Gå til innhold

Cruise i karibien med baby

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Noen som har vært på cruise med barn under 1 år som kan dele erfaringer? Hvordan gikk flyturen over? Når på året dro dere? Og hvordan var det tilrettelagt for barn på båten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann og jeg dro på cruise i Karibien da sønnen vår var 7 måneder. Det var en fantastisk tur og gikk kjempefint!!

Vi reiste i desember og fløy via Frankfurt til Miami. Vi hadde bassinette til babyen på flyet, og det var kveldsfly, så gutten vår sov hele veien fra Frankfurt til Miami. Var der i 3 dager for å komme inn i riktig tidszone. Veldig lurt. Vi sov veldig mye de 2 første dagene, og da vi gikk ombord på båten på dag 3 var alle kommet inn i riktig tidszone. Vi hadde booket suite til oss på båten og det var veldig lurt da du slapp foran i alle køer når du skulle ombord i båten!!! og kan anbefales. Om kvelden tok vi på gutten vår pysj og fikk han til å sovne i vognen, og så trillet vi han med oss i restauranten. Da sov han gjennom alt!!Vi brukte også barnepass på båten noen netter, da de har det. Da kom en hyggelig dame som var sykepleier på båten og passet hans mens vi var ute å spiste. På dagen var det bare å trille ut på dekk, og fant parasoll etc..han kunne ligge under. Når han skulle sove på dagen, trillet jeg han tilbake til lugaren og sov litt sammen med ham, mens mannen min spilte golf simulator! Vi var kun i land på Bahamas. Det var litt pes da sønnen vår var blitt forkjølet og det var veldig varmt. Ellers var omtrent hele mannskapet inkludert skipslegen norske, og det var veldig betryggende da sønnen vår fikk hostesaft av han på båten. Jeg tror faktisk det er lettere å reise med en under 1 år så langt enn det er å reise med en litt over ett år så langt, da babyer får bassinetter og sover lettere enn større barn. Husk te-koker bleier og barnemat ombord på båten, det hadde de ikke.

Kan virkelig anbefales!!!

Vi reiste med disse

http://www.royalcaribbean.com/home.do

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Tusen takk for svar! Så flott! Vi skal også reise med Royal Caribbean, og barnet vårt er 8 mnd når vi reiser. Vi skal bli 2 dager i Miami før vi går ombord.

Hvordan gjorde dere det med mat til barnet? (lage grøt, varme middag osv.)

Skrevet

Vi brukte kaffekokeren, og det tok veldig lang tid. Så jeg anbefaler dere å ta med en liten te-koker og adapter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...