Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi bestilt flybilletter til Frankrike til sommeren. Vi flyr til Paris, men har planer om å farte litt rundt, ta toget eller leie bil og dra sørvest. Jeg liker litt slaraffenliv (strandliv), men siden vi blir så lenge borte, er ikke litt "oppleveleser" og forakte heller!

Er det noen som har noen tips til steder som er verdt å besøke? Fine byer, fine strender ol? Noen som har gjort seg noen gode erfaringer :)

Vi er to voksne og tre barn.

.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mont St Michel i Normandie må være et fantastisk reisemål for både voksne og barn! Champagne distriktet er flott (men det ligger øst for paris)

Skrevet

Skal sjekke det ut!

Takk for tips. Grunnen til at vi vil sør-vest er jo at vi vil ha litt strandferie og!

Skrevet
Nå har vi bestilt flybilletter til Frankrike til sommeren. Vi flyr til Paris, men har planer om å farte litt rundt, ta toget eller leie bil og dra sørvest. Jeg liker litt slaraffenliv (strandliv), men siden vi blir så lenge borte, er ikke litt "oppleveleser" og forakte heller!

Er det noen som har noen tips til steder som er verdt å besøke? Fine byer, fine strender ol? Noen som har gjort seg noen gode erfaringer :)

Vi er to voksne og tre barn.

.

Biarritz og regionen helt nede i sørvest er fantastisk! Flotte strender og et deilig sted å feriere. Ikke langt over til Spania og San Sebastian for tapas og party, men med små barn er det vel ikke helt aktuelt... Gode fly- og togforbindelser.

Biarritz har vært litt "falma" en stund, men er nå pusset opp. For 15 år siden var det en by for homser og eldre, men det er ikke slik lenger. Mye spa/thalassoterapi i området. Hotelleri alle prisklasser, men unngå august. Dette er en populær ferieby blant franskmenn og en godt bevart hemmelighet for oss andre som har altfor lett for å havne på den overfyllte og overprisete rivieraen.

God tur!

Skrevet

Takk for tips fenepema, Biarritz har vi faktisk tenkt på, virket veldig idyllisk!

Skrevet

Bare kjøre rundt i Provence å besøke nydelige småbyer som du finner overalt. Trenger ikke kjøre langt fra kysten før du er midt i paradiset, når man er lei kjører dere bare ned til Nice, Cannes eller andre herlige steder med strandliv :-)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hvis dere ikke vil kjøre bil går det tog til utrolig mange fine plasser. Feks er Sanary Sur Mer en liten idyllisk by, rett ved Bandol, som har alt-strand, shopping, utrolig god mat !, og det flere rimelige steder å overnatte. Det er ikke mange turister der. Da kan dere reise gjennom Provance på veien, med blomstrende solsikkeåkre og lavendel, olivenlunder, gåselever, vingårder mm.....Kjempegod tur!

Det er veldig lett å orientere seg og reise i Frankrike, og de er hyggelige og hjelpsomme også, også er det mye rimeligere enn her hjemme.

Skrevet

Reis til Beaune og smak vin! Bedagelig og hyggelig rødvinsby der vi traff veldig få andre turister. Lei bil og kjør innom Chablis (verdens beste hvitvin) på vei nedover.

Høres kanskje ikke ideelt ut for barn, men vi traff en barnefamilie på det ene hotellet (der det var basseng) som hadde vært på badeferie lenger sør tidligere og var innom på vei hjem. De så ut til å kose seg like mye som oss.

• 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet
Biarritz og regionen helt nede i sørvest er fantastisk! Flotte strender og et deilig sted å feriere. Ikke langt over til Spania og San Sebastian for tapas og party, men med små barn er det vel ikke helt aktuelt... Gode fly- og togforbindelser.

Biarritz har vært litt "falma" en stund, men er nå pusset opp. For 15 år siden var det en by for homser og eldre, men det er ikke slik lenger. Mye spa/thalassoterapi i området. Hotelleri alle prisklasser, men unngå august. Dette er en populær ferieby blant franskmenn og en godt bevart hemmelighet for oss andre som har altfor lett for å havne på den overfyllte og overprisete rivieraen.

God tur!

hvorfor unngå august???????

Gjest Gjest
Skrevet

Oi, jeg skal kanskje også til Frankrike, her var det mange spennende tips! Likte spes. det med overgangen til Spania, da jeg ikke klarer å få bestemt meg for om jeg skal dra til Frankrike eller Spania..

Slenger på litt spørsmål..:-)

Hvor langt er det egentlig mellom Biarritz og San Sebastian? Og er det dyrt?

Og hva med fra Paris og nedover til det sørlige av Frankrike?

Kan man få til både Paris, Provence og San Sebastian på en ukes tid i august? Er det ikke litt billigere å fly til Paris, og ta tog derfra?

Er det like høy aldersgrense for å leie bil i Frankrike som i Norge..? Jeg er bare 22 år.

• 3 uker senere...
Gjest Pupsilure
Skrevet

Dytter opp denne jeg, da jeg lurer på det som siste gjest spurte om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...