Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har Hafslund som leverandør på strøm, hvilket selvfølgelig er bare dumt.

Jeg har vært inne på Konkurransetilsynets sider for å prøve å finne ny leverandør, og har også prøvd deres sammenligning av priser over tid. På min siste faktura står det at det er Hafslund Nett som er min strømleverandør. Problemet er at jeg kun kan velge Hafslund Strøm eller - Energi når jeg skal sammenligne. What to do? Spiller det noen rolle?

Det viktigste er imidlertid selve valget av leverandør, hvor jeg kun ser på spot. Jeg må innrømme at jeg kvier meg for å bruke "nye" leverandører med navn jeg aldri har hørt før. Jeg "har hørt" at det er mange som kommer og går i denne bransjen og er redd det skal skape problemer hvis min leverandør går ad undas. Noen med råd eller erfaringer?

Et annet problem er å beregne forbruk. Jeg ser at dette har konsekvenser for de prisene jeg får oppgitt (har prøvd både på 20, 25 og 30 000). Her vi bor nå har vi bodd i langt under ett år, det er derfor vanskelig å vite hva som passer oss. Sist regning var på ca 4600 kW. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Når det gjelder forbruk i din bolig, kan du ta kontakt med Hafslund og få oppgitt antatt årsforbruk. Dersom du har kjøpt en brukt bolig, kan du også få oppgitt fakturert kWh-forbruk på boligen feks for i 2007.

Jeg vil også anbefale deg å holde deg til en av de etablerte strøm-leverandørene. Husk at det er prisen du betaler over tid som er interessant, ikke nødvendigvis dagens pris.

Skrevet

Hafslund Nett er de du har nettleie hos, ikke strømleverandør. Dersom dere ikke har valgt strømleverandør selv, tror jeg nettleier er pliktig til å levere strøm også. Dermed er det vel Hafslund Strøm som levere strøm til dere? Antakeligvis kan du ikke endre nettleieselskap, bare strømselskap, i alle fall hadde vi kun det valget da vi byttet fra Hafslund til GE (Gudbrandsdal Energi).

Hvis du vurderer selskap hvor du ikke kjenner til navnene på forhånd, ville jeg gjort en liten undersøkelse før jeg valgte dem. Les denne artikkelen om hvordan du unngår strømsvindlere.

Skrevet
Sist regning var på ca 4600 kW. Forslag?

Var dette for to måneder? Et kvartal?

Skrevet
Hafslund Nett er de du har nettleie hos, ikke strømleverandør. Dersom dere ikke har valgt strømleverandør selv, tror jeg nettleier er pliktig til å levere strøm også. Dermed er det vel Hafslund Strøm som levere strøm til dere? Antakeligvis kan du ikke endre nettleieselskap, bare strømselskap, i alle fall hadde vi kun det valget da vi byttet fra Hafslund til GE (Gudbrandsdal Energi).

Det ville jeg også tro, men på strømregningen står det altså "Din strømleverandør: Halfslund Nett". Får se hva jeg finner på hjemmesiden deres.

Var dette for to måneder? Et kvartal?

Dette var for to måneder.

Skrevet
Det ville jeg også tro, men på strømregningen står det altså "Din strømleverandør: Halfslund Nett". Får se hva jeg finner på hjemmesiden deres.

Dette var for to måneder.

Jeg fant denne artikkelen, som kan være verdt å ta en titt på: http://forbruker.no/pengenedine/strom/article1106220.ece

Det kan da virke som om dere fremdeles betaler ventestrøm?

Skrevet
Jeg fant denne artikkelen, som kan være verdt å ta en titt på: http://forbruker.no/pengenedine/strom/article1106220.ece

Det kan da virke som om dere fremdeles betaler ventestrøm?

Tusen takk, det ser ut som det kan stemme :Nikke:

Vi får altså ikke sammenliknet selskapet vårt med noen, men betaler en så ublu pris at jeg har tenkt å bytte NUH!

Skrevet
Tusen takk, det ser ut som det kan stemme :Nikke:

Vi får altså ikke sammenliknet selskapet vårt med noen, men betaler en så ublu pris at jeg har tenkt å bytte NUH!

Ja, hvis dere betaler for ventestrøm har dere helt sikkert en ublu prissats, siden det ofte legges på en premium på ordinær sats. Skynd dere å bytt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...