Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, altså som temaet tilsier... Hva burde man velge?

Har lyst til å komme meg høyt opp i New York og få se den fine utsikten. Leser at køene i Empire State Building er fryktelig lange, og den fiktive helikoptertur-greia i begynnelsen ikke er noe å rope hurra for.

Leste så litt om Top of the Rock (utsiktsplassen på Rockefeller Center). Noen som har vært der, og kan anbefale (evt. ikke anbefale...)?

Virker veldig kjekt at man kan forhåndsbestille billett på internett og slipper billettkøen. (Vet man slipper det på ESB også med slik NYC-pass, men det har vi ikke tenkt til å kjøpe..)

Håper noen har noen erfaringer å dele..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare vært i Empire State Building, men jeg vil si den var verdt det. Det er jo den høyeste bygningen der nå, men pass på at det ikke er tåkedis. Vi var der like etter åpning og det var ikke mye kø da. Tror den helikopterturen kostet ekstra og at vi ikke gadd betale for den.

God tur!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Hei

Jeg har vært på begge plassene. Jeg var på ESB om sommeren og det var en del kø for å komme inn. Jeg besøkte Top of the Rock i desember sist år (se mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm ) og det var ingen kø og godt med plass på toppen. Så jeg vil si at Top of the Rock gir mer eller mindre samme opplevelse som ESB. NB!. Man kan nå komme opp til 102 etasje i ESB men etter det jeg forstår må man kjøpe en egen billett for dette.

Skrevet

Har kun vært på Top of the Rock. Ingen kø og flott utsikt.

En etasje med utsikt bak plastskjermer, tar du trappen en etasje opp får du utsikt rett ut i luften :) Her blåser det litt.

Top of the Rock kan være spennende både på dagtid og kveldstid. Jeg var der på dagtid.

Kjøpte billettene på nettet før vi dro for å få rabatt, men var også noen som gikk i området med rabattkuponger som ble delt ut. Hva disse egentlig var/gikk ut på så jeg ikke.

Følte ikke noe behov for ESB etter å ha vært på Top of the Rock.

Skrevet

Takk for svar!

Og så flotte reisebrev Gard. Har lest begge fra NYC, så fikk med meg noen tips. Takk!

Tror vi prøver oss på Top of the Rock jeg.. Bestemmer oss nok ikke før vi er der, så vi får se. Vi reiser i mars, og det er ikke kjent for å være den beste måneden værmessig, så kanskje det er sjanseløst å se utsikt i det hele tatt...

Skrevet

Fordelen med Top of the rock er jo at du ser ESB derfra :)

Men ESB er jo noe man må ha med seg det også, ikke alltid det er så lange køer heller. Og man kan bestille billetter på forhånd.

http://www.esbnyc.com/index2.cfm

Skrevet

Har vært på begge, og anbefaler Top of the Rock. Mye bedre lagt opp og mer besøksvennlig enn Empire State Building. Men hva med å ta den ene på dagtid og den andre på kveldstid? Det skal være to flotte opplevelser, selv rakk vi ikke det, men neste gang vi er i New York, blir det nok en kveldstur.

Skrevet

Anbefaler Liberty helicopters. Ingen kø. Ikke veldig dyrt. Fantastisk utsikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...