Gå til innhold

Dårlig ånde..

Fremhevede innlegg

Gjest Stinkbomba
Skrevet

Hvordan kan man vite om man har dårlig ånde??

Har sett på den reklamen som går på tv nå at de puster i hånda si og snuser inn etterpå, men sånn kjenner jeg da ingenting?

Jeg er bombesikker på at jeg har dårlig ånda...holder pusten om jeg står i nærheten av folk så de ikke skal kjenne det. Bruker jo produkter mot dårlig ånde og er nøye med munnhygienen, men blir ikke kvitt følelsen..

Har spurt min mor, men hun sier hun aldri har kjent at det lukter av munnen min..Skulle tro hun klarte å svare ærlig, men...

Kjæresten min sier at det hender om morningen før jeg har pusset tenner, men ellers ikke.

Hvordan skal jeg fikse dette?? Går rundt med mageknip og dårlig samvittighet for at folk skal plages med ånden min.. Er det noe middel som kan rense mer nedover halsen og ikke bare i munnen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller, aller fleste har dårlig ånde om morgenen, før de pusser tennene, så det bør du iallefall ikke bekymre deg over.

Om du har en god hygiene og også børster tungen samtidig som moren og kjæresten din sier at de aldri har kjent vond lukt av munnen din på dagtid, burde du prøve å slappe av og tro på det de sier.

Alternativt kan du kontakte tannlegen din/tannpleieren din og be om en time og la de vurdere det. De kan også gi deg evt flere gode råd om hvordan du kan forebygge dårlig ånde, om du fortsatt ikke er helt trygg på at du ikke "lukter" :)

Skrevet

SB12 skal gi frisk pust i 12 timer ifølge reklamen, ellers finnes det noe som heter zinkoral som selges via nett, du kan jo evt. google det.

Skrevet

Jeg tror dette problemet ligger mer i hodet ditt enn i munnen. Du har neppe dårlig ånde, særlig ikke om du bruker produkter mot dårlig ånde og dine to nærmeste sier du ikke lukter. En enkel måte å teste på er å sette litt spytt på håndbaken/håndlettet (der hvor du ser pulsåren), vent 10 sek og lukt. Lukter det dårlig har du dårlig ånde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...