Kitsune Skrevet 30. januar 2008 #1 Del Skrevet 30. januar 2008 Hadde før et problem med at diverse blader hopet seg opp hjemme. Men de siste par årene har jeg hatt som vane å gi bort bladene mår jeg hadde lest de, altså uken etterpå. (abonnerte på ett og kjøpte løsnummer hvis det var noe interessant) La de igjen på treningssentret eller tok de med på jobb. Det var det mange som satte pris på. Nå har jeg fått en "bytteordning" slik at jeg bytter en bunke med ei venninne siden vi kjøper forskjellige blader. Synes det er bedre enn å kaste dem, og så er det sikkert fint for andre å lese dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 30. januar 2008 #2 Del Skrevet 30. januar 2008 Veldig bra forslag. Nå kjøper ikke jeg ukeblader, så det nærmeste jeg kommer der er byttelån av bøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 30. januar 2008 #3 Del Skrevet 30. januar 2008 Vi hadde og renska ut ein stabel med blad som vi nok aldri kom til å lesa meir i , og ville donera dei til ein bruktbladbutikk. Men han ville ikkje ha dei. Det gjekk visst så lite av dei. Så dei blei papiravfall. Synd. Men eg har hatt gamle blad med på hytta til svigers for å bli kvitt nokre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 31. januar 2008 #4 Del Skrevet 31. januar 2008 Eit tips kan vere å levere dei til ein skule - elevane treng stadig mulegheiter til å klippe ut eit eller anna, eldre elevar driv med reklameanalyse etc. Eg arbeidar som lærar, og har teke med meg masse gamle blad på jobben, og kollegene mine var kjempeglade for materialet. Har allereie brukt dei sjølv også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pirjo Skrevet 31. januar 2008 #5 Del Skrevet 31. januar 2008 Eit tips kan vere å levere dei til ein skule - elevane treng stadig mulegheiter til å klippe ut eit eller anna, eldre elevar driv med reklameanalyse etc. Eg arbeidar som lærar, og har teke med meg masse gamle blad på jobben, og kollegene mine var kjempeglade for materialet. Har allereie brukt dei sjølv også! Det var smart! Har vært flink og kuttet ut mye av ukebladkjøpet i det siste, går heller på biblioteket og leser noen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #6 Del Skrevet 3. februar 2008 Gi bladene til et eldresenter eller et sykehjem dersom bladene passer der. Gi blader til sykehus eller til legekontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 3. februar 2008 #7 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Ang. ukeblader i papiravfall: Glanset papir skal ikke i resirkuleringshaugen av samme grunn som julepapir ikke skal det. Det er visst så lite papir og så mye annet rart at det ikke egner seg. Så det er bedre å gi det bort til noen andre. I høst skulle vi rydde opp i forbindelse med flytting, så da endte jeg opp med å sortere gjennom div blader. En del blader har glanset omslag, og mer normal innmat, så da tok jeg av omslaget og la det til brennbart, og sendte resten til papirgjenvinning. Hadde vel vært lurere å bare gi dem til noen. Sjekk hva som skal hvor på Brobekk gjenbruksanleggs websider. Endret 3. februar 2008 av Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 2. august 2008 #8 Del Skrevet 2. august 2008 mine er alltid på engelsk, og vil ikke bare gi de bort til noen som kanskje ikke bryr seg. Ingen venner som har blader jeg kan bytte med. Så jeg gir bort til lillesøster eller kusina mi... På jobb abbonerte vi på en del. De gav jeg etterhvert bort til lege og tannlegekontoret v oss. De ble super glade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 3. august 2008 #9 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg bytter med andre eller gir bort. Har asylmottak i nærheten og leverer en del blader der, det er ofte lettlest stoff i ukebalder, og en god måte å lære norsk på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 3. august 2008 #10 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg legger det igjen på caféer, gir det til venninner eller gir en bunke til svigerinnen min som jobber på sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 3. august 2008 #11 Del Skrevet 3. august 2008 Blir som oftest kastet. Det med at glansede ikke skal i resirk. var jeg ikke oppmerksom på, så jeg har som regel puttet de til papirinnsamling. Men det med å gi til skole var lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 3. august 2008 #12 Del Skrevet 3. august 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 4. august 2008 #13 Del Skrevet 4. august 2008 mine er alltid på engelsk, og vil ikke bare gi de bort til noen som kanskje ikke bryr seg. Ingen venner som har blader jeg kan bytte med. Så jeg gir bort til lillesøster eller kusina mi... På jobb abbonerte vi på en del. De gav jeg etterhvert bort til lege og tannlegekontoret v oss. De ble super glade. Gje dei til ein skule du også, det er ikkje berre lett å finne lettlesen materiale til elevar, skal eg skrive under på! Og er det ganske nye blader er det lettare for mange jenter å gløyme at dei les engelsk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå