Gjest Gjest_Trille_* Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Jeg skal legge ut en leilighet for salg og har noen spørsmål i den forbindelsen. Den vil være helt tom for møbler når prospektet lages og det er en tom leilighet som vil vises. Lamper vil være i alle rom slik at ev. kjøpere kan se godt nok. Bør lampene vaskes? De har hengt lenge og er både støvete og lukter røyk. Bør gardiner henge? Det lukter røyk av de og dersom de skal henge så bør jeg vel vaske de først? Det har vært røyket i leiligheten og jeg skal ha et vaskebyrå som vasker. Bør det gjøres før visning? Hva da med eventuelt reklamasjon på vaskingen? Det er jo de nye eierne som som på en måte må godkjenne vasken. Noe jeg ikke har tenkt på?
Arkana Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Hvis leiligheten bærer preg av røyking ville jeg absolutt hatt vaskebyrå inn før visning. Det kan umulig bli særlig skittent mellom visning og overtagelse, så da er det bare for deg å vaske over gulvene og tørke evt støv før overtagelse. Du kan nok ikke reklamere på vaskingen etter så lang tid. I prinsippet skal du jo se over vaskingen etter at de har vært, hvis leiligheten blir skitten igjen etterpå er det jo ikke vaskernes feil. Jeg ville vasket av lampene og jeg ville også vasket gardinene (eller tatt dem vekk) hvis de lukter røyk.
Catzy Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Vask, vask, vask. Få det til å se så fint ut som det bare går an! Kostnadene for grundig vask blir minimale i forhold til tap av salg fordi ingen liker leiligheten...
Lavalampe Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Helt enig, fjern gardinene og få byrået til å skure hendene halvt i stykker FØR visning - det er lite som er så avskrekkende på visning som røyklukt. Er det skikkelig vasket ned på forhånd, kan du jo bare dra over gulv og lister før overtakelsen.
Netten Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Vask for all del før visning!!! Og ta bort gardinene! Sørg for at det er nok lys - skift pærer som evt. har røket og vask lampene. Tenn levende lys og ha friske blomster. Det skaper stemning!
Susan Sto Helit Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Vask for all del før visning!!! Og ta bort gardinene! Sørg for at det er nok lys - skift pærer som evt. har røket og vask lampene. Tenn levende lys og ha friske blomster. Det skaper stemning! Levende lys og friske blomster i en tom leilighet??? Hvor setter man det da? I hjørner? Midt på gulvet? På bad og kjøkken?
Gjest Gjest_Trille_* Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Takk for svar alle sammen. Da sørger jeg for at leiligheten er nedvasket før visning. Lar jeg gardiner henge så blir de vasket først. Synes egentlig at det blir veldig nakent uten gardiner. Det lille som da må gjøres ved overtakelse klarer jeg. Jepp, jeg dropper blomster og stearinlys denne gangen.
Netten Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Levende lys og friske blomster i en tom leilighet??? Hvor setter man det da? I hjørner? Midt på gulvet? På bad og kjøkken? Hei! Vi hadde tom leilighet på visning og satte blomster på pidestall i stuen og hylle på kjøkkenet. Hadde kubbelys på samme hyllen, samt på badet. Dette skapte god stemning og gjorde at leiligheten ikke virket helt "kald" og tom. Solgte for 130.000,- over prisant.
Gjest marihan Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Hei! Vi hadde tom leilighet på visning og satte blomster på pidestall i stuen og hylle på kjøkkenet. Hadde kubbelys på samme hyllen, samt på badet. Dette skapte god stemning og gjorde at leiligheten ikke virket helt "kald" og tom. Solgte for 130.000,- over prisant. Vi har vært på mange visninger i det siste, og jeg må si at det tar seg veldig bra ut med levende lys og blomster. Fyr i ovnen er også veldig koselig
Lavalampe Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Vi har vært på mange visninger i det siste, og jeg må si at det tar seg veldig bra ut med levende lys og blomster. Fyr i ovnen er også veldig koselig Jada - men når leiligheten er HELT tom ellers, får det meg bare til å fnise...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå