Chiquita Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Vi tenker på å reise til litt varmere strøk i mai/juni. (og bør jo da bestille ganske snart) Men hvor skal vi reise? Nå skal det jo ikke så mye til å slå trøndelags-temperaturen i mai/juni, så vi er ikke så veldig kresne... Tenker bare en uke i første omgang, så i andre verdensdeler føler vi blir litt for langt å reise. Noen tips? Barna vil da være 3,5år, 2 år og 10 mnd
Chiquita Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 31. januar 2008 dytter... NOEN har vel reist med småbarn
Mixelite Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 (endret) dytter... NOEN har vel reist med småbarn Nok en gang; Chios! Begge våre barn var rundt året da de dro dit første gangen og minstemann som har flest turer bak seg, kan ikke tenke seg å ikke skulle reise dit. Øya er stor og mangfoldig, og i mai/juni bør det være mulig å finne rimelige turer dit. Jeg vil anbefale Karfas pga de minste(Selv om vi havnet i, og reiser tilbake til Megas Limnionas og storkoser oss der). Karfas har finkornet og langgrunn strand. Her finner du også et Padi dykkersenter, vannsportaktiviteter, "gågate", noen knallgode tavernaer og et trivelig miljø! Endret 31. januar 2008 av Mixelite
Hermes Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Noen tips? Barna vil da være 3,5år, 2 år og 10 mnd En gresk øy er nok nokså safe. Uansett er barn generelt mer tilpasningsdyktige enn voksne. Det er ihvertfall mitt intrykk :-)
theamoren Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 http://www.startour.no/Resorts/Travel.aspx...&hotel=3068 Kypros! her skal vi i juni med småbarn. har fått anbefalt stedet av ei på jobb. hun har vært der fem ganger med sin familie.. bedre plass finnes ikke sa hun... masse gøy som skjer for barna, veldig fint og barnevennlig hotell bare et tips
prinsessa Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Jeg vil anbefale Thassos. En nydelig gresk øy. Et stort pluss er at flyturen er bare på 3t og 15 min. Så er det ca 10 min med buss til fergen som tar ca 30 min. Vi har vært der to ganger, en gang med barn og en gang før vi fikk barn. Skal også dit i sommer. Thassos har masse fine strender og nydelig mat. Det er også en av de billigste greske øyene. Både ving og apollo har turer dit. Lurer du på noe mer er det bare og sende en PM.
theamoren Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Jeg vil anbefale Thassos. En nydelig gresk øy. Et stort pluss er at flyturen er bare på 3t og 15 min. Så er det ca 10 min med buss til fergen som tar ca 30 min. Vi har vært der to ganger, en gang med barn og en gang før vi fikk barn. Skal også dit i sommer. Thassos har masse fine strender og nydelig mat. Det er også en av de billigste greske øyene. Både ving og apollo har turer dit. Lurer du på noe mer er det bare og sende en PM. *notere*
Apple- Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Jeg vil anbefale Thassos. En nydelig gresk øy. Et stort pluss er at flyturen er bare på 3t og 15 min. Så er det ca 10 min med buss til fergen som tar ca 30 min. Vi har vært der to ganger, en gang med barn og en gang før vi fikk barn. Skal også dit i sommer. Thassos har masse fine strender og nydelig mat. Det er også en av de billigste greske øyene. Både ving og apollo har turer dit. Lurer du på noe mer er det bare og sende en PM. Jeg kjenner noen som reiser til Thassos for tredje gang til sommeren, men kjenner også to andre som har vært der og mente det var den kjedeligste ferien de noen gang hadde vært på (og de pleier ikke akkurat å reise på aktivitetsferie...).
prinsessa Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 Thassos er ikke noe party øy og det skjer vel kanskje ikke så mye der. Men passer utmerket til parferie og familieferie. Har man tenåringer så er det kanskje litt kjedlig. Fins flere små koselige butikker der men det er ikke noe tivoli og aktivitetspark o.l. Vil anbefale og leie bil og sjekke ut de fantastiske strendene rundt på øya.
Chiquita Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. februar 2008 Kom gjerne med hotell-anbefalinger også
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Veldig mange småbarnsfamilier drar til Alcudia på Mallorca. Selv synes jeg det er flott der uten barn, men jeg skjønner at barnefamilier trives der. Les mer om det på enten Apollo eller Startour.
Mistyen Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 http://www.ving.no/sunwing/sunwingResort.a...mp;itemid=15070
prinsessa Skrevet 2. februar 2008 #14 Skrevet 2. februar 2008 Her er det kjempebra. Stranden er helt nydelig og det er veldig god mat her. http://www.apollo.no/Travelling+with+apoll...TrackerId=38420
Chiquita Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. februar 2008 Vi har vært i Alcudia tidligere, uten barn. Vil det ikke være kaldt der i mai? Eller når jeg tenker meg om, så var vi der fra 10 juni når vi var der, og SÅ stor forskjell utgjør vel ikke noen uker
Mistyen Skrevet 2. februar 2008 #16 Skrevet 2. februar 2008 Alcudia i mai er hvertfall som en god norsk sommer. Dessuten er det så flott og frodig der da.
Catzy Skrevet 5. februar 2008 #17 Skrevet 5. februar 2008 Jeg syntes Malta, og særlig Gozo, var fint uten barn. Regner med at det er fint med barn også. Bør være passelig varmt der i mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå