lignende, eller en skive. Ett glass appelsinjuice må jeg også ha. Syns det er mye bedre med yoghurt eller biola med frukt, bær, korn osv, men det blir til kvelds, for har ikke tid om morgenen. Samme lurer jeg på Jeg spiser en boll med 2/3 havregryn, 1/3 go'morgen frukt fra axa, med melk på. En kiwi og youplait yoghurt til "dessert" Om morgenen er jeg helt zombie, og må spise det samme hver morgen, siden jeg ikke eier det minste fnugg av fantasi eller evne til å tenke klart.
Gjest Reka Skrevet 14. april 2008 #46 Skrevet 14. april 2008 (endret) Jeg varierer veldig, noen ganger brødmat, andre ganger yoghurt med korn, frokostblanding eller havregrøt! Endret 14. april 2008 av Reka
Ambivalent Skrevet 14. april 2008 #47 Skrevet 14. april 2008 Som regel smoothie (bær, sans yoghurt 0,1%, appelsinjuice, banan), yoghurt med firkorn i, eller grovt knekkebrød/grov brødskive med kalkunpålegg, egg og masse grønt. Jeg er småspist om morgenen, men prøver å få i meg noe. Smoothie fungerer best.
The Kitten Skrevet 7. august 2008 #48 Skrevet 7. august 2008 Til frokost spiser jeg enten: 1-2 skiver med diverse pålegg + 1-2 frukter. 2 knekkebrød med diverse pålegg + 1-2 frukter. 1 yoghurt + 1-2 frukter. 1 fruktsalat Kornblanding med fireforskjellige kornsorter med banan + 1 frukt. Havregrøt + 1-2 frukter. 1 porsjon kornblanding med forskjellige nøtter + 1-2 frukter. 1-2 varme rundstykker + 1-2 forskjellige frukter. Jeg drikker nesten alltid appelsinjuice til frokosten, og vanligvis en kopp kaffe eller te også. Jeg er som regel innom alle de ulike frokostvariantene i løpet av ett par uker. Jeg blir fort matlei så trenger variasjonen. En sjelden gang om høsten / vinteren kan jeg og finne på å drikke varm sjokolade til frokost. For de som ikke har prøvd det anbefaler jeg det på det varmeste. Hilsen The Kitten :banantroll:
Gjest Catwoman Skrevet 8. august 2008 #49 Skrevet 8. august 2008 rugsprø eller speltknekkebrød fra dr.karg eller tysk fullkornsrugbrød med margarin eller peanøttsmør eller tahini med noe grønt på. Tomat, agurk, salatblad, squash, etc. Hender det er noe annet og, men går stort sett i varianter av dette. Er ikke særlig sulten om morgenen - så noen gang blir det ingen frokost i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #50 Skrevet 9. august 2008 min frokost (er ganske så stor den.....til å være en liten pike som meg...dæven) -havregrøt, laget av 50 g gryn, 5 dl melk, samalthvetemel,smør, sukker og kanel. - en hvit eller orange go'morgen yoghurt - en bolle med en oppskjært pære med cultura naturell over
Gjest Cinzano Asti Skrevet 9. august 2008 #51 Skrevet 9. august 2008 Frokosten er stort sett noen knekkebrød (Rugsprø er favoritten) med enten brunost eller skinke med grønt på. Smoothies har også blitt en favorittfrokost etter at jeg fant den nesten ubrukte blenderen min innerst i skapet for en stund siden. Det er kjapt og enkelt å lage en travel morgen samt også praktisk å ha på en shaker som jeg kan ha med på lesesalen. Smoothie er også fint hvis jeg har dårlig matlyst om morgenen. Favoritten er med kald grønn eller hvit te, bringebær, bjørnebær og appelsinjuice.
Irmiel Skrevet 9. august 2008 #52 Skrevet 9. august 2008 Stort sett havregrøt. 60g 4korn 1,5 dl melk 2-3 ss Lerum Eple&Pære syltetøy uten tilsatt sukker Kanel. MASSE kanel Så hender det jeg spiser en skål med RugFras, banan og biola med jordbær over.
Hoppetaujenta Skrevet 9. august 2008 #53 Skrevet 9. august 2008 (endret) To dl ekstra lettmelk m. D-vitaminer. Spiser to knekkebrød om morgenen. Diverse pålegg f.eks: brunost (G35) og en halv ts lett-bringebærsyltetøy. Eller banan-skiver med masse kanel og litt rosiner på. Leverpostei med tomat og agurk/ gulost, kokt skinke og paprika og persille. (pluss div. oppskjærte grønnsaker) Bruker veldig lite smør, og om jeg gjør det er det Vita lett. Til dere som liker kaviar på knekkebrød eller brødskive: prøv med ei eller to skiver fiskepudding under kaviaren, ei skive jarlsberg - og agurkskiver oppå. Det smaker veldig godt og gir mere fiskeprodukter i kroppen, som jo er en bra ting. Jeg prioriterer god tid til å spise, så det blir 20-30 min veldig gjevn tygging på meg. Endret 9. august 2008 av Margareth
Gjest New Dawn Skrevet 10. august 2008 #54 Skrevet 10. august 2008 Til vanlig spiser jeg min hjemmelagde müsli med ekstra lettmelk - sunn og kjempegod. Nå som jeg har ferie, derimot så spiser jeg enten omelett, grovbrød med brunost eller knekkebrød med brunost. Brunosten må være G45 Gudbrandsdalsost - jeg tar heller mindre på ...
Gjest Cinzano Asti Skrevet 13. august 2008 #55 Skrevet 13. august 2008 Til vanlig spiser jeg min hjemmelagde müsli (...) Hva har du i den?
Gjest Frokost Skrevet 13. august 2008 #56 Skrevet 13. august 2008 Spiser fitness frokostbalnding med litt skummet melk, til drikker jeg earl grey green tea and apple, og en yoplait dobbelt 0%
AnAnAss Skrevet 23. august 2008 #57 Skrevet 23. august 2008 som regel ingenting, av og til jeks /kaker viss vi har det, eller middagsrester fra dagen før. eneste jeg orker om morgenen
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #58 Skrevet 23. august 2008 Det jeg har lyst på. Varierer mellom: -en brødskive overlesset med pålegg; noen salatblad, tomatskiver og en osteskive, eller ganske enkelt lettsyltetøy -yoplait yogurt, pluss frukt og nøtter..... (hvis jeg står opp til tidligvakt), og da blir det et knekkebrød med ost og tomat når jeg kommer på jobb. -havregrøt med knust linfrø og solsikkefrø, evt mandler, cottage cheese, fruktose og kanel... kanskje litt blåbær i. I tillegg en kopp te.
Whitechick Skrevet 23. august 2008 #59 Skrevet 23. august 2008 Varierende... men dette er mine favoritter om dagen !=) kan spise tre egg og ett knekkebrød ved siden av.. med melk å drikke.. Eller ca 80 gram havregrøt og banan.. (naam!)
IrmaAdele Skrevet 23. august 2008 #60 Skrevet 23. august 2008 Jeg er totalt elendig på å spise frokost. Er veldig flink på å glemme slike ting, kan gå halve dagen før jeg husker at jeg skal spise. Men det går stort sett i havergryn med melk eller rista brød med brun ost eller annet pålegg. Eller egg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå