Gjest Gjest_Nancy_* Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Hei! Er det noen som har prøvd Toros vafler med kli og havre? Er de gode, og er de virkelig sunne? På forhånd takk!
Toro Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Jeg kan forsikkre deg om at mine vafler er gode og sunne.
Gjest Gjest_Nancy_* Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Hehe... Tenkte på sånn i pose jeg da
Gjest marihan Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Hvor sunne de er vet jeg ikke, men de er i hvertfall gode
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 I følge toro.no inneholder de følgende: Hvetemel, fruktose, hvetekli (8,5 %), skummetmelk, egg, havregryn (2,5 %), vegetabilsk fett, hevemiddel (dinatriumdifosfat, natriumhydrogenkarbonat), emulgator (E471), salt, melkesukker, melkeprotein, farge (betakaroten), vanillin Det er ikke akkurat et veldig høyt innhold av kli og havre da Og uspesifisert vegetabilsk fett er gjerne palmeolje som er en mindreverdig og såvidt jeg husker mettet fettkilde. Emulgator pleier man heller ikke å ha i hjemmelagde vafler, E 471 er dog "bare" mono- og diglyserider av fettsyrer, noe jeg antar er lite skadelig (men kan være av animalsk opprinnelse/fra svin for de som er interessert). Farge er unødvendig, vanillin regner jeg med er i vaniljesukker også. Tror det er hakket bedre å lage vafler selv, eller spe på posen med litt mer kli i hvert fall.
sandra82 Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Vaffelrøre er jo kjempelett å lage... bytt ut hvetemel med spelt/havre/grovt, ikke alt, men godt over halveis, og ha i honning i stedet for sukker.. sunt og sunt, men bedre blir det.. man må jo unne seg noe ekstra til tider!
loffen Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Det er best å lage vaffelrøra selv, så slipper man palmeolje og svin i de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå