Gjest Lottemor Skrevet 28. april 2003 #21 Del Skrevet 28. april 2003 det merkelige er med min mormor at jeg minner om min mor som ikke fikk kjärlighet i det hele tatt bare utfryselse og nå på sine eldre dager har min mormor (hun er 81år) sakt at hun angrer seg mot hvordan hun var med mamma. Kansje hun har prövd å gjöre det godt igjenn med meg? Hvem vet..... I alle fall så kaller mormor meg for mamma sitt navn rett som det....kansj din mor angrer seg ovenfor deg og ser så mye i deg i din eldse datter at hun ser på det som en gått gjörelse ? jeg vet ikke men det er mye mennesker gjör av grunner som ligger i underbevistheten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 28. april 2003 #22 Del Skrevet 28. april 2003 Du virker jo oppegående, tobarnsmor. Tror du fikser dette fint, jeg. Mener fremdeles at moren din bør få et ultimatum fra deg, slik mange andre også sier her. For hver dag du lar dette fortsette påføres datteren din sår som ikke synes og som dermed kan være vanskelige å hele... Glad du ser det, og ønsker å gjøre noe med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 28. april 2003 #23 Del Skrevet 28. april 2003 Gud hvor mye hårreisende lesning...... til forfatter av hovedinnlegget: Kutt ut denne kjerringa!!! innlegget er lett moderert. Saklighet er fortsatt viktig selv om vi har følelser. - HMSP moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 28. april 2003 #24 Del Skrevet 28. april 2003 Får vondt av begge jentene dine, jeg. Enig med flere her inne: Gi mora di et ultimatum! :evil: Tutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 28. april 2003 #25 Del Skrevet 28. april 2003 Moren din minner meg litt om min avdøde mormor. Hun var ikke så ekstrem som moren din, men hun lot det helt tydelig skinne gjennom at jeg var favoritten hennes og at min lillesøster ikke holdt mål. Vi var hennes eneste barnebarn. Jeg var veldig glad i min mormor da jeg var liten, men syntes det var ille at hun ikke var litt snillere mor lillesøsteren min. Siden mormor var en bestemt dame som bodde like ved siden av oss så vi var mye sammen, kompenserte foreldrene mine dette med å være spesielt snille mot søsteren min. det syntes jeg var veldig sårt og det sitter faktisk igjen ennå - jeg er 31 år nå. En ting er å ha en bestemor som duller med deg, men det er mye viktigere at foreldrene behandler barna likt. Jeg hadde etterhvert et opprør mot mormor. Hun var alltid veldig snill mot meg hvis jeg gjorde som hun ville. Når jeg ble mer selvstendig, var ikke jeg lengre favoritten. Da jeg var i begynnelsen av 20-årene ble søsteren min favoritten... Det mest rasjonelle rådet er nok å kutte med moren din, men det er lettere sagt enn gjort når det gjelder ens egen mor. Prøv derfor å behandle de nydelige døtrene dine så likt som mulig. Det viktigste er at de blir behandlet likt av deg og faren deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snusmumrikken Skrevet 15. mai 2003 #26 Del Skrevet 15. mai 2003 Hei! For ei nydelig jente. Her er det noe som ikke stemmer. Tror din mor har en psykisk lidelse som heter psykopat. Jeg jobber i helsevesenet og vil på det sterkeste råde deg til å ta avstand til din mor. Be henne søke profesjonell hjelp, og kom tilbake til henne når hun har gjort det. Si helt klart fra at du ikke aksepterer situasjonen!!!!!!!! Si at du har søkt råd og du forventer at hun jobber med seg selv hvis ikke så er det naturlig at du velger andre støttespillere for dine døtre!!! Dette er barnemishandling. Du lider under dette!! Hvis du ikke klarer å gjøre dette alene å være hard mot din mor så kontakter du helsesøster som bør kunne gjøre et hjemmebesøk der dere sammen snakker om dette? Stol på magefølelsen for du har rett det er dine barn og du vet som oftest best!!!!!!! Husk at mor har alt å tape du har ingenting! Du har alt å vinne på å ta opp situasjonen!! Masse klemma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 15. mai 2003 #27 Del Skrevet 15. mai 2003 Psykopat - intet mindre. La andre ta vare på henne - og som de andre sier - hold ungene dine unna! Alvorlig - dette har ingen av dem godt av. Hva lærer dette barna dine? Hvilke verdier får de med seg? Dette er barnemishandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gleder meg! Skrevet 15. mai 2003 #28 Del Skrevet 15. mai 2003 Høres dessverre ut som om moren din har noe psykopatiske trekk... Og jeg ville nok holdt ungene unna! Men, er jo ikke så lett!!! Tenk på de to nydelige småjentene, og lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feikroze Skrevet 15. mai 2003 #29 Del Skrevet 15. mai 2003 Blir så sinna av "voksne" menneskers oppførsel noen ganger Minstejenta di ser jo ut som en skikkelig hjerteknuser! (Det gjør forøvrig elstedattra di også) Hvis min mamma hadde behandlet lillejenta mi slik hadde jeg kuttet henne ut!!! Det er jeg ikke i tvil om. Dette kommer til å prege begge jentene mye i årene som kommer om det ikke blir gjort noe med. Negativt for begge er jeg redd. Tror jeg ville gitt henne ultimatumet flere andre snakker om, enten behandle begge likt, eller får hun ikke se noen. Slike bestemødre fortjener ikke barnebarn. Tro hva den såkalte bestemoren.. hadde sagt om hun ikke fikk se "prinsessa" si før hun var like snill med minsten også Stiller meg forøvrig i rekken med uforstående... Hva som får såkalt voksne mennesker til å være så grusomme mot et lite uskyldig barn, det går over min forstand. Stå på tobarnmor, ikke gi deg før du har funnet en tilfredstillende løsning på dette for alle parter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå