Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hvorfor er bæsj et så tabu tema? Hvorfor blir man ofte ett på som barnslig om man prater om bæsj? Hvis en voksen personen sier ordet bæsj, hvorfor begynner mange å småle da? Og hvorfor er det ofte så flaut å si at ma skal bæsje? Å tisse er ikke så tabu. Og er det mer tabu for jenter enn for gutter? Hvorfor? Å bæsje er jo noe alle gjør og sikkert minst like naturlig som å spise.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 He he, bæsj er jo noe ganske ulekkert, og jeg har IKKE behov for å høre om andre sin bæsj. Det er noe med å skåne sine medmennesker for ekle assosiasjoner. Det er kanskje sant at det er mer tabu for jenter, ja. Menn/gutter prater jo av og til om at de skal ut og legge en kabel, eller lignende. Jeg synes det er helt greit å slippe å vite slikt om andre
tineline Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Jeg må si jeg syns det er ganske rart at det er såpass tabu. Jeg blir bare irritert av folk (les: jenter) som syns bæsj er forferdelig ekkelt. Selv de bæsjer jo. Jeg har slitt med mageproblemer i mange år, og selvom jeg ikke føler for å gå i detalj, har jeg av og til behov for å si f.eks. "magen min stopper opp hvis jeg ikke spiser nok frukt" eller lignende (hvis man f.eks. skal handle sammen i en gruppe). Det hadde vært fint om dette kunne sies uten at folk skal reagere sånn på det! Jeg sier det likevel jeg da. Kjæresten min snakker om bæsjen sin i blant, og det syns jeg er fint. Jeg føler meg mer komfortabel med min egen mage, og kan kommunisere enklere mht mageproblemene. Stort sett bare ler vi når vi snakker om bæsj da.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Selv kongen bæsjer, og det forundrer meg ikke om dronningen slipper en fjert i ny og ne... De er artige de som kommer på do etter en bæsjer, og klager over vond lukt. Er ders bæsj ferdig parfymert tenker jeg da...
salemandra Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 synes det er snålt med de som påstår at de aldri fjerter nå jeg! alle har noe gass inne en gang iblandt, er masser av mat som kan gi det. jeg selv blir spesielt gassy dagen derpå.. ikke alltid like lekkert hvis jeg våkner oppi senga til en kjekkas og merker på magan at den er i den formen igjen. altså, mye luft som MÅ ut.
Filur Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Jeg kan ikke skjønne hvorfor enkelte voksne absolutt MÅ slenge rundt seg ordet "bæsj". Ikke det at jeg synes det er så veldig ekkelt å høre, men jeg synes det er en litt barnslig utrykksform. Det holder jo fint å si f.eks: "Jeg må på do". Og det må de jo få lov til uten at folk skal synes det er ekkelt.. Jeg har slitt med mageproblemer i mange år, og selvom jeg ikke føler for å gå i detalj, har jeg av og til behov for å si f.eks. "magen min stopper opp hvis jeg ikke spiser nok frukt" eller lignende (hvis man f.eks. skal handle sammen i en gruppe). Det hadde vært fint om dette kunne sies uten at folk skal reagere sånn på det! Jeg sier det likevel jeg da. Reagerer folk faktisk på det..? Det var da voldsomt. Synes det er en fin måte å si det på jeg. Jeg får ikke assosiasjoner til bæsj av den grunn, mer til fordøyelsessystemet generelt. Hadde vært noe annet om du proklamerte at om du ikke spiser nok frukt så setter dritten seg fast, liksom..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå