Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Jeg skal på utveksling til utlandet. Mener å huske at Lånekassen kan utstede et slags bevis eller en bekreftelse på at jeg får stipend og lån utbetalt fra dem, som kan være god å ha når jeg skal finne et sted å bo (ettersom det viser at jeg har penger til å betale for meg). Er det bare innbilning eller er det mulig å få det av Lånekassen? Jeg reiser om tre uker, så det må i så fall komme ganske fort. Har ikke fått ferdigbehandlet søknad om stipend og lån ennå, så kanskje jeg kan be dem legge det ved når de senger gjeldsbrevet? Jeg forsøkte å ringe Lånekassen nå, men det var så lang ventetid, så håper noen her kan svare så lenge!
Gjest utvekslingsstudent Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Jeg skal på utveksling til utlandet. Mener å huske at Lånekassen kan utstede et slags bevis eller en bekreftelse på at jeg får stipend og lån utbetalt fra dem, som kan være god å ha når jeg skal finne et sted å bo (ettersom det viser at jeg har penger til å betale for meg). Er det bare innbilning eller er det mulig å få det av Lånekassen? Jeg reiser om tre uker, så det må i så fall komme ganske fort. Har ikke fått ferdigbehandlet søknad om stipend og lån ennå, så kanskje jeg kan be dem legge det ved når de senger gjeldsbrevet? Jeg forsøkte å ringe Lånekassen nå, men det var så lang ventetid, så håper noen her kan svare så lenge! Hei, skal du på skole i usa eller canada? For det er kun til de landene lånekassen gir økonomisk garanti etter hva jeg husker. Søknad om en slik garanti tar like lang tid som en faktisk søknad, for meg tok det nesten 6 uker.
Gjest utenlandsstudent Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 De aller fleste land krever en eller annen form for økonomisk garanti, ikke bare USA eller Canda. Ikke noe problem å få lånepapiret på engelsk dette holder som regel i masse vis. Hilsen student som har studert i Japan, Indonesia og Australia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå