Gå til innhold

Er dere medlem av bonusprogram til flyselskap?

Er du med i et bonusprogram?  

10 stemmer

1. 1. Hvilke bonusprogram er du medlem av?

• SAS Eurobonus
      9
    • Lufthansa Miles & More
      3
    • KLM/Air France Flying Blue
      4
    • Thai Airways Royal Orchid Plus
      1
    • British Airways Executive Club
      1
    • Continental OnePass
      1
    • Andre
      1
    • Er ikke medlem - flyr bare charter
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg bare lurer litt på om andre medlemmer her på forumet er medlem av flyselskapenes bonusprogrammer. Betyr dette noe for dere når dere skal bestille billetter? Jeg har nå klart å karre meg opp til gullkort i SAS Eurobonus og jeg flyr helst Star Alliance for å beholde dette gullkortet. Men pris er selvfølgelig også viktig her :-)

Skrevet

Ja, SAS Eurobonus. Men har ikke hatt noe glede av det, til tross for at jeg har reist mye. Det er så vanskelig å huske alle disse passordene og kodene for å logge seg inn, og når jeg skal etterregistrere reiser, finner jeg dem ALDRI når jeg taster inn flight nummeret. Jeg har vært medlem lenge uten å ha fått noe medlemskort, har endelig fått det nå, men ikke rukket å bruke det ennå.

Nettsidene deres er veldig kronglete og vanskelige, og selv om jeg har oppdatert adressen min mange ganger der inne (til og med ringt for å få DEM til å gjøre det) så står det med min gamle adresse i en annen by neste gang jeg logger meg inn, og det er dit de har sendt medlemskortet hver gang.

Sist måtte jeg sende alle kvitteringene mine og billett-stumpene inn til etterregistreringsadressen deres i Sverige - dette var dokumentasjon på en lang reise gjennom flere land som ville gitt meg en del bonuspoeng. Men jeg aner ikke hva som har skjedd, for jeg har ikke hørt noenting tilbake, og får aldri vite hvor mange poeng jeg har.

Så ja, jeg er medlem. Men jeg er ikke spesielt fornøyd med ordningen. Hadde jeg vært det, ville jeg kanskje vært litt lojal mot SAS hvis jeg fant ut at det lønte seg. Nå går jeg for billigste billetter, uansett om det er 50 kr forskjell :)

Skrevet

Sas eurobonus, og lufthansa miles or more. Ikke brukt noe, Føler litt at det kun er for dems fordeler. Hva skal jeg med det? Får flyere i ny og ne...Hva skal man bruke på det slik at det lønner seg?

Skrevet

Er medlem av Sas Eurobonus. Har fått noen gratisreiser pga. bonuspoengene, og det er jo verd å ta med seg. Er prisforskjellen liten flyt jeg helst med Star Alliance, men betaler ikke mye mer bare for å få bonuspoeng.

Skrevet

Hei

jeg synes ikke at websidene til SAS er så verst...men det er viktig å få registert poengene ved innsjekking slik at man slipper alt styret i etterkant. Dette med etterregistrering er aldri en lett oppgave :-)

Og SAS er helt klart for dårlige på kundebehandling. Når man sender ting til dem så føles det ut som det blir sendt inn i et sort hull. Dersom man er heldig får man plutselig svar etter noen måneder. Etterregistrering skjer f.eks. ved et kontor i Bangkok.

Skrevet

Flying blue er den jeg har benyttet meg mest av, får som regel best billetter der også, og har blitt en del bonus reiser :)

Gjest frequent flyer
Skrevet
Hei

jeg synes ikke at websidene til SAS er så verst...men det er viktig å få registert poengene ved innsjekking slik at man slipper alt styret i etterkant. Dette med etterregistrering er aldri en lett oppgave :-)

Og SAS er helt klart for dårlige på kundebehandling. Når man sender ting til dem så føles det ut som det blir sendt inn i et sort hull. Dersom man er heldig får man plutselig svar etter noen måneder. Etterregistrering skjer f.eks. ved et kontor i Bangkok.

Var sølv medlem i SAS eurobonus i flere år. Men ble til slutt lei av å etterregistrere. Ikke EN gang har mine lange flyturer blitt registert på tross av at jeg alltid har hatt elektronisk billett på SAS Eurobonus kortet mitt!!!!!

Har hatt bonus kort hos BA også, men de gir jo INGEN bonuspoeng til oss studenter som flyr på de billigste billettene så hasta la vista til dem også. Transit gjennom Heathrow er jo uansett et mareritt, bare så synd at de har de suverernt beste setene.

Nå er jeg utro som bare det og flyr det som er billigst + har minst transitt tid :)

Sist med Royal Burnei, mange penger spart.

Skrevet

Har SASEurobonus, men reiser sjelden og enda sjeldnere utenlands så har ikke mye nytte av det. Har kun reist med bonuspoeng 2 ganger på alle de årene jeg har hatt kortet.

Skrevet

Jeg og samboeren bruker mest KLM, så nå har jeg sølvekort på Flying Blue og han har platina. Får endel fordeler etterhvert som gratis ekstra bagasje, gratis oppgraderinger, tilgang på gode lounger og priority innsjekk og ombordstigning. Veldig greie fordeler når man reiser endel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...