Gjest gjesta Skrevet 28. april 2003 #1 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg har to vinduer hvor jeg trenger å skjerme for innsyn. I dag har jeg persiennene hele tiden nede, men skulle gjerne hatt inn litt lys. Kjøkkenvinduet mitt ligger akkurat ved inngangspartiet slik at alle kan se rett inn. Siden jeg har åpen løsning (kjøkken/stue) må jeg skjerme for innsyn. Hadde tenkt meg en løsning med kappe øverst, så en hylle med planter etc og så gardiner under som dekker resten av vinduet. Det andre vinduet er i stua. Spisebordet står foran dette vinduet og du kan se videre inn i stua. Siden dette vinduet vender mot en vei som går inn i boligfeltet så kan alle som kjører og gå forbi se rett inn. Her har jeg ingen ideer. Synes ikke helt at jeg kan bruke samme løsning som i kjøkkenet selv om jeg har åpen løsning. Vil gjerne at det skal se ut som stue og ikke kjøkken. Det er fritt fram for alle kreative sjeler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. april 2003 #2 Del Skrevet 28. april 2003 Kjøkkenideen din er god. Cafè-gardiner er både praktisk og pent. I stua ville jeg kanskje satt noen større planter i vinduskarmen og kanskje laget er skjermbrett som kunne fjernes etter behov. Det gjøres ganske enkelt ved å trekke en treramme med stoff (som matcher gardiner eller vegger. Lag enkle støttebein på den og sett den i vinduskarmen. Evt. kan du lage 3 små rammer og hengsle dem sammen slik at de står av seg selv som et skjermbrett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. april 2003 #3 Del Skrevet 29. april 2003 Takker for tipsene. Synes ikke at et skjermbrett blir helt riktig. Har ikke det lett for å se ut som en "mur"? Kanskje dersom jeg trekker en ramme med et litt tynt stoff som slipper igjennom lyset. Skal gå i tenkeboksen Jeg har noen planter i vinduskarmen og persiennene går helt ned til de. Kanskje jeg burde kjøpe noen som er litt høyere. Og som tåler varierende vanning Har ikke akkurat grønne fingre, men klarer å holde liv i robuste planter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. april 2003 #4 Del Skrevet 29. april 2003 Et skjermbrett ser ikke ut som en mur dersom du bruker gjennomsiktig stoff med litt mønsker i. Det går også an å lage dem med buet topp, hvis man er litt fingernem. Du trenger jo ikke å dekke hele vinduet med skjermbrett heller, hvis plantene dekker resten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 29. april 2003 #5 Del Skrevet 29. april 2003 Vinduene mine i stua er to-delte. På den nederste delen har jeg spent opp et grov-vevet lin-lignende stoff. Kantene er sydd inn, borrelås spredd rundt kanten. Rundt vinduet er det klistret borrelås-biter. Pent og praktisk. Kan fjernes når det blir grønnere og mer skjermet ute om sommeren. Har ikke plassert det på listene, men nesten "inne" i vinduet. Vanlige gardiner rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. april 2003 #6 Del Skrevet 29. april 2003 I stuevinduene ville jeg absolutt valgt noen pene persienner, og så heller hatt få, men deokerative planter i vinduet. Persienner kan du åpne i dagslys hvis du vil ha lys inn, da er jo det ikke så mye en ser utenifra uansett, og så lukke dem om kvelden når det er mørkt ute og det er lett å se inn. For lenge siden bodde jeg i en leilighet med innsyn, prøvde varianten med masse potteplanter, men syntes det så litt for "jungel" ut utenifra. En lampe i vinduskarmen blender, og gjør det vanskeligere å se inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå