Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest eks dama
Skrevet

Hei, ingen ny unik story på KG her.. Men likevel så greit å prate med andre.

Eksen, slutt for 5 mnd siden, han ble usikker på om det skulle være oss resten av livet, og takket for seg etter to års samliv, (forplikningsvegring) etter et svært travelt halvår for oss begge. Mistet kjæreste følelsene, sa han.

Problemet er at ingen av oss helt klarer å kutte ut den siste kontakten som gjør at vi ikke har sees lengere. Vi bor tre kvartal fra hverandre (jeg er tilbake i min tidligere leilighet), og vi har fremdeles noen felles venner (eller han har kontakt med noen av "mine" venner). Oppgjøret, få alt ut av leiligheten etc tok lang tid, vi drøyet begge. Han har gitt mixet signaler, sier han ikke vil tilbake, men kroppsspråket hans er annerledes når vi har vært sammen. Lange klemmer, 'jeg har nok mistet synet på det gode', har det alene nå for han må ordne opp i livet sitt (tidligere issues), etc etc. Kun en gang har vi 'sprukket' og hatt sex, men det var fint.

Så bestemmer vi oss for null kontakt, også varer det i tre dager. Men han holder likevel avstand. Passer på det. Men vi finner det vanskelig å 'avvende oss med hverandre'. Så ligger det da et lite håp i bakhodet mitt, selv om fornuften sier annet.

Nå er han på ferie, og jeg synes faktisk det er godt, for da kan jeg iallefall ikke bli fristet til å ta kontakt eller vente på at han gjør.. Dagen før ferie var han innom leiligheten for å levere og hente noe, spiser litt sammen, drikker et par pils etc..

Seigpining??? Andre med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har erfaring med det samme, ja. Jeg fikk ikke fred før han satte foten ned og ikke ville treffe meg mer. Jeg klarte det ikke. Det som må til er at minst en av dere klarer å være besluttsom.

Selv om jeg dumpet han klarte jeg ikke å holde fingrene av fatet mens vi var sammen, så ikke stol på kroppsspråket.

Skrevet

Jeg vet, du har nok rett i deg, og jeg bygger opp forsvar til å sette ned foten når han er borte nå!!

En ting er kroppsspråket, det er greit, det er mer i øynene hans, kjenne på samhørigheten, se at han og har det vondt, være sammen med en som man kjenner så godt og som likevel er langt unna meg nå, etc. Det ble slutt på rare grunnlag, vi hadde det godt til dagen det ble slutt, var bestiser, hadde felles interesser, kranglet sjeldent etc.. Akkurat som det er vanskelig å akseptere at det er slutt, og at det gjøre det så vanskelig å forstå at han ikke ombestemmer seg igjen....

Lurer og på om han vil ha kontakt for å dempe sin egen dårlige samvittighet for at han gikk?

Vanskelige ting dette her! Men håper jeg er sterk nok til å sette stopp!

Skrevet

Dette er ikke lett. Er fortsatt knyttet til eksen jeg også. Samlivsbrudd for 2 mnd siden. Det var han som mistet følelsene for meg. Første tiden syntes jeg det var vanskelig å ha kontakt ned han. Det var vondt fordi mine følelser ikke lenger ble gjengjeldt. Nå har vi god kontakt igjen. Vi er gode venner. Tilbringer mye tid sammen. Har hatt sex noen ganger. Det føltes rett.

Vet ikke hva som skjer fremover, men jeg vil nyte han så lenge jeg kan. Hvis han blir sammen med en annen jente klarer jeg ikke å ha kontakt med han mer. Det vil bare føles vondt. Det hadde heller ikke vært rett overfor hans nye kjæreste at vi skulle fortsatt å treffes.

Jeg kan ikke gi deg andre råd enn at du må følge magefølelsen din. Du må kjenne etter hva som føles rett for deg.

Skrevet

Best å holde seg unna hvis man unner den andre å komme seg videre.

Det er ofte glidende overganger til erkjennelsen at man må gjøre det slutt. Det kan derfor være like vanskelig som å bli dumpet. Man bør derfor hjelpe til så godt man kan med dumpingen, for begges del.

En som har begynner å dumpe mener stort sett alvor. Hvis ikke hadde han ikke tatt den utrolig kjiipe jobben med å gjøre det.

Gjest eks dama
Skrevet

Enig i at man tar ikke bryet med brudd når man først gjør det, men det undrer meg likevel at mannen kan formidle tvil i flere mnd! Man blir jo litt fucket i hodet av det da!

Noen som kjenner glad historier på slikt, eller som kan formidle mere om grunner til at man tvi holder på eksen selv om man selv har brutt?

Har forøvrig bestemt meg for å sette alle kluter inn for å ikke ha noen form for kontakt når han kommer tilbake fra ferie!!!

Skrevet
Enig i at man tar ikke bryet med brudd når man først gjør det, men det undrer meg likevel at mannen kan formidle tvil i flere mnd! Man blir jo litt fucket i hodet av det da!

Noen som kjenner glad historier på slikt, eller som kan formidle mere om grunner til at man tvi holder på eksen selv om man selv har brutt?

Jeg tror han formidler tvil fordi han faktisk er i tvil. Tror han savner deler av forholdet deres. Dere har vært sammen lenge. Dere har en historie sammen. Han trives sammen med deg og klarer ikke helt å gi slipp. Jeg tror man tviholder på eksen fordi man har et lite håp om at man skal få et godt forhold igjen, samtidig som man er glad i denne personen og trives sammen. Kanskje man dater og blir forelsket i andre, men at denne andre mangler kvaliteter som eksen hadde. Først når man finner en annen som på sikt er bedre enn eksen er man helt klar til å gå videre. Eller når eksen setter ned foten eller får ny kjæreste.

Man tviholder ikke på en eks man ikke liker. Da synes man det er en befrielse å endelig komme seg vekk.

Skrevet

Han liker deg jo masse enda. Det er jo en grunn til at dere ble sammen i utgangspunktet. Det vil aldri noe brudd endre på.

Gladhistorier? Det går an å finne noe enda bedre i framtiden! En harmonisk tilværelse der man slipper å være avhengig av hva andre måtte finne på av innfall. Man kan styre livet sitt selv akkurat dit man vil. Kanskje man en dag snubler over noen som ikke er i tvil? Da bør man helst være ferdig med tidligere forhold.

Lykke til med ikke-ta-kontakt-prosjektet :-)

Hva med å treffe noen nye personer som kan ta over litt av tiden som du og eksen hadde i lag?

Skrevet

Hvis han er så usikker på sin egen avgjørelse, og du håper å få ham tilbake, vil jeg råde deg til å ta dumpingen hans på alvor først som sist og holde avstand. Da får han kjenne på at han har dumpet deg og mistet deg og han kan finne ut av om det virkelig var det rette valget for ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...