Gå til innhold

Tips om vegetarmiddag som smaker?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_My_*
Skrevet

Hjelp,jeg er blitt glad i en vegetar!

Skal ha han på middag om ikke lenge,og lurer på om noen har noen skikkelig gode oppskrifter på middag el.

Noe som ikke er tørt og kjedelig fordi det er kjøttfritt..

Han spiser fisk og egg av og til. Og ost.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han spiser fisk så er han strengt tatt ikke vegetarianer... ;)

Prøv nettsidene til Vegetarforeningen, der finner du en del ok oppskrifter... http://www.vegetar.com

Men hva har du lyst til å lage da - gryterett, noe ovnsbakt, taco (lettvint og godt, bruk salat&grytebønner i stedet for kjøttdeig)....? Vegetarlasagne er knallgodt, da kan du bruke vegetarisk farse i stedet for kjøttdeig, og ellers vanlig lasagneoppskrift. Vegetarisk farse får du i enkelte matbutikker (Obs og meny pleier være bra) og i helsekostbutikker - jeg liker best den som er i grønn pose, husker ikke hva den heter... Kan den være fra Hälsans Kök, tro.. Koster en 50-lapp.

Gjest barelillemeg
Skrevet

Sjekk også middagstråden om vegetarmat her på forumet - massevis av forslag der!'

Dersom du går for taco er en enkel variant å kjøpe en boks med kikerter. Mos kikertene og bland i en pose med tacokrydder og litt vann, så har du et fint (og billig) alternativ til vegefarse. Det finnes også vegetariske soyeblandinger somhalvfabrikata - de ligger sammen med tacoen i butikkene,

Ellers er det massevis av gode pizza en kan sette sammen - med ulike oster (mozarella, blåskimmel etc), dessuten kan en bruke massevis av grønnsaker (champigning, mais, paprika, tomat +++) på pizza.

Pitabrød med salat og ulike bønner er også et alternativ.

Supper er gode - løksuppe, tomatsuppe, blomkålsuppe.

Masse indisk er vanlig å lage uten kjøtt.

Allslags pastaretter kan en lage med vegatarisk fyll - tomatsaus eller ostesaus synes jeg er godt.

Tvi tvi! Det blir nok bra!

Skrevet

tusen takk alle sammen! Dere redder sikkert helga for meg! :rødme:

Gjest barelillemeg
Skrevet

Får håpe han smelter for deg nå da --- og inviterer deg til et festmåltid neste gang!

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg tenkte også på indisk. Jeg har blitt veldig glad i Jamie Olivers curry. Det er en indisk grytrett med bl.a. kikerter og grønnsaker.

Når han også spiser fisk er det jo masse å velge mellom. Bakt fisk i ovn f.eks. Fisk er mer enn ihjelkokt torsk.

Skrevet

Hehe,nei han spiser bare druer og blikkboksmat selv.

Jeg tror jeg ligger godt an vis jeg smeller til med dette.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...