Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 jeg og kjæresten min har en stund nå titta på litt forskjellige typer raser kmen klarer ikke helt å bestemme oss. Vi er veldig glad i friluftsliv og hunden skal brukes til fuglejakt. Vi har ikke så veldig mye erfaring med hund, så vi tennker oss en hund som ikke er alt for vanskelig å trene opp til å bli en god jakt hund. Det er selvfølgelig ingen lett jobb, men vil tro at noen er lettere å trene en andre Jeg har nå forelsket med helt rasen breton, mens kjæresten har titta mye på pointer og vi har sett litt på engelsk setter. Noen her som vet litt om dette og kan fortelle litt, hvilken tror dere hadde passet for oss? Takker masse for svar eller andre forslag det er jo et valg vi må leve med mange år framover så vil gjerne være ganske sikker før vi bestemmer oss:)
Gjest Gjest- Wheaten- Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Jeg vil anbefale dere å kikke på engelsk springer spaniel. En allsidig jakthund, som også egner seg godt som familiehund. Skulle gjerne hatt en sånn selv, men er usikker på om den passer sammen med den hunden jeg har fra før.
Gjest Sahhhra Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Irsk settere er jo perfekte fuglehunder, og er også ypperlige familiehunder =) Skal også være lette å trene. De er absolutt verdt en tanke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå