Gå til innhold

Hva ville du gjort...

Fremhevede innlegg

Skrevet

men er veldig usikker og redd for hva de kan gjøre når jeg går til politiet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gikk på skolen i dag, men er helt sjelven etter det i går... selv om de som plaga meg i går er helt åp andre siden av skolen, så er jeg forferdelig redd

Skrevet

hadde tilogmed mareritt i natt... at jeg ble slått og sparka så hardt at alt blodet rant ut og jeg døde... våkna flere ganger, men så fort jeg sovna dukket drømmen opp igjen :gråte: :redd:

Skrevet

Dette må du ta opp med en på skolen IDAG!

Jeg vet ikke hvorfor denne gjengen er ute etter deg, men du må på prate med læreren din, helsesøster, rektor eller en annen voksen du stoler på og som er ansatt på skolen IDAG!

Dette kan ikke fortsette. De kan ordne det slik at du blir beskyttet når du er på skolen og i samarbeid med evnt. politi, beskytte deg hjemme ved hjelp av ulike tiltak. De kan også hjelpe til med et møte mellom deg og overgriperne slik at dere kan få eventuelle overenstemmelser av veien.

Prat med noen NÅ!

Stor klem fra meg.

Skrevet

problemet mitt er jeg ikek tør å snakke med noen... kan ikke si det til mamma en gang

Gjest StockDama
Skrevet

Du har ikke lyst er en ting, at du ikke kan er en annen, og du kan, men du vegrer deg? Stoler du ikke på moderen din?

Skrevet

på en måte...

hun forteller aldri meg når det er noe og jeg spør hva som skjer... og da tenker jeg vel...: hvorfor skal jeg snakke med henne om ting...

men nå er det vel at jeg vil ikke at hun skal vite at jeg ble slått

Skrevet
på en måte...

hun forteller aldri meg når det er noe og jeg spør hva som skjer... og da tenker jeg vel...: hvorfor skal jeg snakke med henne om ting...

men nå er det vel at jeg vil ikke at hun skal vite at jeg ble slått

Snakk med en annen voksen. Jeg skjønner at du kvier deg for å fortelle dette til moren din, men snakk med noen på skolen! Ingen skal behøve å gå og være redd på skolen! :troest:

Skrevet

klarer ikke snakke med noen voksne om det...

Skrevet

jeg skal ha elevsamtale med lærern min i mårra... så jeg skriver ned det som skjedde å gir lærern min det så hun kan se gjennom det

Gjest sjokkert
Skrevet

Uff, jeg ble utrolig lei meg når jeg leser dette! :tristbla:

Du skal ikke oppleve slikt. Uffameg. Vær så snill og si ifra, så noen kan få hjelpe deg ut av dette.

jeg skal ha elevsamtale med lærern min i mårra... så jeg skriver ned det som skjedde å gir lærern min det så hun kan se gjennom det

Det synes jeg høres veldig fint ut!

Veldig viktig å få fortalt dette til noen "voksne" som kan gjøre noe med dette. Et annet forslag er at du kan få noen av vennene dine som du har betrodd deg til, til å være med deg til en rådgiver eller inspektør på skolen din. Det er av og til mye lettere å fortelle det til en voksen som du ikke har et forhold til. Og så kan vennen din hjelpe deg med å si hva du opplever av vold o.l. om du ikke klarer å si det selv.

For om du absolutt ikke klarer å si det til noen som helst voksne, så håper jeg at du kan få la noen av vennene dine gjøre det for deg. For dette er noe jeg absolutt ville ha vitet som voksen. Dette er ikke noe du skal oppleve!

:klem:

Skrevet

Du bør absolutt snakke med noen du stoler på. Det er flere på skolen du kan snakke med, kontaktlærer, sosial lærer, rektor, gymlærer eller en annen du stoler på. Du har etter det jeg forstår fra situasjonen all rett på din side, om du sparka de i leggen har det ingenting å si, du forsvarte deg bare når du ble holdt fast. Slikt skal ikke skje og du viser deg bare som den voksne i klassen dersom du sier fra, dette er trakasering og disse som gjør slikt er gamle nok til å blir stilt til ansvar for det de gjør. Du bør ta opp dette på elevsamtalen i morgen, det er derfor en har slike samtaler. Ikke vær redd for å si fra, læreren du snakker med har taushetsplikt. Men skal også hjelpe deg i situasjonen din.

Skrevet

jeg sendte en mail til pappa og forklarte det som hadde skjedd, han spurte bare om det hadde skjedd noe mer etter det, men det har det ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...