Flugelhorn Skrevet 29. januar 2008 #1 Del Skrevet 29. januar 2008 Har lest litt om vaskenøtter, og vil veldig gjerne prøve det ut. Men er det noen av dere som har prøvd det og er fornøyde/ misfornøyde? Ser på meg at det kommer til å gå endel flekkfjerningmiddel også med en 1åring i hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 29. januar 2008 #2 Del Skrevet 29. januar 2008 Vaskenøtter? Hva, hvem, hvor..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flugelhorn Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 29. januar 2008 www.vaskenøtter.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 29. januar 2008 #4 Del Skrevet 29. januar 2008 Så spennende. Håper noen har erfaringer å dele. Men det virket ikke som det tok vekk vanskelige flekker, slik fruktflekker? Og alle vi som har barn vil vel at vaskemidler skal gjøre akkurat det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 30. januar 2008 #5 Del Skrevet 30. januar 2008 Hiv oppi ein dæsj med Vanish dei gongane vasken er ekstra flekkete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosin Skrevet 30. januar 2008 #6 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Har brukt/bruker og er fornøyd. Nå skal de sies at jeg sjelden har svært skittent tøy. Hvitt tøy bør en nok vaske med vanlig vaskepulver innimellom for å bevare hvitfarge, eller evt se om det fins muligheter til å kombinere nøttene med noe som gjør det hvitt. Evt ta det hvite på høy temperatur en gang innimellom, bomull kan jo kokes. Endret 30. januar 2008 av Rosin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2008 #7 Del Skrevet 30. januar 2008 Til de som vurderer å kjøpe det, det er billigere på www.bleieboden.no Bare et tips. VURDERER selv også, men er usikker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple- Skrevet 30. januar 2008 #8 Del Skrevet 30. januar 2008 Men det må jo bli fryktelig mye dyrere enn vanlig vaskepulver?! Hvor mange vasker varer en pakke med nøtter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2008 #9 Del Skrevet 30. januar 2008 Spørs hvor stor pakke du tenker på, men en sånn halvkilospakke som på bleieboden koster 120 kroner holder til angitt ca 75 vask. (60-90 vask, ifølge produsentens egen side) så avhengig av hvor stor pakke du velger havner du på en pris pr vask på ca 1,5 Et kjapt nettsøk sier at f.eks omo color har en prs pr vask på ca 1,4, så den helt store forskjellen er det vel ikke, men å spare penger er vel heller ikke argumentet her, men miljø... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. januar 2008 #10 Del Skrevet 30. januar 2008 De der så spennende ut. Kanskje verdt å prøve.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vici Skrevet 30. januar 2008 #11 Del Skrevet 30. januar 2008 Nøttene kan også brukes til gulvvask, vindusvask, i oppvaskmaskinen eller til fjerning av insekter Hehehe, makan! Bør jo testes ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 30. januar 2008 #12 Del Skrevet 30. januar 2008 Syns også det virkar interessant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #13 Del Skrevet 30. januar 2008 har akkurat kjøpt, og vasket noen maskiner med det...Det virker bra, men har ikke vasket veldig skitten tøy med det enda så venter litt med å uttale meg om akkurat det... når det gjelder pris bør man vel dessuten få med seg at tøymykner ikke er nødvendig, på den måten sparer man jo litt... man trenger dessuten ikke en til lyst, en til mørkt, en til ull osv.. det eneste de anbefalte var å vaske hvitvask med et miljøvennlig blekemiddel ca hver 4-5 vask... tror den pakken kostet ca 30 kr eller noe slikt så det er vel heller ikke den store utgiften.... Med tanke på alt det andre som kan virke vanskelig å gjøre noe med er vel dette en enkel måte å tenke miljø på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #14 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg vurderer vaskenøtter også. Men er usikker. Kanskje bare hive seg uti det. Har ikke barn, så de helt store utfordringene er det jo ikke flekkmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pimosa Skrevet 5. februar 2008 #15 Del Skrevet 5. februar 2008 Til de som vurderer å kjøpe det, det er billigere på www.bleieboden.no Bare et tips. VURDERER selv også, men er usikker... Hos www.bleieboden.no koster 1 kilo med frakt 279 kroner, hos www.vaskenotter.no koster 1 kilo med frakt 280 kroner. Ikke store forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. februar 2008 #16 Del Skrevet 5. februar 2008 Da lurer jeg på muligens minst en av dem har endret prisene, (det jeg rgna på var vel med blekemiddel og sånn også da, men liekvel) for jeg kom frem til en markant forskjell for et par uker siden, mer enn en krone, for å si det sånn. (nå er jo jeg truende til å se litt bort fra portokostnaden fordi jeg uansett skulle bestille noe annet fra bleieboden da, men jeg hadde med portokostnader i regnestykket, jeg husker det) Lurer på om vaskenøtter-siden har redusert prisene sine jeg da, etter at de oppdaget at de solgte dyrere enn andre klarte selge det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #17 Del Skrevet 5. februar 2008 Hos www.bleieboden.no koster 1 kilo med frakt 279 kroner, hos www.vaskenotter.no koster 1 kilo med frakt 280 kroner. Ikke store forskjellen. Pimosa har skrevet to innlegg i dette forumet, og begge to handler om vaskenøttene. I det første la hun ut adressen "www.vaskenotter.no" og anbefalte disse. Helt tydelig at brukeren jobber for dette firmaet. Så Malama, jeg tipper du har rett. Antakelig har www.vaskenotter.no satt ned prisene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. februar 2008 #18 Del Skrevet 5. februar 2008 Enten det, eller så har jeg regnet feil, det er fullstendig mulig altså, mitt hode er litt sånn "blåst" for tida, prematur ammetåke? Men jeg regna vitterlig på dette for et par uker siden, ulike komninasjoner av "alt i ettpakker" og ulike menger nøtter, og bleieboden KOM billigere ut, det føler jeg meg sikker på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tøybleiemamma Skrevet 9. februar 2008 #19 Del Skrevet 9. februar 2008 Det er helt riktig, malama, de har satt ned prisene sine (før kostet det 300 kr + porto hos vaskenøtter.no). Og det er ingen tvil om at pimosa jobber for firmaet, han/hun går igjen i flere forum med samme type svar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tøybleiemamma Skrevet 9. februar 2008 #20 Del Skrevet 9. februar 2008 Glemte å si at jeg altså ikke jobber for bleieboden heller, selv om jeg heter tøybleiemamma. Er bare ivrig tøybleiebruker Har bare aldri kommet meg til å registrere meg her inne på forumet, jeg er mest på tettinntil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå