gizmoz Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Hei alle sammen. Jeg har en kone, barn på 15 og 8. Vi har vært ilag i 12 år nå. Alt har vært bra til nå. Jeg elsker henne kjempemasse, og vi har det egentlig flott. Jeg er fortsatt veldig forelsket i henne. Vi har et OK sexliv. Her for en måneds tid siden fant hun ut at vi skulle opprette kontoer på nettby. Dette var iflg hun for å se hvem som hva der og finne venner. Da hun er en meget pen dame, fikk hun selvsagt mye hits fra mannfolk. Dette selv om både hun og jeg hadde "gift" på førstesiden. Noe av de tilbakemeldingene viste hun meg i starten, men etterhvert ble det mindre og mindre av, og mere skjulte responser hun gav dem. Vi har to pc'er sående på siden av hverandre og det var endel svar hun trykte raskt svar på, og ville tydeligvis skjule. Etter dette forstod jeg at det var ikke alt hun ville at jeg skulle se. Jeg Konfonterte henne med dette, og hun sa at dette var kun flørting som var helt uskyldig. Javel tenkte jeg. Hun klagde over at det ikke kunne være sånn, og mente på at hun var bare pålogget for en tid fremover og skulle slette kontoen etterhvert. Hun kunne ikke ha det sånn at hun følte seg overvåket, for da ville hun føle seg "kvælt" i forholdet. Datakyndig som jeg er, har jeg tilgang til å se hva hun bruker nettby til. Det fleste tingene var egentlig uskyldig morro, men her forleden var jeg bortreist noen dager. Da jeg kom tilbake, fant jeg ut at hun hadde beskrevet hvordan hun ville bli pult av den ene kontakten på nettby. Etter det jeg har forstått, har hun også sendt han nakenbilder av seg selv. Hun foreslår også at de kan møtes når hun skal ut å reise senere. Hun sendte deretter meldinger til de hun hadde hatt kontakt med om at hun skulle slette kontoen da det skape frustasjoner hjemme (meg), men oppgav telefonnummeret til mobilen til flere av dem hun hadde hatt kontakt med der, med beskjed om at de kunne føre videre kontakt på mobilen. Denne hadde hun mere kontroll over. Hun har nå slettet kontoen og er ikke der lengre. Nå er jeg veldig såret, og forvirret. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg konfrontere henne med hva jeg har funnet ut? Jeg vil ikke miste dama, og familien som jeg har investert så lang tid på!
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Hei Nå kommer du til å få mye tyn for at du snek på dataen hennes kjenner jeg KG rett. Jeg mener at når det murrer i magen og innstinktet ditt sier det, så snok. Enkelt å greit... Så til det du spør om... Jeg synes at du burde konfrontere hun.. Enten ved å si det som det er, eller få henne nervøs med å si at du har hørt no rykter(eller noe slikt). For det her kan ikke pågå i det lengste. Hvor ekkelt er det ikke å vite at hun sender nakenbilder av seg selv?? Jeg hadde ikke klart å leve med det, men så er jo jeg sånn at jeg klarer ikke holde ting inne når det plager meg. Kommunikasjon er nok et stikkord her... Kanskje du burde ta det opp på en helt rolig måte, å så la det komme litt automatisk derfra. For enten legger hun seg flat å sier unnskyld, eller så brånekter hun, eller så kommer hun til å gå i forsvarsposisjon og være anklagende mot at du har sneket på pc'n osv osv. I tillegg må du bare, etter eller før denne samtalen, sette deg et mål på hva du FAKTISK vil. Holde sammen enda du vet at livet alltid vil komme til å være litt verre, eller forlate og ta det ansvaret som kommer i følge det. Du er i en vanskelig situasjon, å vi jenter kan altså være like ille og om så verre enn guttene. Ønsker deg lykke til med både kone og barn
gizmoz Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2008 Han ene som hun har kontakt med, har kone og små barn selv. Synes det hele er for jævlig. Har veldig lyst til å ta kontakt med hun. Vet ikke om det er noe god ide?
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Huff det hørtes ikke bra ut, men det er vel heller ikke så bra og innstallere spionprogram på dataen for å følge med det hun gjør heller? Tror nok ikke at det vil bli godt mottat. Men jeg kan forstå at du gjorde det om du hadde slike mistanker
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Jo.. kanskje det er en lur ting. Jeg hadde nok ville vite det om min samboer holdt på bak min rygg. Men det kan jo være at hun kommer til å steile og velger å ikke høre på deg da? Men da har nu i allefall du gjort et forsøk på si i fra. Men er det ikke det beste om du tar det opp med din kone uansett?
gizmoz Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2008 Jeg vet at jeg på mange måter har overtrått "privatlivets fred". Men det bunner ut i den usikkerheten jeg har hatt. Jeg synes at privatlivet i ett forhold skal i utgangspunktet våre såpass åpen at man bør ha en dialog om ting som angår den andre også. Andre ting som man hemmeligholder i forhold til sine venner o.l. er noe annet.
gizmoz Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2008 Vil en telefon til han enes kone være en ide for meg? Synes synd på hans kone og barn. Blir det veldig feil?
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Jeg vil ha tatt det opp med henne og lagt alle kortene på bordet om hva du hadde gjort, for du var usikker på henne og ble ikke glad for det du fant , for å si det slik. Vær ærlig du iallefall, så slipper du å falle på det nivået hun er på!
Gjest Britt Banditt Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Vil en telefon til han enes kone være en ide for meg? Synes synd på hans kone og barn. Blir det veldig feil? Ja, det blir det. Ta det opp med kona di først.
Villa2000 Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Dette var fæle greier. Er selv på nettby og vet at det kan være ganske ville tilstander der inne. Rent intuetivt så vil jeg si at slik snoking er uhørt. Privatlivet er viktig og man skal ikke spionere på hverandre. På den andre siden så vil jeg si at du har din fulle rett her. Ved en slik mistanke så ville jeg gjort det samme selv. Dette er ikke noe verre enn når en dame er mistanksom og gjennomsøker alle dine lommer, skuffer og eventuelt følger etter deg. Dette er ikke noe som kommer til å "gå over". Du må ta dette opp med henne fortest mulig før du blir sprø. Jeg hadde ihvertfall blitt sprø dersom jeg skulle vite det som du vet nå og ikke gjort noe! Hun kommer sikkert til å fokusere på din "Innvadering av privatlivet" men det blir bare en formalitet i denne situasjonen etter min mening.
Gjest Selv sviktet... Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Hei... Jeg oppdaget selv at min samboer gjennom 7 år hadde funnet seg noen lette nettbydamer, og innledet et seksuelt forhold til hvertfall en av de. Det begynner så uskyldig. Også ender det med at barn blir lidende fordi en av foreldrene roter det til for seg selv. Jeg kan fortsatt ikke forstå at det er mulig. Vi fortjener bedre. Du burde si fra nå, før det er for seint, som i mitt tilfelle. Kanskje du kan unngå samlivsbrudd før hun virkelig er fysisk utro. Det er ikke lett. Men vet du hva. Det er ikke verdens undergang heller. Ingen menneske fortjener å bli bedratt.
Gjest Gjest_Gizmoz_* Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Takker for alle svarene hittil. Jeg sliter med dårlig selvtillit, og tror nok at jeg vil slite enda mer med det, og tilliten til henne etter en konfrontasjon. Er redd for å miste henne i prosessen. Hva gjør jeg etterpå, og hun innrømmer forholdet? Har det ikke vært noe fysisk utroskap. Hva da? Er dette noe man bør tilgi fordi man har vært i et så langt forhold? Skal det være slik at man må nesten regne med at sånne ting oppstår?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Synes du skal starte helt først med å bygge opp selvtilliten din jeg! Det er veldig usjarmerende med menn som har dårlig selvtillit, og hun føler nok at hun har mistet mye spenning i forholdet. Jeg sier ikke at du ikke skal konfronterere henne med det, absolutt ikke, men ikke sitt som 'taperen' på den andre siden av bordet, men gjør opp status med deg selv om hvor bra du er og hvilket tap det er for henne å miste deg! Kjøp noe nytt tøy som gjør deg attraktiv, gå til en dyr frisør og klipp håret (vet ikke hvordan du er på håret, men selv menn som har begynt å mistet hår kan bli skikkelig kule på håret av en flink frisør) og ta et par joggeturer som viser at du bryr deg om deg selv og din kropp! Er du blitt en av dem som har blitt 'tøffel'? Jeg gikk fra å være superspennende dame i forholdet, til å bli en tøffel som fant meg i for mye når han viste tegn til usikkerhet. Gikk ikke bra, for å si det sånn.. Bruk gjerne noen penger på å snakke med en samlivs psykolog om dette før du konfronterer henne (slik at du blir litt empowered). Det går ann å finne psykologer på dagen dersom du betaler privat praksis. For meg høres det ut som at kona di har mistet spenningen, og at hun leter etter å føle seg attraktiv og spennende og ikke at hun egentlig vil ut av dette ekteskapet.. Ikke meningen å være hard her, med prøver å tenke litt alternativt.... Her er det mye problemer, og stor fallhøyde slik jeg forstår det.
Molly80 Skrevet 1. februar 2008 #14 Skrevet 1. februar 2008 Her bør dama virkelig være ydmyk og legge alle kort på bordet, og være ærlig om hu får meldinger av de hun sendte nr til også.. Noe lignende hendte med meg en gang, og jeg kaller det en slags utroskap. jeg spurte typen om han hadde likt at jeg gjorde det han hadde gjort, og det ville han ikke... Og det sier litt mener jeg. Håper virkelig hun skjønner hun har gjort noe galt og unnskylder seg til deg?
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2008 #15 Skrevet 1. februar 2008 Hvordan har det gått ? Snakket med kona?
Baddi Skrevet 2. februar 2008 #16 Skrevet 2. februar 2008 (endret) samme hvor usikker man er, har man ingen ting på partnerens mobil ellerprofiler på nette å gjøre. Og deretter vil jeg nå si at er tilliten borte er det ikke så mye igjen å samle på i et forhold! Men hadde tatt det opp med henne når du først har snoket og sakt hun fkk bestemme seg for hva det var hun igrunnen ønsket! Eneste man opnår med å gå med usikkerhet og slikt er at man bryter seg selv totalt ned, og det er ikke værd det samme hvem dama er og hvaman har sammen. Noen ganger kan det være greit å kutte bond og starte på ny med åpne kort til tross for at det kan virke tungt å vanskeligt før e gjør det! Endret 2. februar 2008 av Baddi
Gjest lillebøll Skrevet 2. februar 2008 #17 Skrevet 2. februar 2008 Jeg ville snakket med henne. Fortelt hva jeg hadde lest.
SilkeSatan Skrevet 2. februar 2008 #18 Skrevet 2. februar 2008 Jeg synes du bør snakke med henne om dette.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #19 Skrevet 3. februar 2008 Hei allesammen! Joda. Jeg la alle kortene på bordet. Hun innrømmet sitt "helligbrøde", og hva hun hadde gjort. Hun innrømmet at det var for spenningens skyld, og fortalte at dette var noe som hun ikke hadde gått noe lengre med. Vi hadde en lang samtale, og det ser ut til å gå den rette veien. Må nok svelge noen kameler her, men hun har lovet å bryte all kontakt med de. Så får vi se om tilliten kan komme tilbake. Time will show.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #20 Skrevet 3. februar 2008 Herregud mann! Her avtaler hun å møte menn, gir nr sitt bort fordi hun da har mere kontroll (!!!!) og går bevisst bak ryggen din. Dette er langt fra et uhell. Hadde du ikke oppdaget dette så hadde hun vært utro. Slik du beskriver det ville hun fortsatt ha kontakt med han/de om du ikke hadde funnet det ut, det var jo også poenget: Å skjule det for deg siden hun visste at det var langt over grensen. Jeg håper virkelig du satt henne på plass. Makan til respektløshet skal du lete lenge etter.Utroskap i min bok! At hun ikke hadde tenkt å dra det lenger enn flørt har jeg ingen tro på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå