Cr@sh Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Noen som har erfaringer? Gikk det greit? Hvordan var dagene etter på? Ble eventuelle hals-plager som var grunn til fjerningen borte/bedre?
Kayli Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Begge ungene mine fjernet mandler og polypper rett etter fylte 3 år. Vesla fikk fjernet sine mest pga. dårlig søvnkvalitet; hun våknet av at hun var tett. Minsten fikk sine fjernet pga. gjentatte luftveisinfeksjoner (han hadde 13 penicillinkurer det siste året før mandlene ble fjernet...). Vi hadde ikke sovet en hel natt fra Vesla ble født til mandlene var borte. alt ubehaget forsvant, og vi ble alle uthvilte og opplagte. Minsten har ikke hatt en eneste penicillinkur etter operasjonen i oktober 2006. Jeg kan med hånden på hjerte si at det var vel verdt det! Mine to reagerte litt forskjellig både på narkosen og på smertene i etterkant. Jeg vil derfor tro at det er høyst individuelt hvordan de første dagene blir. Vesla åt frokost dagen etterpå uten å nevne halsen, mens Minsten klaga mye over smerter de første tre-fire dagene. Vi fikk resept på smertestillende før vi dro fra sykehuset. Jeg synes det verste med hele greia var å se dem bli lagt i narkose. De var usikre, i ukjente omgivelser, med ukjente mennesker og med en mamma i rare, grønne klær. Prøvde å skjule at jeg syntes det var fælt, men tårene rant på meg, altså. Du får være på operasjonssalen til barnet har sovnet, og blir hentet til overvåkningen før det våkner igjen. Husk å handle inn saft og fylle fryseren med saftis!
Cr@sh Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 Takk for fin tilbakemelding. Jeg kan ikke si jeg ser fram til det hele - men i lengden tror jeg det er best for Lillegutt.
Tule Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 hei jeg har selv fjernet mandlene, jeg vil si at det var litt iriterende men ikke veldig vont, men ale er forskjellige, jeg husker at jeg ikke fikk spise noe anet en suppe den første uken, men etter det gikk det greit, en ma huske at det er store sårflater i halsen etter noe sant, det eneste jeg vet er at jeg var veldig darlig eter narkosen men jeg er san at jeg reagerer veldig på slik jeg var 8 ar da så jeg var litt større. nar det er snakk om bedringen syns jeg det er vanskelig og vurdere da jeg har slit med trange luftveier eterpa og, jeg har senere operert nesen som voksen for og fa bedre luftgjenomstrøming, jeg vil anbefale dere og vurdere bedringen nøye og ike vere red for og be om nye undersokelser av luftveiene om det ikke blir optimalt, vis dere ogsa skal fjerne polyper vil jeg si dere skal huske pa at det kan vokse ut igjen om det ikke opereres riktig og det er vanskelig og fa helt bort eter dete vil jeg si lykke til hilsen
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Min guttt fjernet mandlene da han var tre. Det gikk fint. Han kom seg raskt og ble kvitt snorking og halsproblemer. Jeg fjernet mandlene selv da jeg var 22. Det var verre. Spiste suppe i flere uker. Lykke til med operasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå