Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en office 2007 home student pakke med 3 lisenser. Den ble installert på to maskiner her hjemme. For et par dager siden fikk den ene pcen ett "illebefinnende" og jeg måtte legge xp inn på nytt. Dermed var jo officen jeg hadde lagt på den pcen slettet. Nå har jeg kun en lisens igjen, og jeg hadde tenkt å bruke den på den 3. pcen her i huset. Blir jeg nødt til å kjøpe en ekstra lisens slik at jeg får den installert på den pcen som fikk et illebefinnende?

Takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet skal du kunne reinstallere en PC med "samme" lisens som før. Men siden du må aktivere Office 2007, kan det hende at tellingen på serverne blir litt feil. Du skal kunne velge å gjøre det over telefon, og så forklare hva som er skjedd. Har gjort det en gang før, og det var greit nok, selv om det var litt tungvindt.

Skrevet

Tusen takk, da skal jeg ringe de når jeg installerer den på nytt.

Skrevet

Det skal ikke ha noe å si. Tror ikke de sjekker om du registrerer programmet tre eller fem ganger. Det kan jo tenkes at du oppgraderer harddisken på eldre maskin, og legger inn på nytt.

Lisensen gjelder for tre fysiske maskiner. Det er tatt takhøyde for at maskiner kræsjer og må reinstalleres av og til. Det er først når du har den på fire ulike maskiner, at Bill Gates kommer og henter bestemora di, og napper kusina di i snytern, på grunn av noe som står med bitteliten skrift midt inne i lisensvilkårene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...